کورتانا به زودی ویندوز را ترک می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کورتانا چیست؟ نحوه ی غیرفعال کردن کورتانا

 

 

صادق باشید، معمولا فراموش می کنید که کورتانا وجود دارد، اینطور نیست؟ دستیار دیجیتالی مایکروسافت کاملاً قادر به همراهی با امثال آمازون الکسا، دستیار گوگل و سیری نبود. خب، طبق گزارش جدید XDA Developers، به نظر می رسد که کورتانا سیستم عامل را ترک می کند.

Cortana مایکروسافت ابزار مفیدی برای کمک به شما در جهت یابی محصولات مایکروسافت بود، اما قدرت ماندگاری دستیاران دیگر را نداشت. طی چند سال گذشته، شاهد فرورفتن کورتانا در گمنامی بوده‌ایم. اگرچه این خبر خوبی نیست، مایکروسافت به دنبال حرکت رو به جلو و پیاده سازی Copilot مجهز به GPT-4 در محصولات خود است.

کورتانا سیستم عامل ویندوز را ترک می کند

مایکروسافت با موتور ChatGPT به هوش مصنوعی فشار زیادی وارد کرده است. این شرکت هفته گذشته Windows Copilot را معرفی کرد و همه ما انتظار داشتیم که این جایگزینی برای Cortana باشد. با قدیم و با جدید.

با این حال، آرون وودمن مایکروسافت به توسعه دهندگان XDA گفت که Copilot بود نه جایگزینی برای کورتانا خواهد بود. به نظر می رسد که او در اظهارات خود بسیار محکم عمل کرده است، و این موضوع خنده دارتر است که سند پشتیبانی از این شرکت بیان می کند که Cortana در رایانه شخصی اواخر امسال پشتیبانی خود را از دست خواهد داد.

مایکروسافت تاریخ دقیقی ارائه نکرده است. در اواخر سال 2023 گفته شد. از آنجایی که به نیمه های سال نزدیک می شویم، به نظر می رسد که Cortana تنها چند ماه دیگر روی ویندوز فرصت دارد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  به روز رسانی بعدی ویندوز 11 پشتیبانی از کلید عبور عمومی را اضافه می کند

دستیار صوتی کاملاً در سیستم عامل نصب نشده است. در عوض، به عنوان یک برنامه مستقل خود قرار می گیرد. این بسیار دور از ذهن است، بنابراین بسیاری از مردم ممکن است در مورد آن اطلاعی نداشته باشند.

اگر از کاربران مشتاق کورتانا هستید، ممکن است بخواهید در چند ماه آینده خداحافظی نهایی خود را انجام دهید. با این حال، خروج کورتانا از ویندوز به معنای حذف کامل آن نیست. مایکروسافت اشاره کرد که کورتانا همچنان در تلفن همراه ، Teams Display، Teams Mobile و Teams Room در دسترس خواهد بود. با این حال، ما دقیقاً مطمئن نیستیم که چه مدت قرار است در آن پلتفرم ها پشتیبانی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ilJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *