بررسی 5 برند معروف سوئیچ شبکه

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چکیده : از محصولات مهم و کلیدی شبکه که ستون فقرات تمامی شبکه‌های محلی بزرگ و کوچک را شکل می‌دهد، سوییچ‌ها هستند.خرید با مشخصات مناسب باعث بالا رفتن امنیت، سرعت و دسترس پذیری شبکه می‌شود.

 

برند شبکه

 

خرید سوئیچ شبکه با مشخصات مناسب باعث بالا رفتن امنیت، سرعت و دسترس پذیری شبکه می‌شود. قیمت سوئیچ شبکه با توجه به مشخصات و نوع سوییچ شبکه مشخص می‌شود

سوئیچ شبکه بر استمرار کسب‌وکارها و در نتیجه روی درآمد شرکت‌ها تاثیر مستقیم دارد. خرید سوئیچ شبکه با مشخصات مناسب باعث بالا رفتن امنیت، سرعت و دسترس پذیری شبکه می‌شود. قیمت سوئیچ شبکه با توجه به مشخصات و نوع سوییچ شبکه مشخص می‌شود. امروزه شرکت‌های زیادی در زمینه تولید سوئیچ فعالیت می‌کنند که برخی از آن‌ها محبوبیت بیشتری نسبت به رقبا دارند.

در این مقاله با پنج مورد از برندهای مطرح بازار در زمینه ساخت سوییچ آشنا می‌شویم. برای خرید هر یک از این سوئیچ‌ها می‌توانید از طریق فروشگاه فالنیک اقدام کنید. تمامی محصولات این فروشگاه با گارانتی معتبر 18 ماهه، خدمات پس از فروش و مشاوره خرید رایگان عرضه می‌شوند تا بهترین انتخاب را برای شبکه خود داشته باشید.

سیسکو ؛ نوآور و پیشرو

همه کارشناسان حوزه شبکه با برند و سوئیچ سیسکو (Cisco) آشنا هستند. شرکتی که به دلیل نوآوری در ارائه راه‌حل‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری شبکه مورد توجه فعالان در صنعت فناوری اطلاعات قرار دارد.شرکت سیسکو با ارائه سوییچ‌های مدیریتی کارآمدی که ارائه می‌کند به شرکت‌ها اجازه می‌دهد، لایه‌های Core، Distribute و Access را پیاده‌سازی کنند. سوییچ‌هایی که مجهز به طیف گسترده‌ای از پورت‌های گیگابیتی هستند که توان عملیاتی بالایی را ارائه می‌دهند. به‌طور کلی، سوییچ‌های سیسکو به دلیل ارائه قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری قدرتمندی مثل Cisco Fabric، Cisco DNA، PoE، تجمیع لینک، توانایی پشته کردن سوییچ‌ها با هدف دستیابی به پهنای باند بیشتر، پشتیبانی از فناوری صرفه‌جویی در مصرف انرژی، پشتیبانی از پورت‌های ماژولار SFP، افزونگی منبع تغذیه، سهولت در کاربردی و استفاده مورد توجه شرکت‌ها قرار دارند.

دی-لینک ؛ برندی آشنا برای ایرانیان

دی-لینک (D-Link) یکی دیگر از نام‌های درخشان صنعت شبکه است که بازهم به دلیل روترهای قدرتمندی که روانه بازار می‌کند، مورد توجه قرار دارد، در حالی که این شرکت در زمینه ساخت محصولات دیگری مثل سوییچ‌ها نیز شهرت دارد. سوییچ‌های این شرکت قابلیت‌های منحصر به فردی ارائه می‌کنند و بیشتر آن‌ها از فناوری PoE پشتیبانی می‌کنند.

سوییچ‌های دی‌‌-لینک با ارائه قابلیت‌های قدرتمندی مثل مدیریت ترافیک سنگین، راه‌حل‌های هوشمند و انتقال انرژی بر بستر کابل شبکه به طیف گسترده‌ای از نیازهای کاربران پاسخ می‌دهند. این شرکت با ارائه سوییچ‌های لایه 2 و 3 که قابلیت کار در لایه‌های مختلف و توانایی مسیریابی بر مبنای مک‌آدرس و آدرس آی‌پی تجهیزات را دارند، فرآیند انتقال درست و هوشمندانه بسته‌های اطلاعاتی به مقصد را کنترل می‌کنند. به طور مثال، سوئیچ‌های لایه 2 مسئولیت انتقال اطلاعات در لایه فیزیکی و انجام بررسی خطا در هر فریم انتقالی و دریافتی را بر عهده دارند.

سوییچ‌های دی لینک نیز طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها مثل رابط‌های اترنت گیگابیتی، رابط‌های چندگانه مدیریتی و ویژگی‌های پیشرفته لایه 2 را به بهترین شکل پشتیبانی می‌کنند تا به گزینه مناسبی برای استقرار در ستون فقرات شبکه سازمانی تبدیل شوند. علاوه بر این، سوییچ‌های این شرکت هوشمند هستند، به طوری که هر زمان درجه حرارت به محدوده مشخصی برسد، خاموش می‌شوند تا مصرف انرژی دستگاه بیش از اندازه زیاد نشود. با وجود ویژگی‌های ترکیبی که سوییچ‌های دی‌-لینک ارائه می‌دهند، راه‌حلی اقتصادی و گسترش‌پذیر برای شبکه‌ها به ارمغان می‌آورند. از ویژگی‌های ارائه شده توسط سوییچ‌های شرکت دی-‌لینک باید به موارد زیر اشاره کرد:

  • پورت‌های گیگابیتی
  • پورت‌های کمبو 1000Base-T/SFP
  • IGMP Snooping
  • Port Mirroring
  • Spanning Tree
  • تجمیع لینک
  • پشتیبانی از فناوری کیفیت خدمات که ضروری برای محیط‌های VoIP است
  • فهرست کنترل دسترسی کارآمد
  • پیشگیری از جعل پروتکل ARP
  • مسیریابی ایستا
  • قابلیت مقیدسازی هوشمندانه IP-MAC-Port
  • به‌کارگیریSafeguard Engine برای محافظت از پردازنده مرکزی در برابر حملات برودکست، مولتی‌کست و یونی‌کست سیل‌آسا و…

 

HPE ؛ ترکیب امنیت و قدرت

 

HPE ؛ ترکیب امنیت و قدرت

کاربران حوزه شبکه، شرکت اچ‌پی‌ئی (HPE) را بیشتر با سرورهای قدرتمند و متنوع این شرکت می‌شناسند، در حالی که HPE در زمینه ساخت سوییچ‌ها سابقه درخشانی دارد. سوئیچ‌های HPE به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حداکثر کارایی و امنیت یکپارچه را در ارتباط با شبکه‌های فناوری اطلاعات ارائه می‌دهند. این سوییچ‌‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زمان اختصاص داده شده برای عیب‌یابی را به حداقل می‌رسانند و با ارزیابی ماژول‌های سخت‌افزاری سوییچ به کارشناسان شبکه کمک می‌کنند قبل از آن‌که مشکلات باعث خرابی یا مختل شدن عملکرد شبکه شوند، آن‌ها را شناسایی کرده و برطرف کنند. به طوری که کاربران و فعالیت‌های سازمانی تحت تاثیر این مسائل قرار نگیرند. برای این منظور، راه‌حل‌هایی برای ادغام خودکارسازی و بهبود عملکرد کل سیستم ارائه می‌دهند.

انتخاب سوئیچ‌‌ مناسب، اجازه می‌دهد کارها را سریع‌تر، هوشمندانه‌تر و ایمن‌تر انجام دهید، شبکه را به سادگی گسترش دهید، شکاف بین آن‌چه کسب و کارتان به آن نیاز دارد و آن‌چه شبکه شما ارائه می‌دهد را پر کنید. با استفاده از ویژگی‌های امنیتی داخلی و پیشگیرانه، به شکل کارآمدی به مقابله با تهدیدات بپردازید.

میکروتیک ؛ مقرون به صرفه و کارآمد

کاربران حوزه شبکه و برخی از کارشناسان شبکه، شرکت میکروتیک (mikrotik) را به دلیل ساخت تجهیزات وایرلس و روتربردهای این شرکت می‌شناسند، اما باید به این نکته اشاره کنیم که این شرکت سوییچ‌های قدرتمندی مثل CSS610-8P-2S+IN را طراحی و روانه بازار کرده است. سوئیچ میکروتیک قابلیت استفاده در شبکه‌های خانگی، دفاتر کوچک، هتل‌ها، مراکز تماس و غیره را دارند. ترکیب منحصر به فرد اندازه مناسب، ویژگی‌های کاربردی متنوع، قیمت متناسب با ویژگی‌ها، مقیاس‌پذیری باورنکردنی و… باعث شده این سوییچ‌ها مورد توجه کارشناسان شبکه قرار بگیرند. از ویژگی‌های شاخصی که سوییچ‌های این شرکت به آن تجهیز شده‌اند باید به پورت‌های SFP+ برای اتصال فیبر 10 گیگابیتی، پورت‌های اترنت گیگابیتی مجهز به فناوری POE، استانداردهای 802.3af/at و… اشاره کرد.

سوییچ‌های میکروتیک با پیکربندی اولیه و کاربری ساده در دسترس مصرف‌کنندگان قرار دارد. یکی از ویژگی‌های شاخص سوییچ‌های این شرکت، ضریب فرم فشرده آن‌ها یا همان سهولت در حمل و نقل و جابجایی آسان است، به طوری که وزن زیادی در مقایسه با رقبا ندارند. کاربران می‌توانند سوییچ‌های میکروتیک را با مرورگر وب خود پیکربندی کنند. به طور مثال، سوییچ‌های مدیریتی این شرکت به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند از ویژگی ارسال ترافیک برای یک پورت خاص برای نظارت، پیاده‌سازی مکانیزم‌هایی برای مقابله با حمله‌های لایه 2، فیلترهای MAC، VLANها برای پیکربندی شبکه، ترافیک آینه‌ای، اعمال محدودیت در پهنای باند و دسترسی دستگاه‌ها به شبکه از طریق مک‌آدرس و غیره استفاده کنند.

با این وجود، برگ برنده سوییچ‌های میکروتیک پشتیبانی از پورت‌های اترنت +SFP و PoE-out است. با این تنظیمات، می‌توانید طیف گسترده‌ای از کارها را با حداقل بودجه انجام دهید. این سوییچ‌ها با ارائه خروجی PoE مناسب، توانایی برق‌رسانی به تجهیزاتی که از فناوری فوق پشتیبانی می‌کنند را دارند. به‌طوری که امکان اتصال تلفن‌های آی‌پی به پورت‌های PoE-out سوییچ‌های این شرکت وجود دارد. البته، قبل از خرید باید اطمینان حاصل کنید که سوییچ مدنظرتان از فناوری فوق پشتیبانی می‌کند.

تی‌پی‌لینک ؛ در جست و جوی فتح بازار

 

تی‌پی‌لینک ؛ در جست و جوی فتح بازار

 

تی‌پی‌لینک (TP-LINK) از برندهای مطرح و شناخته شده در حوزه شبکه‌های کامپیوتری است که محصولات متنوعی مثل روتر و سوییچ‌ را برای کاربردهای مختلف روانه بازار می‌کند. این شرکت در زمینه ساخت محصولات شبکه بسیار فعال است و محصولات زیر تنها بخشی از تولیدات این شرکت محسوب می‌شوند:

  • سوییچ‌های مبتنی بر فناوری PoE
  • سوییچ‌های هوشمند
  • سوییچ‌های مدیریتی و غیرمدیریتی
  • تجهیزات وای‌فای
  • مودم‌های فیبرنوری
  • مبدل شبکه فیبرنوری
  • فرستنده گیرنده اسلات SFP
  • کارت‌های شبکه بی‌سیم
  • مبدل پورت شبکه یو‌اس‌بی
  • پرینت‌سرور و …

منبع: بررسی 5 برند معروف سوئیچ شبکه

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/UrWfFH
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *