تفاوت بین تجارت Crypto و FX

زمان مطالعه: 3 دقیقه

 

برای بسیاری از مردم، Crypto و FX ممکن است چیزی مشابه به نظر برسد، یعنی مراکز تجاری. اما تفاوت بالاتری بین این اصطلاحات وجود دارد. فارکس یا FX به معنای ارز خارجی است. در اینجا، شما در معرض جفت ارزهای جهانی قرار خواهید گرفت. و می توانید این جفت ارزها را معامله کنید. در این بازار می توانید یک ارز را به صورت دیجیتالی به ارز دیگر تبدیل کنید. شما می توانید سفر تجاری خود را همزمان با بهبود مهارت های معاملاتی خود در bitlq آغاز کنید.

کریپتو به معنای کریپتوکارنسی است که ارزهای دیجیتالی هستند که به صورت غیرمتمرکز وجود دارند. همچنین رکورد تمامی تراکنش ها در این شبکه حفظ می شود. می‌توانید از آن مانند یک ارز سنتی استفاده کنید، زیرا این توکن‌ها کاربردهای بی‌درنگ زیادی دارند.

هر دوی این جنبه ها از بسیاری جهات دارای یک خط تفاوت بزرگ هستند. بیایید در اینجا برجسته ترین تفاوت ها را مورد بحث قرار دهیم!

تفاوت های عمده بین هر دو بازار

اگرچه در هر دو بازار می‌توانید دارایی‌های مختلفی را معامله کنید، اما برخی از نکات آن‌ها را متفاوت می‌کند. این نقاط تفاوت عبارتند از –

شرکت کنندگان در بازار:

در مورد FX، تعداد انگشت شماری از شرکت کنندگان حضور دارند. با اینها عواملی اضافه می شود که این بازار را به طور کلی تشکیل می دهد. شامل بانک های تجاری و مرکزی کشورها می شود. همچنین، صندوق های سرمایه گذاری برای معامله گران، کارگزاران، و شرکت ها در FX وجود دارد.

همه این شرکت کنندگان مجموعه ای از نقش ها را در بازار FX دارند. همه بانک‌های تجاری حاضر در اینجا مرکز اصلی هستند که منجر به انجام مبادلات در اینجا می‌شود. و بانک های مرکزی ثبات پول ملی خود را حفظ می کنند.

اما، در فضای Crypto، شما فقط سه شرکت کننده را خواهید یافت. معامله گران، ماینرها و صرافی های کریپتو وجود دارد. فقط از طریق این صرافی ها می توانید در این بازار معامله کنید. در حالی که ماینرها تمام تراکنش‌های انجام شده در بلاک چین را تأیید می‌کنند.

اندازه بازار:

FX شامل جنبه های بین المللی مانند بانک ها، صندوق ها، شرکت ها، سرمایه گذاران و بسیاری موارد دیگر می شود. و هر جنبه ای از این بازار به سیستم مبادله ارزها بستگی دارد. به این ترتیب، آنها قادر به تبادل در زمان واقعی ارز هستند. بنابراین، با توجه به این جنبه ها، بازار FX بسیار بزرگ است.

در مورد ارزهای رمزپایه، بلاک چین که کل سیستم را تامین می کند، در طول زمان در حال گسترش است. اگرچه هنوز در مرحله اولیه خود است، رشد این بازار شگفت انگیز است. کارشناسان معتقدند ارزش کل آن تا سال 2028 حدود 2.8 میلیارد دلار خواهد بود.

دسترسی:

اگر هر دو بازار را با هم مقایسه کنیم، دسترسی بیشتری به دارایی های دیجیتال در فضای فارکس خواهید داشت. همچنین، کریپتوکارنسی برخلاف فارکس فاقد نقدینگی است و برای معامله به یک کیف پول مجازی و یک حساب کاربری نیاز خواهید داشت.

این حساب‌ها در صرافی‌ها با محدودیت در سپرده‌ها و گاهاً هزینه تراکنش‌ها همراه هستند. به نظر می رسد مدیریت همه این عوامل بسیار پرهزینه باشد.

اما تعداد محدودی جفت ارز فارکس در سراسر جهان وجود دارد. اما، شما بیش از 11000 کریپتو و بیشتر را در راه خود در صرافی ها خواهید یافت.

ساختار:

هر دوی این بازارها باید به شرایط عرضه و تقاضا در بازار وابسته باشند. این امر بر سرمایه گذاران تأثیر می گذارد زیرا قدرت مذاکره آنها را در بازار تعیین می کند. شما می توانید در صنعت کریپتو یا FX به روش OTC یا با کمک یک صرافی و کارگزار معامله کنید.

همچنین، هر دو بازار توسط هیچ مرجع یا نهاد نظارتی واحدی کنترل نمی‌شوند. این در مورد Crypto فعال تر است و معامله گران نیز آن را جالب می دانند زیرا سیستم را شفاف تر می کند.

اما، اگر هر دو ساختار آنها را با هم مقایسه کنیم، می بینیم که رمزارزها فقط در فضای دیجیتال حضور دارند! اینجا همه چیز در فضای دیجیتال انجام می شود. اما، فارکس بر اساس بازارها و مقررات رسمی است. کریپتوها فاقد این ساختار رسمی هستند و آنها را مستعد فعالیت های غیرقانونی می کند!

نوسان:

نوسان در هر دو این بازار وجود دارد، اما در فضای کریپتو قدرتمندتر است. با حداقل نوسانات، تغییرات عمده ای در قیمت کریپتوس ممکن است رخ دهد!

در معاملات ارزی، حجم معاملات روزانه بالاست و نوسانات ناچیزی رخ می دهد. به غیر از Crypto، نوسانات را نیز تجربه می کند و این واقعیت سرمایه گذاران را جذب می کند.

نتیجه

همه این نکات نشان دهنده وجود نقاط قوت تفاوت در این بازارها است. و در حقیقت، همه این عوامل باعث می‌شوند که فضای ارزهای دیجیتال و فارکس از یکدیگر متفاوت باشند.

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/CIV
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *