آموزش کیوبیس بخش دوازدهم از فصل اول : مدیریت پروژه و فایل ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کنترل ولوم صدای ورودی

هنگام ضبط دیجیتال لازم است که شدت صدای ورودی به شیار را کنترل نمایید . اگر شدت صدای ورودی بیش از اندازه کم باشد ، نوعی وقفه در بین امواج صوتی ایجاد می شود . چون تبدیل صدای آنالوگ به دیجیتال درون کارت صوتی کامپیوتر اتفاق می افتد .

  1. پنجره میکسر را باز کنید .
  2. نوار مربوط به شیار مورد نظر را پیدا کنید . سمت چپ این نوار یک صداسنج قرار دارد که شدت صدای ورودی به شیار را نشان می دهد . صدای ورودی را اجرا نموده و شدت صدای آن را توسط صداسنج کنترل نمایید .
  3. در صورت لزوم شدت صدا را در وسیله منبع صوتی کاهش یا افزایش دهید . به صداسنج موجود در کانال ورودی داخل میکسر دقت نمایید . صدا باید به اندازه کافی زیاد باشد بدون اینکه مقدار آن از 0db بیشتر شود .
  4. در ناحیه خالی از پنجره میکسر کلیک راست نموده و به ترتیب Global meter  seetings→post-fader را کلیک کنید .
  5. اکنون اگر منبع صوتی را اجرا نمایید ، می توانید شدت صدای خارج شده از گذرگاه ورودی را کنترل نمایید . این همان شدت صدای ضبط شده در شیار خواهد بود . اگر شدت صدای ضبط شده نامناسب باشد ، دکمه با برچسب c فعال شده و نشان می دهد که وضعیت وقفه در صدا وجود دارد .

 

آماده سازی شیار برای ضبط صدا

  1. داخل پنجره میکسر یا داخل پنجره پروژه دکمه Recored enable مربوط به شیار صوتی را فعال کنید .
  2. پانل Transport را آشکار نموده و در مکان مناسب در محیط برنامه قرار دهید . اگر این پانل را ندارید به ترتیب Transport→transport panel در نوار منو را کلیک کنید .
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس بخش بیست و دوم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

تنظیمات نظارت بر صدا

اگر عملیات نظارت بر صدا (Monitoring) را از درون محیط برنامه cubase اجرا نمایید می توانید این عملیات را بطور خودکار یا بروش دستی راه اندازی نمایید . در این تمرین از وضعیت نظارت  Tapemachine style استفاده می کنیم.

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HCO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *