آموزش کیوبیس فصل نهم بخش پنجم : پردازش صوتی

زمان مطالعه: 2 دقیقه

پردازش Resample

از این پردازش برای تغییر طول زمانی ، شدت اجرا و یا گام نت های یک رویداد صوتی استفاده می کنیم ابتدا رویداد صوتی را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Audio → process → resample در نوار منو را کلیک کنید . سرعت نمونه گیری اصلی صدا مقابل عبارت File rate آشکار می شود . در فیلد New rate می توانید سرعت جدید نمونه گیری رویداد صوتی را وارد کنید .

اگر مقدار New rate را بیشتر از نرخ اصلی رویداد اصلی قرار دهید ، طول زمانی رویداد افزایش یافته و بدیهی است که رویداد با سرعت کمتر و گام کمتر اجرا خواهد شد و اگر مقدار New rate را کمتر از نرخ اصلی رویداد اصلی قرار دهید ، طول زمانی رویداد کاهش یافته و رویداد با سرعت بیشتر و گام بیشتر اجرا خواهد شد .

 

پردازش Reverse

این پردازش شیوه اجرای رویداد صوتی را معکوس می سازد . یعنی به جای اینکه رویداد از ( ابتدا از سمت چپ بطرف راست ) شروع شود از انتها ( از سمت راست به سمت چپ ) اجرا می شود . از این پردازش می توانید برای ایجاد جلوه های ویژه صوتی در یک پروژه استفاده نمایید .

 

 

پردازش  Silence

از این پردازش برای ایجاد سکوت در یک دامنه از رویداد صوتی استفاده می کنیم . ابتدا ( دامنه مورد نظر را انتخاب نموده و سپس به ترتیب Audio → process → silence

در نوار منو را کلیک کنید .

 

پردازش Stereo flip

این پردازش فقط بر رویدادهای صوتی استریو قابل اجراست به کمک آن می توانید کانالهای چپ و راست صدای استریو را بروشهای گوناگون دستکاری نمایید . پنجره تنظیمات این پردازش شامل موارد زیر است :

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل سیزدهم بخش چهاردهم : افکتهای صوتی

 

  • File left-right :  کانالهای چپ و راست را با یکدیگر تعویض می کند .
  • Left to stereo :  محتوی کانال چپ را به کانال راست صدا کپی می کند .
  • Right to stereo : محتوی کانال راست را به کانال چپ صدا کپی می کند .
  • Mergo : محتوی هر دو کانال استریو را در یک کانال ادغام می کند تا یک فایل تک کانال  ( mono ) ایجاد شود .
  • Subtract : محتوی کانال چپ را از کانال راست ( یا برعکس ) تفریق می کند . از این گزینه به خصوص برای ایجاد افکت  Kara oke استفاده می کنیم تا موارد مشترک بین دو کانال را حذف نماییم .

 

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MdD
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *