هکرها اطلاعات دزدیده شده Activision را در دسترس عموم قرار می دهند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

 

گزارش های اخیر ادعاهایی را آشکار کنید که اطلاعات دزدیده شده اکتیویژن در حال حاضر در وب تاریک به فروش می رسد. نقض امنیتی که این داده ها را در اختیار هکرها قرار داد سال گذشته رخ داد. اکنون هکرهای مسئول این رخنه، داده های دزدیده شده را برای فروش قرار می دهند.

کسانی که تحت تأثیر این نقض امنیتی قرار گرفته اند عمدتاً کارمندان Activision هستند. اطلاعات شخصی آنها مانند نام، آدرس ایمیل، شماره تلفن و آدرس خصوصی پس از این نقض فاش شد. طبق گزارش های موجود، این هک بیش از 20000 پرونده کارمند را فاش کرد.

اگر این رقم درست باشد، نقض داده ها بیش از 13000 مورد شناخته شده قبلی را تحت تأثیر قرار داده است اکتیویژن نیروی کار این مصالحه امنیتی یک مسئله بزرگ و تهدیدی برای حفاظت از داده های کارکنان است. اما، Activision ادعا می کند که نقض امنیتی جدی نیست.

داده‌های دزدیده شده Activision عمدتاً شامل اطلاعات شخصی کارکنان است

در دسامبر 2022، اکتیویژن با یک رخنه امنیتی مواجه شد. این اطلاعات شخصی را در مورد کارمندان شرکت بازی سازی به دست داد. هکرهای مسئول این نقض ادعا کردند که آن را با استفاده از شبکه تحویل محتوای Activision در پلت فرم Azure انجام دادند.

برای بدست آوردن اکتیویژن اطلاعات کارمندان، هکر از فرآیندی استفاده کرد که به نام smishing شناخته می شود. این به سادگی یک کمپین فیشینگ پیامکی است که هدف آن فاش کردن اطلاعات شخصی توسط هدف است. متأسفانه، یک کارمند منابع انسانی در اکتیویژن گرفتار این تله شد و از این رو اطلاعات شخصی سایر کارگران را فاش کرد.

از این طریق، هکر اطلاعات شخصی بیش از 20000 کارمند را از بین برد. اکنون، این کارمندان با این تهدید روبرو هستند که اطلاعات آنها به دست اشتباه دیگری برسد. این به این دلیل است که هکر در حال حاضر این داده ها را به کاربران یک انجمن هکر خاص ارائه می دهد.

اکتیویژن اکنون دارد بیا بیرون گفتن اینکه هیچ اطلاعاتی از کارمندان در طول این نقض امنیتی به سرقت نرفت. این شرکت هنوز به هکرهایی که تهدید به فروش داده‌های دزدیده شده بودند پاسخ نداده است. این در حالی است که برخی از محققان امنیت سایبری به داده های کارکنان Activision برای فروش در وب تاریک دسترسی پیدا کرده اند.

این محققان ادعا می کنند که هکرها بیشتر از اطلاعات کارمندان سرقت کرده اند. اطلاعات مربوط به بازی های آینده مانند مطالب بازاریابی نیز در این رخنه امنیتی به سرقت رفته است. Activision می گوید که چنین داده های بازاریابی مهم نیستند و به مشتریان خود اطمینان می دهد که اطلاعات شخصی آنها دست نخورده باقی می ماند.

5/5 - (12 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/tYrCyh
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *