آموزش کیوبیس فصل دهم بخش سوم : پنجره Sample Editor

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ابزار Scrub

این دکمه را در نوار ابزار فعال نمایید . سپس در نقطه دلخواه داخل  پنجره اصلی کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهدارید . به طرف راست بکشید تا صدا در شرایط عادی اجرا شود یا به طرف چپ بکشید تا صدا معکوس اجرا شود .

اگر صدا در پنجره Sample editor اجرا نمی شود ممکن است اتاق فرمان برنامه غیر فعال شده یا بدرستی تنظیم نشده باشد . در منوی اصلی و در منوی Devices  گزینه vst connection را انتخاب نمایید . برگه Studio  را باز کنید . دکمه enable control room را کلیک کنید سپس اطمینان حاصل کنید که درایو صوتی در این برگه فعال و مرتبط باشد .

 

 

تنظیم نقاط توقف ( Snap )

نقاط توقف  ( Snap points ) در واقع نشانه هایی هستند که در نقاط دلخواه مورد نظر در یک رویداد قرار می دهید . سپس می توانید به سرعت این نقاط را پیدا کرده و خط زمان را به آن منتقل نمایید . به طور معمول نقطه توقف در ابتدای رویداد قرار دارد . اما می توانید این نقطه را از ابتدای رویداد به هر نقطه دیگر منتقل نمایید . داخل پنجره Sample editor دکمه Show event را فعال نمایید تا رویداد در پنجره دیده شود . سپس چهارضلعی یا برچسب S را داخل رویداد پیدا کرده و کلیک نموده و بکشید و در نقطه دلخواه رها کنید . همچنین می توانید نقطه توقف را به کمک خط زمان تعیین نمایید . ابتدا خط زمان را کلیک نموده و کشیده و در نقطه دلخواه رها کنید . سپس به ترتیب Audio → snap point to cursor را کلیک کنید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل اول : مدیریت پروژه ها و فایل ها

 

انتخاب دامنه ها در پنجره Sample editor

برای انتخاب یک دامنه در یک رویداد صوتی ابتدا دکمه Range selection در نوار ابزار را فعال نموده و سپس داخل پنجره در نقطه شروع دامنه کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهداشته و بکشید و در نقطه پایان دامنه دکمه را رها کنید .

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CJC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *