از باغ گیاه شناسی  تا غار تاریخی مغان در مشهد در جاذبه های دیدنی در شهر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

از باغ گیاه شناسی  تا در مشهد در جاذبه های دیدنی در شهر

آپلود عکس

وکیل آباد، قدیمی ترین پارک مشهد

بوستان بزرگ وکیل آباد یکی از معروفترین فضاهای سبز در شهر مشهد است که در حدود هفتاد هکتار وسعت دارد . این پارک منطقه ای ییلاقی و خوش آب و هواست که رودی نیز در آن جریان دارد که از قنات وکیل آباد سرچشمه گرفته است . چجالب است بدانید زمین این پارک موقوفی بوده و توسط یکی از خیرین شهر به نام حسن ملک در اختیار شهرداری مشهد قرار گرفته است. گشت و گذار در این منطقه بسیار جذاب و روح نواز است به خصوص در فصول گرم سال اینجا مکانی خنک و زیباست. در این بوستان فضایی برای بازی کودکان و همچنین یک باغ وحش ساخته شده است که برای کودکان بسیار سرگرم کننده خواهد بود.

باغ گیاه شناسی ملی ایران

باغ گیاه شناسی در تور مشهد ارزان قیمت با وسعتی نزدیک به بیست و پنج هکتار یکی از دیدنی ترین و منحصر بفردترین جاذبه های دیدنی در مشهد است. این مجموعه در سال ۱۳۹۲ افتتاح و راه اندازی گردید و به مرجعی ایده آل برای زیست شناسان و گیاه شناسان تبدیل شد.  در این باغ از صد و هشتاد گونه مختلف گیاهان نگهداری می گردد که اغلب از نوع گیاهان دارویی و نمونه های نادر ژنتیکی هستند . روزانه

روزانه گردشگران بسیاری با اهداف علمی و آموزشی و یا برای گشت و گذار از این مجموعه دیدن می نمایند.

بند ۵۰۰ ساله ی گلستان در مشهد

بند یا همان سد گلستان در فاصله هشت کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است  و یکی از مکان های دیدنی شهر است و به خصوص در فصول گرم سال بسیاری از مردم اینجا را برای دوری از شلوغی و گرمای شهر انتخاب می نمایند. بند تاریخی گلستان ،در حدود پانصد سال قدمت دارد و در دوران حکومت تیموریان بر این سرزمین بر روی رودخانه گلستان که اکنون نیمه خشک است پی ریزی و ساخته شده است .

غار تاریخی مغان در مشهد

غار حیرت انگیز مغان در فاصله سی و پنج کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است که بازدید از آن بسیار جذاب و البته کمی خوفناک است . این منطقه بر اساس اکتشافات متعدد زمین شناسی کشف شده و تا کنون در آن ، فسیل های حلزونی و فسیلهای جانوران بسیاری کشف گردید که خبر از قدمت این منطقه  در میلیون ها سال قبل را می دهد . بازدید از این منطقه بسیار جذاب و سرگرم کننده خواهد بود البته به هیچ عنوانی بدون راهنما و همراه داشتن وسایل ایمنی کافی قدم به این مکان نگذارید.

باغ ملی

باغ زیبا و سرسبز باغ ملی اولین پارک تفریحی ساخته شده در شهر مشهد است که احداث آن در سال ۱۳۴۵ صورت گرفت . باغ ملی اکنون به یکی از شلوغ ترین و البته پر طرفدارترین فضاهای سبز این شهر تبدیل شده است . انواع درخت های چنار با قدیمی طولانی ، فضای سبز گل کاری شده و حوضچه های آب اینجا را به مکانی خوش آب و هوا به خصوص در ایام گرم سال تبدیل نموده است. قناتی معروف درست از وسط این باغ می گذرد که به جذابیت آن افزوده است .

منطقه ییلاقی شاندیز

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای شاندیز در فاصله پانزده کیلومتری از شهر مشهد قرار گرفته است  و آب و هوای معتدل آن در کنار طبیعت زیبا اینجا را به محلی ایده ال برای گذران وقت گردشگران تبدیل نموده است . رودخانه ای خروشان از وسط این منطقه می گذرد که از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و در آب و هوای آن تاثیر گذارده است . شاندیز دارای مناطق دیدنی بسیاری همچون  پارک جنگلی ، مجموعه توریستی ، رصدخانه نجوم و موزه ی شهرداری است که بازدید از آنها خالی از لطف نیست  و البته در سرتاسر این منطقه رستورانهای متنوعی را خواهید دید که با انواع کبابهای معروف شاندیز از شما پذیرایی خواهند نمود .

بازار رضا، یکی از قدیمی ترین بازارهای شهر

بازار رضا یکی از تاریخی ترین بازارهای این شهر است که احتمالا حین گشت و گذار در شهر و پیش از ورود به حرم مطهر امام رضا گذرتان به آن خواهد افتاد . معماری این بازار بسیار دیدنی و جالب است و با گشت و گذار در آن دکه و حجره های کوچک و بزرگی را خواهید دید که محصولاتی همچون فیروزه اصل و طلا و نقره می فروشند که دیدن این محصولات نیز بسیار جالبخواهد بود . بازار رضا در سال ۱۳۵۵ ساخته شد و از همان زمان به یکی از قطب های تجاری شهر تبدیل گردید. ادویه های مختلف ، زعفران، فیروزه و انواع صنایع دستی و تسبیح و جا نماز از جمله کالاهایی است که در اینجا به وفور خواهید یافت.  تور قشم سفر باتو را ببینید.

غار حیرت انگیز بیمار آب، یکی از جاذبه های دیدنی در مشهد

غار بیمار آب در فاصله شش کیلومتری از روستای کوشک آباد واقع شده  و مردم محلی از آب جاری شده در آن برای درمان بیماری های حیوانات خود استفاده می کنند . به محض ورود به این غار با یک چاه به عمق پانزده متر روبرو خواهید شد در انتهای آن آب های چکیده شده از سقف غار جمع گردیده و تشکیل یک حوضچه ی نسبتا عمیق را داده است . بازدید از این غار در عین جذاب بودن کمی خوفناک است و بهتر است قبل از ورود به آن با یک راهنمای با تجربه مشورت نمایید .

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/YxZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *