آیا باید منتظر گلکسی S24 باشید؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

گوشی سامسونگ گلکسی s23 زاویه دار

رایان هاینز / Android Authority

اگر به دنبال خرید یک گوشی پرچمدار جدید هستید، خانواده گلکسی اس یکی از بهترین گوشی های اندرویدی سال 2023 است. سری S23 که در فوریه سال 2023 عرضه می شود حدود پنج ماه است که در دسترس است و نباید جانشینی ببیند. برای کمی بیش از نیم سال با این حال، آیا دلیلی وجود دارد که باید منتظر گلکسی S24 باشید؟ در این راهنما، نگاهی به هر آنچه در مورد گلکسی اس 23 در مقابل گلکسی اس 24 می دانیم می اندازیم تا به شما در پاسخ به این سوال کمک کند.

سامسونگ گلکسی اس 24 احتمالا به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 ارتقا خواهد یافت

پس زمینه خاکستری گوشی مرجع Snapdragon 8 Gen 2

سال گذشته یک تغییر بزرگ برای سامسونگ بود زیرا این شرکت تراشه های اگزینوس را در تمام مناطق برای سری گلکسی S23 کنار گذاشت. در عوض، کل خط یک نسخه اورکلاک شده از اسنپدراگون 8 نسل 2 را به عنوان یک انحصاری زمان دار دریافت کرد. به احتمال بسیار زیاد شاهد وضعیت مشابهی در خانواده گلکسی اس 24 خواهیم بود. آیا Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 نیز اورکلاک خواهد شد؟ این کمتر قطعی است.

اگرچه هنوز همه چیز را در مورد پرچمدار آینده اسنپدراگون نمی دانیم، شایعات ادعا می کنند که فقط 64 بیتی خواهد بود. همچنین احتمالاً دارای ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی و استفاده از آخرین پردازنده‌های ARM است: پردازنده‌های Cortex-X4، A720 و A520.

Galaxy S24 Ultra می تواند تا 16 گیگابایت رم داشته باشد

خانواده گلکسی اس 23 در حال حاضر دارای 8 گیگابایت رم هستند، اگرچه نسخه ای از گلکسی اس 23 اولترا با حداکثر 12 گیگابایت رم عرضه می شود. با توجه به حداقل یک افشاگر، Galaxy S24 Ultra می تواند تا 16 گیگابایت رم ارائه دهد. این خیلی شوکه کننده نخواهد بود، زیرا گلکسی اس 21 اولترا نسخه 16 گیگابایتی داشت، اگرچه S22 اولترا با ارائه 12 گیگابایت رم به جای آن یک گام کوچک به عقب برداشت. همچنین تعداد رو به رشدی از گوشی های رده بالا با 16 گیگابایت رم وجود دارد.

همین ادعا حاکی از آن است که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس نیز با 12 گیگابایت رم در سراسر تخته و 256 گیگابایت فضای ذخیره سازی، وضعیت را افزایش خواهند داد. باور این یکی کمی سخت تر است. این مقدار رم زیادی است، به خصوص برای گلکسی اس 23 پایه. با این حال، سامسونگ تمایل دارد این پاکت را به اینجا فشار دهد تا کاملاً شوکه کننده نباشد.

منتظر چند ارتقاء کوچک در بسته دوربین و بهبودهای نرم افزاری “عظیم” باشید

دوربین های اولترا سامسونگ گلکسی اس 22 از نزدیک

رایان هاینز / Android Authority

گلکسی اس 23 اولترا با حسگر تصویربرداری ISOCELL HP2 برای دوربین اصلی خود شاهد ارتقای بسیار بزرگی بود. با توجه به اینکه سامسونگ تمایل دارد حسگرهای خود را برای چند مدل نگه دارد، احتمالاً Ultra بعدی در اینجا تغییری ایجاد نخواهد کرد. همچنین به احتمال زیاد S23 و S23 Plus نیز حسگر ISOCELL GN3 موجود خود را حفظ خواهند کرد.

شایعه قبلی ادعا می کرد که خانواده گلکسی S24 دارای یک لنز تله فوتو 5 برابر و یک لنز تله فوتو ثانویه بهبود یافته در مدل های Ultra هستند. از آن به بعد، ریوگنوس اطلاعاتی مطرح کرده است این ادعا می گوید لنز 3x تله فوتو باقی خواهد ماند. همانطور که گفته شد، ما هنوز می‌توانیم تغییراتی را در لنز پریسکوپ 10x در Ultra مشاهده کنیم. طبق گزارشات، این لنز را با یک لنز تا شده متغیر جایگزین خواهد کرد که زوم بدون تلفات را در هر سطحی از 5 برابر تا 10 برابر ارائه می دهد.

اگرچه ممکن است تغییرات گسترده ای در سخت افزار دوربین خود ایجاد نکند، افشاگر برجسته Yogesh Brar پیشنهاد می کند که نرم افزار شاهد “پیشرفت های عظیم” خواهد بود. فاش کننده به هیچ چیز خاصی اشاره نمی کند، اما ما تصور می کنیم که هوش مصنوعی ممکن است حداقل نقشی در این موارد داشته باشد، زیرا انتظار می رود پردازنده بعدی کوالکام ویژگی های هوش مصنوعی را بیشتر کند. این می تواند به خانواده گلکسی کمک کند تا بهتر با گوگل پیکسل 8 آینده رقابت کند.

شایعه شده است که سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا این بار شارژ بسیار سریع‌تری خواهد داشت

شارژر Samsung Galaxy S23 Ultra

رابرت تریگز / Android Authority

سرعت شارژ یکی از نقاط دردناک سری گلکسی اس 23 سامسونگ بود، اما در نهایت ممکن است تغییر کند. بر اساس گزارشی که از طریق توییتر RGcloudS منتشر شده است، سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا و گلکسی اس 24 پلاس دارای طراحی باتری انباشته ای مشابه آنچه در خودروهای برقی است، خواهند داشت. این طراحی ظاهراً امکان شارژ سریعتر تا 65 وات را فراهم می کند.

در حال حاضر، ما قبلاً گوشی هایی با این سرعت را دیده ایم. با این حال، این یک پیروزی بزرگ برای سامسونگ است. پیکربندی باتری انباشته می‌تواند چندین مزیت دیگر نیز داشته باشد، از جمله افزایش چگالی انرژی که به سازندگان اجازه می‌دهد باتری‌های بزرگ‌تر را در فضای کوچکی قرار دهند. این نوع باتری همچنین دارای چرخه باتری بهتر و عملکرد بهبود یافته است.

در حال حاضر برای خبر بد. گلکسی اس 24 ممکن است به شارژر 25 واتی نسل قبلی خود بچسبد، اگرچه ممکن است سامسونگ بتواند طراحی فعلی باتری خود را حفظ کند و اجازه شارژ 45 واتی را بدهد.

آیا خانواده گلکسی اس 24 تغییراتی در طراحی خواهند داشت؟

همانطور که گفتیم، ما هنوز با گلکسی S24 سامسونگ فاصله داریم و چیزهای زیادی برای یادگیری داریم. با این حال، چندین شایعه وجود دارد که نشان می دهد طراحی تا حد زیادی برای کل نمونه کارها ثابت خواهد ماند. ممکن است تغییرات کوچکی در مواد وجود داشته باشد، اما هنوز شایعات اساسی زیادی در مورد آن وجود ندارد. ما این پست را با رندرها و جزئیات دیگر به‌روزرسانی می‌کنیم.

سری Galaxy S24 ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد

خانواده گلکسی اس سامسونگ طی سه سال گذشته قیمت‌های خود را در ایالات متحده تغییر نداده است، اگرچه گلکسی S23 شاهد افزایش قیمت در بریتانیا و اکثریت اروپا بود. این بدان معناست که این احتمال وجود دارد که سری گلکسی اس 24 در سال 2024 شاهد افزایش قیمت در ایالات متحده باشد، به ویژه در شرایطی که اقتصاد همچنان با مشکل مواجه است.

دلایلی برای در نظر گرفتن انتظار برای خانواده گلکسی S24

سامسونگ گلکسی S23 هنوز عمر زیادی در پیش دارد. برای کسانی که امسال به یک پرچمدار جدید نیاز دارند، دلیل کمی برای صبر کردن وجود دارد، مگر اینکه بخواهید ببینید دیگرانی مانند گوگل در چند ماه آینده چه می کنند. با این حال، چند سناریو وجود دارد که ممکن است بخواهید منتظر بمانید:

  • تلفن فعلی شما همچنان کار را به خوبی انجام می دهد. حتی اگر چند سال از عمر آن می گذرد، بسیاری از پرچم داران هنوز توانایی ارائه یک تجربه اندروید بالا را دارند. اگر تلفن شما هنوز از نرم افزار پشتیبانی می کند و به خوبی کار می کند، صبر کردن تا سال آینده می تواند در هزینه شما صرفه جویی کند. این ما را به نقطه بعدی هدایت می کند.
  • شما می خواهید از تخفیف های Galaxy S23 استفاده کنید. حتی اگر زیاد به ارتقای گلکسی اس 24 اهمیتی نمی دهید، ورود یک مدل جدید به این معنی است که قیمت ها قبل از عرضه S24 و پس از آن کاهش می یابد. اگر بهترین قیمت مطلق را می‌خواهید و امروز مطلقاً به یک گوشی جدید نیاز ندارید، انتظار ممکن است ایده وحشتناکی نباشد.
  • ابتدا می خواهید در مورد S24 بیشتر بدانید. ما هنوز تمام جزئیات S24 را در مورد طراحی، نمایشگر و غیره نداریم. در چند ماه آینده، احتمالاً شاهد نشت‌های جدید زیادی خواهیم بود که می‌تواند تصویر کامل‌تری را ارائه دهد. کمی بیشتر منتظر ماندن اطمینان حاصل می کند که اطلاعات بیشتری دارید و از خرید سری Galaxy S23 اکنون پشیمان نخواهید شد.

دلایلی برای انتخاب یکی از اعضای خانواده Galaxy S23 اکنون

عکس خانوادگی سری گلکسی اس 23 سامسونگ

Dhruv Bhutani / Android Authority

خانواده گلکسی اس 24 بدون شک سهم خود را از ارتقاء خواهند داشت و ممکن است شگفتی های زیادی در انتظار شما باشد. البته این برای همه مهم نیست. در اینجا دلایلی وجود دارد که ممکن است بخواهید اکنون عضو سری Galaxy S23 شوید:

  • اکنون به یک تلفن نیاز دارید. اگر تلفن شما دیگر به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت نمی‌کند یا از نسخه قدیمی اندروید استفاده می‌کند، انتظار تا سال 2024 ممکن است گزینه‌ای نباشد. اگر تلفن شما شکسته شده باشد یا به سختی به آن آویزان باشد (مانند باتری در حال مرگ) همینطور است.
  • ایده افزایش قیمت شما را ناامید می کند. اگر سری گلکسی اس 24 افزایش قیمت داشته باشد، ممکن است به این معنی باشد که این بار تخفیف های گلکسی اس 23 چندان قابل توجه نخواهد بود. این بدان معناست که ممکن است با انتظار صرفه جویی زیادی نداشته باشید و اگر گلکسی اس 24 قیمت خود را افزایش دهد ممکن است ناامید شوید.

اگر علاقه ای به انتظار ندارید، می توانید یکی از اعضای خانواده Samsung Galaxy S24 را از طریق ویجت های زیر انتخاب کنید.

قیمت را در آمازون ببینید

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

سامسونگ گلکسی اس 23 پلاس

صفحه نمایش بزرگ AMOLED
اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت
باتری بزرگتر

قیمت را در آمازون ببینید

Samsung Galaxy S23 Ultra

4%خاموش

Samsung Galaxy S23 Ultra

دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی جدید
نمایشگر زیبا
قابلیت S Pen

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mzdENa
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *