آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش دهم : افکتهای صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

افکت  Spl deEsser

از این افکت برای اصلاح اضافی ضبط شده به خصوص صداهای ناخواسته حاصل از تلفظ صدای حرف س استفاده می کنیم . برای اجرای این افکت به ترتیب Audio → pluh-ins → dynamics → deesser در نوار منو را کلیک کنید .

افکت Dynamics

این افکت یک پردازنده دینامیک بسیار پیشرفته است . این افکت سه پردازش متفاوت را با یکدیگر ترکیب می کند . Autogate  ، Compressor و Limiter پنجره تنظیمات این افکت نیز سه بخش است که هر بخش به یک پردازش تعلق دارد برای فعال نمودن هر یک از پردازشها کافی است دکمه نام همان پردازش را کلیک نمایید .

 

قسمت Auto gate

عملیات Gating یعنی پردازش سیگنالهایی که پایین تر از یک حد مجاز قرار داشته باشند . مادامی که شدت سیگنال بالاتر از حد تعیین شده باشد ، دروازه ورودی باز مانده و سیگنالها بدرون افکت گذر می کنند پارامترهای این قسمت عبارتند از :

  • Threshold : حد مربوط به عملیات Auto gate را توسط این پارامتر تنظیم می کنید سیگنالهایی که شدت آن بیش از حد تعیین شده باشد با دروازه باز روبرو می شوند سیگنالهایی که شدت آنها پایین تر از حد تعیین شده باشد با دروازه بسته روبرو می شوند .
  • Attack : مدت زمان باز بودن دروازه ورودی افکت را توسط این پارامتر تنظیم می کنید .
  • Hold : مدت زمان لازم برای باز شدن دروازه پس از بسته شدن دروازه افکت را توسط این پارامتر تعیین می کنید .
  • Release : مدت زمان لازم برای بسته شدن دروازه را تعیین می کند پس از اینکه دروازه باز شده باشد .
  • Trigger frequency reange : به طور معمول عملیات پردازش Auto gate بر اساس مقدار پارامتر Threshold اجرا می شود . اما به کمک این قسمت می توانید یک دامنه از فرکانسها را تنظیم نمایید فرکانس بر اساس مقادیر مطلق می شوید . صدا را اجرا نموده و دکمه Listen را فعال نمایید . سپس دو دستگیره این دامنه را کلیک نموده و جابجا کنید تا دامنه مورد نظر را تنظیم نمایید . سپس دکمه  on  را فعال نمایید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل یازدهم بخش اول : بخش های صوتی و پنجره Audio Part Editor

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uOj
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *