آموزش کیوبیس بخش دوم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شیارها ، بخش ها و کانالها

یک رویداد صوتی برای آنکه در محیط cubase اجرا شود باید داخل  یک شیار صوتی (Audio) قرار گیرد . داخل یک شیار هر تعداد رویداد صوتی را می توان قرار داد اما در هر لحظه فقط یکی از رویدادها اجرا می شود . برای تعداد شیارهای صوتی در یک پروژه نیز محدودیتی وجود ندارد مگر قدرت پردازش و مقدار حافظه کامپیوتر .

اگر چه می توانید هر تعداد رویداد صوتی را داخل یک شیار  قرار دهید ، اما اغلب ساده تر آن است که یک بخش (Part)  داخل یک شیار ایجاد نموده و سپس رویدادهای مورد نظر را داخل بخش قرار دهید .

یک بخش می تواند نگهدارنده یک یا چند رویداد صوتی باشد .

هر شیار صوتی یک کانال مربوط به خود در پنجره میکسر دارد . این کانال چیزی شبیه کانالها در میکسر سخت افزاری است  و می توانید ولوم و تنظیمات PLUG-INS را برای هر یک از کانالها جداگانه تنظیم نمایید .

 

اصطلاحات Madi

هر گاه اطلاعات Madi را ضبط کنید یا این اطلاعات را داخل یک ویراستار Madi ایجاد نمایید ، یک رویداد Madi ایجاد می شود . هر نت ضبط شده یک رویداد Madi محسوب می شود . همچنین اگر دکمه ها و کنترلهای موجود در کنترلر Madi را تغییر دهید ، تعداد زیادی رویدادهای با فاصله ایجاد می شوند .

رویدادهای Madi ( برخلاف رویدادهای صوتی ) همواره داخل یک بخش Madi قرار می گیرند . بخش در واقع یک نگهدارنده است که به کمک آن می توانید همزمان تعداد زیادی از رویدادهای Madi را جابجا یا دستکاری نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  ادامه آموزش فصل سوم : فاصله شناسی

بخش های Madi داخل شیارهای نوع Madi قرار می گیرند . برای هر شیار Madi مشخص می کنید که محتوی آن بر روی کدام گذرگاههای ورودی یا خروجی Madi اجرا شوند . به همین دلیل می توانید در هر شیار Madi یک صدا داشته باشید .

اصطلاحات ویدیو

هر گاه یک فایل ویدیویی را به پروژه ای در محیط cubase  وارد کنید ، یک کلیپ ویدیویی بر اساس آن فایل ایجاد می شود . سپس سک رویداد ویدیویی ایجاد می شود که به کلیپ ویدیویی ارجاع دارد .

می توانید رویدادهای ویدیویی را کپی کرده و جابجا نموده یا تغییر اندازه دهید بدون اینکه تغییری در کلیپ ویدیویی آن ایجاد شود . برای اینکه بتوانید یک رویداد ویدیویی را اجرا نمایید ، لازم است آن را داخل یک شیار از نوع Video قرار دهید .

 

ادامه دارد

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/OAo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *