آموزش کیوبیس فصل پنجم بخش ششم : ضبط صدا

زمان مطالعه: 2 دقیقه
  • روش Manual : اگر این روش را انتخاب نمایید می توانید کنترل و نظارت صدای ورودی را به روش دستی اجرا نمایید . کافی است دکمه Monitor در ناحیه کاوشگر یا در ناحیه تنظیمات شیار یا در پنجره میکسر را فعال نمایید .
  • روش While record enabled : اگر این روش را انتخاب نمایید ، صدای خارج شده از منبع صوتی را می شنوید هرگاه شیار را در وضعیت Record قرار دهید .
  • روش Whild record running : اگر این روش را انتخاب نمایید ، صدای ضبط شده را می شنوید هر گاه عملیات ضبط صدا را شروع نمایید .

روش  Tapemachine style  : اگر این روش را انتخاب نمایید ، نظارت صدای ورودی در حالت  stop و طی عملیات امکان پذیر است اما طی اجرای صدا امکان پذیر نیست .

 

کنترل و نظارت از طریق وسیله بیرونی

برای این روش به یک نوع میکسر سخت افزاری بیرونی نیاز دارید که اجرای صدا را با سیگنالهای ورودی ترکیب نماید . البته به جای یک مسیر سخت افزاری می توانید از یک برنامه نرم افزاری میکسر مربوط به کارت صوتی نیز استفاده نمایید .

هنگامی که از وسیله بیرونی برای کنترل صدای ورودی استفاده می کنید ، در برنامه  Cubase هیچ گونه کنترلی بر شدت  صدای ورودی ندارید و نیز نمی توانید بانک صداهای Vst  یا plug-ins را به سیگنالهای ورودی اضافه نمایید .

 

کنترل و نظارت از طریق Asio direct monitoring

اگر کارت صوتی موجود در کامپیوتر شما با استانداردهای Asio 2.0 سازگار باشد ، به احتمال زیاد از روش کنترل Asio direct monitoring نیز پشتیبانی دارد .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش فصل دوم : میزان و ضرب

در این روش کنترل واقعی درون کارت صوتی اتفاق می افتد . سیگنالهای وارد شده دوباره به کارت صوتی برگشت داده می شوند . با این حال عملیات کنترل و نظارت از درون نرم افزار Cubase اجرا می شود . به این ترتیب می توانید اجرای کنترل بر صدای ورودی کارت صوتی را در برنامه Cubase فعال یا غیر فعال نمایید .

برای فعال نمودن این نوع کنترل به ترتیب Devices → device setup  در نوار منو را کلیک کنید گزینه Vst audio system را کلیک کنید . در فیلد Master asio diver  کلیک نمده و گزینه Asio direct monitoring را انتخاب نمایید .

 

 

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/BFg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *