دیدنی‌های قشم را  بیشتر  بشناسید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

را  بیشتر  بشناسید

آپلود عکس

قشم جزو جذابترین جزیره‌های ایران از نظر گردشگری است. این جزیره بزرگ به دلیل داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بکر، مانند مرواریدی در جنوب ایران می‌درخشد. آب و هوای بسیار خوب این منطقه و فرهنگ سطح بالایی که در جزیره حاکم است، آن را به یکی از قطب‌های اصلی گردشگری در ایران تبدیل کرده است. تور قشم هر ساله به منظور استفاده علاقمندان به این منطقه برگزار می‌شود. با شرکت در آن می‌توانید از جزیره قشم دیدن کرده و از زیبایی‌های موجود در جزیره بهره‌مند شوید. جزیره قشم را جزیره عجایب هفتگانه لقب داده‌اند. وجود تنوع در طبیعت این منطقه، سبب چنین چیزی شده است. قشم جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد که در ادامه آنها را به شما معرفی می‌کنیم تا در صورت شرکت در تور قشم بتوانید از آنها دیدن کنید.

۱- جزایر ناز

به گزارش سایت تور لحظه آخری سفر باتو ، جزایر ناز یکی از دیدنی‌های جذاب قشم است. این جزایر به دلیل داشتن دیواره‌های صخره‌ای و وسعت سه هکتاری، مناطقی خاص محسوب می‌شوند که بعضی جاهای آن با خودرو و برخی دیگر از جاها را باید با پای پیاده طی کرد. برخی از جاهای این جزایر داخل آب می‌رود و با ایجاد جزر و مد، حالت خاصی به خود می‌گیرد. این ویژگی آن را به یکی از زیباترین مکان‌های قشم، تبدیل کرده است. فاصله این جزایر تا قشم در حدود ۲۲کیلومتر است و مکان‌هایی مسکونی محسوب نمی‌شوند.

۲-مقبره بی بی مریم قشم

مقبره‌ بی‌بی مریم در قشم، آرامگاهی است که از قرن هشت هجری به جای مانده است. این مقبره در روستای تم سنیتی جزیره قشم واقع شده است. این بنا یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری قشم به شمار می‌رود و معماری آن به معماری عمارت‌های دوره سلجوقی شباهت دارد.

۳-روستا و بندر لافت

روستای لافت جزو روستاهای قدیمی قشم است که معماری کهن و منحصر به فرد دارد. این روستا در شمال غرب جزیره قرار گرفته است و منازل مسکونی آن، جزو جاذبه‌های روستا محسوب می‌شوند. خانه‌های این روستا دارای حیاط مرکزی و بادگیر است. از این رو روستا با نام بندر بادگیرها نیز شهرت یافته است. آثار تاریخی روستا شامل قلعه نادری، قلعه پرتغالی‌ها و قبرستان روستا می‌شود. سنگ‌نبشته‌هایی در این روستا دیده شده که قدمت آنها بسیار زیاد است. می‌توان گفت این روستا برای علاقمندان به آثار کهن و تاریخی ایران، مکانی جذاب محسوب می‌شود.

۴- بام قشم

بام قشم، یکی از دیدنی‌های جزیره در بخش غربی آن است. قسمت‌های مرتفع این مکان از سنگ آهک تشکیل شده است و در دامنه‌های آن سنگ مارن و سیلت به چشم می‌خورد. در ارتفاعات این مکان، فلاتی نیمه مرتفع وجود دارد سطح زیادی از جزیره را در بر می‌گیرد. این مکان چشم‌انداز زیبایی از جنگل‌های حرا و ساحل شمالی خلیج فارس نشان می‌دهد. از این رو به یکی از جاذبه‌های زیبای گردشگری در قشم مبدل شده است.

۶-روستای توریان

روستای توریان، در ۳۱کیلومتری جنوب غرب جزیره قرار گرفته است. این روستا از جاذبه‌های گردشگری خلیج فارس است که به دلیل داشتن زمین‌های کشاورزی و نخلستان‌های زیبا، منظره‌ای جذاب و دل‌انگیز را در مقابل چشم گردشگران به نمایش می‌گذارد.

۵-سد گوران

سد گوران یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم است. این سد در فاصله ۸۰ کیلومتری جزیره قرار دارد. این سد در زمان پهلوی اول ساخته شده است. با این حال کارشناسان بر این عقیده‌اند که پی اولیه این سد در دوران حکومت‌های باستانی ایران ریخته شده است. آبی که پشت این سد جمع می‌شود، آب شیرین است. از این رو اهمیت آن برای مردم این منطقه بسیار زیاد است.

۶-کاسه سلخ

کاسه سلخ یکی از مناطق ساحلی جزیره قشم است. وسعت این منطقه در حدود ۳۵کیلومتر مربع است. این مکان از پوشش گیاهی خالی است. چشمه گوگرد در این محل قرار دارد که خاصیت آن درمانی است. در این منطقه چندین هزار تپه موجود است که مخروطی شکل هستند و اندازه‌های آنها متفاوت است. این مناطق بر اثر فرسایش ایجاد شده‌اند و در طول زمان به وجود آمده‌اند. این مناطق سبب ایجاد تپه ماهور شده است. این منطقه یکی از زیباترین دیدنی‌های قشم محسوب می‌شود که اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین در سایت پگاچین مطلب مربوط به کاخ های استانبول را مشاهده کنید.

۷-غار نمکدان

غار نمکدان، یکی از دیدنی‌های جذاب قشم است. این غار به طولانی‌ترین غار نمک در جهان شهرت دارد. این غار جذاب، طبیعتی زیبا دارد و در ۹۰ کیلومتری قشم است. جاذبه‌های دیدنی این غار این است که داخل کوه واقع شده است و رگه‌های نمک بر سطح ان قابل مشاهده است. قندیل‌های موجود در غار به دلیل وجود رطوبت زیاد در جزیره، بسیار دیدنی و جذاب هستند. شاید همین قندیل‌ها هستند که بسیاری از گردشگران را به دیدن غار و زیبایی‌های آن جذب می‌کند.

برای دیدن غار نمکدان، باید جاده شوسه را پشت سر گذاشته و دو کیلومتر را طی کنید تا به دهانه غار برسید. داخل غار نیز تا ۲۰ متر با نور خورشید روشن است و نیازمند روشنایی نیستید. اما بعد از طی کردن ۲۰ متر باید از روشنایی استفاده کنید. گردشگران و طبیعت دوستان، بدون داشتن تجهیزات، باید تا عمق ۱۰۰متری غار داخل بروند. برای رفتن به بخش‌های داخل غار، باید وسایل غارنوردی و تجهیزات حرفه‌ای همراه برده و مهارت لازم را داشته باشید.

جاهای دیدنی که در این نوشتار به شما معرفی شد را می‌توانید در تور قشم از نزدیک ببینید و لذت ببرید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/mEl
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *