آموزش کیوبیس فصل چهارم بخش چهارم : گذرگاههای ورودی و خروجی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تنظیم چند گذرگاه ورودی / خروجی

توانایی های برنامه Cubase بسیار زیاد است و به همین دلیل اغلب لازم است انواع وسایل صوتی را به کامپیوتر متصل نمایید . می توانید از یک میکسر پرقدرت کمک بگیرید که یک گروه یا یک سیستم گذرگاهی برای ورودی به کارت صوتی کامپیوتر را در اختیار شما قرار می دهد . هنگامی که یک منبع صوتی ورودی ( مانند میکسر ) را به کارت صوتی کامپیوتر متصل می کنید ، لازم است از گذرگاههای خروجی یا افکتهای Sends جدا از خروجی اصلی میکسر استفاده نمایید تا آنچه در میکسر اجرا می شود داخل محیط برنامه ضبط نشود .

 

تنظیم صوتی برای سیستم صدای فراگیر

اگر لازم است که در یک پروژه Cubase از سیستم پخش صدای فراگیر استفاده نمایید ، باید خروجی های صوتی موجود درد کارت صوتی کامپیوتر را به یک آمپلی فایر پرقدرت چند کاناله و مجموعه ای از بلندگوها متصل نمایید .

 

نصب افکت پردازهای بیرونی

می توانید وسیله افکت پرداز بیرونی را به کارت صوتی کامپیوتر متصل نموده و سپس از افکتهای آن بروش  Inserts یا Sends در محیط برنامه Cubase استفاده نمایید . برای انجام این کار پس از متصل نمودن وسیله به کارت صوتی کامپیوتر لازم است در محیط برنامه و داخل پنجره Vst connections برگه  External fx را فعال نموده وسپس دکمه  Add external fx  را کلیک نموده و وسیله را به برنامه Cubase معرفی نمایید

افکتهای موجود در وسیله به شکل سایر افکتها در شکافهای  Inserts یا  Sends   در اختیار کاربر قرار می گیرند .

 

 

ضبط صدا از  Cd – rom

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش فارسی میکس حرفه ای- بخش سیزدهم

اگر درایو Cd – rom  در کامپیوتر شما بطور مستقیم به کارت صوتی متصل باشد ، می توانید صدای اجرا شده توسط درایو  Cd – rom را بطور مستقیم در محیط Cubase ضبط نمایید .

 

 تنظیمات مربوط به کارت صوتی در محیط Cubase

پس از نصب برنامه  Cubase اولین کاری که انجام می دهید آن است که درایو مناسب مربوط به کارت صوتی را در محیط برنامه انتخاب نمایید . به این ترتیب برنامه قادر است با کارت صوتی نصب شده در کامپیوتر ارتباط برقرار نماید .

  1. برنامه Cubase را باز کنید . به ترتیب  Devices → device setup در نوار منو را کلیک کنید . در پانل سمت چپ گزینه Vst audio system را کلیک کنید .
  2. در فیلد Master asio driver کلیک نموده و نام درایور مربوط به کارت صوتی کامپیوتر خود را انتخاب نمایید . امکان دارد بیش از یک گزینه در اختیار داشته باشید . همه آنها درایورهای مربوط به کارت صوتی کامپیوتر شما می باشند .
  3. سپس در پانل سمت چپ زیر عبارت Vst audio system نام درایور انتخاب شده را کلیک کنید . در پانل سمت راست دکمه  control panel را کلیک کنید .
  4. در پنجره باز شده می توانید تنظیمات مربوط به کارت صوتی کامپیوتر را بدلخواه تغییر دهید . دکمه Advanced option را کلیک کنید تا تنظیمات پیشرفته کارت صوتی را در اختیار داشته باشید .
  5. در پانل سمت چپ دوباره عبارت Vst audio system را کلیک کنید . اگر لازم است همزمان از چند برنامه صوتی در کامپیوتر خود استفاده نمایید ، بهتر است گزینه Release asio driver in background را فعال نمایید . به این ترتیب حتی هنگام استفاده از برنامه Cubase سایر برنامه های صوتی می توانید از امکانات کارت صوتی کامپیوتر برای اجرا استفاده نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش میکس- آموزش فارسی میکس حرفه ای- بخش نهم

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/DGb
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *