اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام اولین تراشه ای است که از iSIM استفاده می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

Snapdragon 8 Gen 2 SoC از نزدیک

 

  • کوالکام با تالس همکاری کرده است تا قابلیت‌های iSIM یا سیم‌کارت یکپارچه را درست در داخل تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 بسازد.
  • فاکتور شکل جدید باعث می‌شود که سرویس‌های حامل بسیار روان‌تر و سریع‌تر مبادله شوند.
  • iSIM ها همچنین فضای کمتری را در داخل گوشی ها نسبت به eSIM ها و اسلات های فیزیکی سیم کارت اشغال می کنند.

eSIM ها راهی عالی برای دور زدن نیاز به سیم کارت فیزیکی هستند. داشتن قابلیت‌های eSIM در تلفن نیز می‌تواند در سفر بسیار مفید باشد و مجبور باشید از حامل‌های سوئیچ در حال حرکت استفاده کنید. اما کوالکام اکنون فناوری دارد که می‌تواند سیم‌کارت‌های الکترونیکی را منسوخ کند.

این سازنده تراشه قابلیت iSIM یا یک سیم کارت یکپارچه را درست در داخل پلتفرم Snapdragon 8 Gen 2 ساخته است. فرم فاکتور جدید بسیار جذاب است زیرا تبادل خدمات را بسیار روان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

برخلاف eSIM ها، iSIM ها روی پردازنده اصلی گوشی قرار دارند. این بدان معناست که این فناوری فضای بسیار کمتری را در داخل دستگاه در مقایسه با اسلات‌های فیزیکی سیم‌کارت یا حتی eSIMها اشغال می‌کند.

iSIM در مقابل eSIM

به گفته کوالکام، این منجر به کاهش هزینه ها و بهبود کارایی برای سازندگان گوشی های هوشمند می شود. همچنین به سازندگان اجازه می دهد تا دستگاه های کوچکتر و جمع و جورتر بسازند.

علاوه بر این، iSIMها در مقایسه با eSIMها انرژی کمتری مصرف می کنند، که آنها را برای دستگاه های IoT ایده آل می کند، طبق گفته Thales، شرکت امنیت دستگاه های تلفن همراه که با Qualcomm برای توسعه این فناوری همکاری کرده است. آنها همچنین از همان حفاظت های امنیتی با استاندارد بالا مانند آخرین نسل سیم کارت ها پشتیبانی می کنند.

کوالکام پیش‌بینی می‌کند که محموله‌های جهانی iSIM تا سال 2027 به 300 میلیون نفر خواهد رسید که 19 درصد از کل محموله‌های eSIM را تشکیل می‌دهد.

Guillaume Lafaix، معاون محصولات جاسازی شده، گفت: «در کنار eSIM محبوب‌تر، Thales 5G iSIM به سازندگان دستگاه‌ها و اپراتورهای تلفن همراه آزادی بیشتری می‌دهد تا به مشتریان خود اتصال بی‌دردسر هوا و طراحی‌های محصول هیجان‌انگیزتر و قابل دسترس‌تری ارائه دهند.» در تالس موبایل و راه حل های اتصال.

کوالکام تأیید نکرده است که آیا گوشی‌های فعلی اسنپدراگون 8 نسل 2، مانند سری گلکسی اس 23، از قبل دارای قابلیت iSIM هستند یا خیر. با این حال، تالس گفته است که iSIM ها ابتدا در گوشی های هوشمند رده بالا در دسترس خواهند بود و در نهایت به گوشی های هوشمند سطح پایه و میان رده و همچنین پوشیدنی ها خواهند رسید.

 

5/5 - (4 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VnFqTH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *