آموزش کیوبیس فصل پنجم بخش نهم : ضبط صدا

زمان مطالعه: 2 دقیقه

ضبط اطلاعات Midi

ساده ترین راه برای کار با اطلاعات Midi آن است که ویژگی  thru  Midi را در Cubase فعال نموده و در وسیله Midi ( مثلا کیبورد ) ویژگی Local off را فعال نمایید . به این ترتیب همه چیزهایی که طی عملیات ضبط روی کنترلر Midi اجرا می کنید به گذرگاه خروجی Midi ارسال شده و شنیده می شود .

  1. به ترتیب File → preferences در نوار منو را کلیک کنید . در ستون سمت چپ گزینه Midi را فعال نمایید . در پانل سمت راست گزینه Midi thru active را فعال نموده و دکمه ok را کلیک کنید .
  2. یک گزینه تحت عنوان Midi max.feedback in ms. داریم که اگر هنگام نواختن کلاویه ها و شنیدن صدا در برنامه تاخیری وجود داشته باشد با استفاده از این گزینه می توانید مقدار تاخیر را کاهش دهید . پنجره تنظیمات برنامه را ببندید .
  3. اکنون در ناحیه تنظیمات شیار Midi دکمه Record enabled راا فعال نمایید .
  4. دکمه Record در نوار ابزار اصلی را فعال نموده و اطلاعات Midi را روی وسیله بیرونی اجرا نمایید .

 

تنظیم کانال ، گذرگاه ورودی و خروجی  Midi

بیشتر سینتی سایزرها می توانند همزمان چند صدای مختلف را اجرا نمایند . هر صدا روی یک کانال جداگانه قرار می  گیرد . برخی از این وسایل همچنین می توانند صداها را روی همه 16 کانال Midi خود دریافت نمایند . اگر از چنین وسیله ای برای ضبط اطلاعات Midi استفاده می کنید به هیچ تنظیم خاص نیاز ندارید . اما در وسایل دیگر لازم است از پانل کنترل آنها استفاده نمایید تا تعدادی از ports یا Timbres را تنظیم نمایید تا هر یک از آنها روی یک کانال Midi دریافت شوند .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل ششم بخش سوم : شیار Arranger

اغلب اوقات گذرگاههای ورودی و خروجی Midi اسامی بسیار طولانی دارند . می توانید نام این گذرگاهها را تغییر داده و ساده تر و با مفهوم تر تعیین نمایید .

  1. به ترتیب Devices → device setup را کلیک کنید .
  2. درستون سمت چپ گزینه Windows midi یا Direct music را انتخاب نمایید . گذرگاههای ورودی و خروجی موجود در پانل سمت راست فهرست می شوند .
  3. برای تغییر نام گذرگاه زیر ستون Device کلیک نموده و نام جدید را تایپ کنید .

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/vjA
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *