آموزش کیوبیس بخش سوم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پروژه

قبل از هر چیز در محیط برنامه  Cubase  باید یک پروژه باز کنید .

1 . به ترتیب File    را کلیک کنید . پنجره ای با عنوان  Templates باز می شود .

2 . در این پنجره می توانید از بین الگوهای آماده یکی را برای پروژه جدید انتخاب نمایید . یا گزینه Empty را انتخاب نموده و یک پروژه جدید و بدون کمک الگوها ایجاد نمایید .

3 . سپس دکمه  Ok را کلیک کنید . پنجره  Select directory باز می شود . در این پنجره مشخص می کنید که فایل پروژه مورد نظر کجا ذخیره شود . پس از انتخاب مکان و پوشه مورد نظر دکمه  Ok  را کلیک کنید .

به این ترتیب یک پروژه جدید خالی یا بر اساس یکی از الگوها در محیط cubase  ایجاد می کنید .

 

باز کردن پروژه های ذخیره  شده

پروژه هایی که در محیط برنامه cubase  ایجاد و ذخیره می کنید یا پسوند فایل Cpr ذخیره می شوند . پروژه هایی که در محیط برنامه Nuendo ذخیره می کنید با پسوند فایل npr  ذخیره می شوند .

در محیط برنامه cubase می توانید همزمان دو یا چند پروژه را باز کنید ، اما در هر لحظه فقط یکی از آنها فعال است . همچنین می توانید فایلهای پروژه های ذخیره شده توسط برنامه  Nuendo با پیوند npr  را در محیط cubase باز کنید .

1 . به ترتیب     File    در نوار منو را کلیک کنید .

2 . نام فایل پروژه مورد نظر را انتخاب نموده و دکمه open  را کلیک کنید .

 

هنگام باز کردن فایل پروژه ها در محیط  cubase  اگر فایل پروژه در یک کامپیوتر دیگر ایجاد شده باشد که وسایل سخت افزاری صوتی آن با سیستم فعلی تفاوت داشته باشند ، برنامه ابتدا تلاش می کند تنظیمات ورودی و خروجی صوتی موجود در فایل  پروژه را با گذرگاههای ورودی خروجی صوتی موجود در کامپیوتر فعلی تطبیق دهد . اما اگر برنامه نتواند این تطبیق را ایجاد کند ، یک پنجره با عنوان  Pending connection باز می کند که در آن می توانید گذرگاههای ورودی خروجی صوتی موجود در پروژه را با گذرگاههای موجود در کامپیوتر فعلی به روش دستی تطبیق دهید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش شانزدهم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

   ادامه دارد  

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BhY
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *