نحوه استفاده از ایکس باکس بدون کنترلر

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی نحوه استفاده از ایکس باکس بدون کنترلر همراه ما باشید

بهترین راه برای کنترل کنسول بازی ایکس باکس سری ایکس یا ایکس باکس وان، استفاده از کنترلر رسمی است. اما مواقعی وجود دارد که کنترلر به دلیل هر مشکلی پیدا نمی شود، بنابراین کاربران در چنین شرایطی چه کاری باید انجام دهند؟ خوب، جای نگرانی وجود ندارد زیرا چندین روش جایگزین برای کنترل Xbox خود بدون کنترلر توسط کاربران وجود دارد . همه راه حل ها معتبر هستند و توسط مایکروسافت پشتیبانی می شوند، بنابراین نگران به دردسر نیفتید.

نحوه استفاده از ایکس باکس بدون کنترلر

نحوه استفاده از ایکس باکس بدون کنترلر

اگر می خواهید کنسول بازی Xbox Series X خود را بدون کنترلر کنترل کنید، از روش های زیر استفاده کنید.

  1. از صفحه کلید و ماوس استفاده کنید
  2. از گوشی هوشمند یا تبلت برای کنترل ایکس باکس خود استفاده کنید
  3. از کمک دیجیتال برای کنترل ایکس باکس استفاده کنید

1] از صفحه کلید و ماوس استفاده کنید

 

صفحه کلید و ماوس

دقت بهتری می خواهید؟ بهترین گزینه استفاده از صفحه کلید و ماوس برای پیمایش کنسول Xbox است. این روش بسیار بهتر از یک کنترلر است، بیشتر اگر یک گیمر رایانه شخصی با تجربه هستید. تاکنون، بسیاری از بازی ها از استفاده از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی می کنند، اما چندین بازی دیگر از استفاده از صفحه کلید و ماوس پشتیبانی نمی کنند.

بنابراین، در حالی که صفحه کلید و ماوس ابزارهای عالی ایکس باکس هستند، قابل اعتماد نیستند و تا زمانی که همه بازی‌های کنسول پشتیبانی نشوند، به این نقطه عطف نخواهند رسید.

برای اینکه صفحه کلید و ماوس خود را به کنسول Xbox One یا Series خود متصل کنید، کافی است آنها را به یکی از درگاه های USB دستگاه وصل کنید. اگر از نوع مناسبی از صفحه کلید و ماوس استفاده می کنید، کنسول باید آنها را بدون مشکل تشخیص دهد.

به خاطر داشته باشید که پیمایش در منوی Home فقط از طریق صفحه کلید امکان پذیر است. ماوس در حال حاضر پشتیبانی نمی شود.

بخوانید : نحوه اتصال Xbox Controller به iPhone

2] برای کنترل Xbox خود از گوشی هوشمند یا تبلت استفاده کنید

ایکس باکس بدون کنترلر استریم

برای کسانی که اطلاع نداشتند، اپلیکیشن رسمی ایکس باکس برای آی او اس و اندروید قادر است ایکس باکس شما را کنترل کند. هدف اصلی آن مدیریت Xbox شما از هر مکان راه دور است، بنابراین مردم نباید مشکلی در مسیریابی سیستم نداشته باشند.

با دانلود برنامه Xbox از فروشگاه Google Play یا Apple App Store شروع کنید.

برنامه را در تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود باز کنید، سپس با حساب مایکروسافت خود وارد شوید.

بعد از اینکه وارد سیستم شدید، ادامه دهید و روی نماد کنسول واقع در گوشه سمت راست بالای برنامه ضربه بزنید.

از آنجا، افزودن یک کنسول موجود را انتخاب کنید.

سپس از شما خواسته می شود که ویژگی های راه دور را فعال کنید. به خاطر داشته باشید که قبل از حرکت به جلو، ابتدا باید ویژگی های از راه دور را در ایکس باکس فعال کنید.

پس از انجام کار بالا، دکمه Next را بزنید تا به جلو حرکت کنید.

در Xbox خود، از شما خواسته می‌شود که ویژگی‌های راه دور را تنظیم کرده و پخش از راه دور را فعال کنید.

آخرین کاری که باید در اینجا انجام دهید این است که بازی از راه دور را روی کنسول Xbox One یا Series خود آزمایش کنید تا ببینید آیا اتصال اینترنت شما برای سفر آماده است یا خیر.

پس از گذراندن آزمون، اپلیکیشن ایکس باکس به صورت خودکار ایکس باکس شما را شناسایی کرده و بدون دخالت شما به آن متصل می شود. اکنون می توانید از گوشی هوشمند یا تبلت خود برای کنترل ایکس باکس و حتی از راه دور بازی های مورد علاقه خود استفاده کنید.

باید اشاره کنیم که همه بازی‌ها از راه دور از طریق برنامه Xbox قابل پخش نیستند زیرا هدف اصلی آن ناوبری در سیستم است.

بخوانید : رفع خطای اضافی مورد نیاز برای احراز هویت در کنسول Xbox

3] برای کنترل Xbox از کمک دیجیتال استفاده کنید

مهارت آمازون

در نهایت، می‌توانید از یک دستیار دیجیتال برای کنترل کنسول Xbox Series یا Xbox One خود استفاده کنید. پیشنهاد می کنیم برای انجام کار از الکسا از آمازون استفاده کنید. کورتانا در گذشته یک گزینه بود، اما دستیار دیجیتالی ساخت مایکروسافت دیگر پشتیبانی نمی‌شود.

برای یادگیری نحوه استفاده از دستیار دیجیتال برای کنترل سری Xbox خود، لطفاً برای خواندن Control Xbox One با استفاده از Amazon Alexa و Cortana وقت بگذارید. شما یاد خواهید گرفت که چگونه از الکسا استفاده کنید اما از کورتانا اجتناب کنید زیرا دیگر در دسترس نیست.

علاوه بر این، می‌توانید از دستیار Google و دستگاه‌های دارای کورتانا مانند Google Home یا Amazon Echo استفاده کنید.

بخوانید : نحوه پیوند دادن حساب‌های Modern Warfare در PS4، PC و Xbox One

آیا می توانید ایکس باکس را بدون کنترلر روی گوشی خود بازی کنید؟

بازی‌هایی که از صفحه لمسی پشتیبانی می‌کنند این امکان را برای گیمرها فراهم می‌کنند تا عناوین Xbox Game Pass را در رایانه‌های هوشمند، اندروید یا آی او اس یا تبلت‌های هوشمند ویندوزی، بازی کنند. و این کار را می توان بدون کنترلر و 100 درصد از طریق نمایشگر لمسی انجام داد.

بازی از راه دور Xbox چیست؟

Xbox Remote Play قابلیتی است که به کاربران امکان می دهد بازی ها را از سری Xbox خود به گوشی هوشمند، تبلت یا رایانه شخصی خود پخش کنند. این یکی از بهترین راه ها برای انجام بازی در هر نقطه از خانه شما یا در سراسر جهان است. شما فقط به یک اتصال اینترنتی قوی نیاز دارید تا کارها در مسیر درست حرکت کنند.

امیدواریم از این مقاله نحوه استفاده از ایکس باکس بدون کنترلر مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/kXsXXR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *