آموزش کیوبیس فصل دوازدهم بخش اول : ایجاد Fade و Crossfade

زمان مطالعه: 2 دقیقه

فصل دوازدهم

ایجاد Fade  و  Crossfade

Fade یعنی تغییر تدریجی یک افکت یا یک بخش از صدا در برنامه cubase به دو روش می توانید Fade را ایجاد نمایید : به کمک دستگیره های Fade در رویداد صوتی ، و به کمک تنظیمات Fade پردازش ها .

ایجاد Fade به کمک دستگیره های Fade

 هر رویداد صوتی که در یک شیار انتخاب نمایید ، دو دستگیره آبی رنگ دارد که در گوشه راست بالای آن را رویداد آشکار می شوند . با کلیک نمودن و کشیدن این دستگیره ها می توانید وضعیت Fade-in ( با دستگیره سمت چپ ) و  Fade-out ( دستگیره سمت راست ) را ایجاد و تنظیم نمایید .

دستگیره آبی سمت چپ را کلیک نموده و به طرف راست بکشید تا Fade-in را تنظیم نمایید . دستگیره سمت راست را کلیک نموده و به طرف چپ بکشید تا Fade-out را برای رویداد تنظیم نمایید .

همچنین به کمک فیلدهای عددی Fade-in و Fade-out در نوار اطلاعات داخل پنجره پروژه می توانید این جلوه ها را بروش عددی تنظیم نمایید .

جلوه های Fade که توسط دستگیره ها ایجاد می کنید بر خود کلیپ صوتی اجرا نشده بلکه فقط هنگام اجرای رویداد و به روش همزمان محاسبه و اجرا می شوند . به همین دلیل می توانید چند رویداد بر اساس یک کلیپ صوتی در پروژه داشته باشید و برای هر کدام از تنظیمات متفاوت برای جلوه Fade  استفاده نمایید .

اگر همزمان چند رویداد را انتخاب نموده و سپس دستگیره های  Fade را دستکاری نمایید جلوه Fade  همه رویدادها یکسان تغییر می کند . برای تنظیم دقیق تر جلوه های Fade بهتر است رویداد مورد نظر را انتخاب  نموده و سپس به ترتیب  Audio → open fade Editor (s) در نوار منو را کلیک کنید . دو پنجره با عنوان Fade-in و Fade-out باز شده و می توانید جلوه های Fade برای رویداد مورد نظر را با دقت بیشتری دستکاری و تنظیم نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش کیوبیس فصل پانزدهم قسمت دوم : صدای فراگیر Surrund Sound

ایجاد و دستکاری جلوه های Fade به کمک ابزار Range sekection

اگر جلوه های Fade را به کمک دستگیره ها تنظیم نموده باشید از ابزار انتخاب دامنه استفاده نموده و این جلوه ها را برای دامنه منتخب تنظیم نمایید .

اگر دامنه منتخب از ابتدای رویداد شروع شده باشد فقط جلوه Fade-in می توان ایجاد نمود . اگر دامنه منتخب به انتهای رویداد ختم شود فقط جلوه Fade-out می توان ایجاد نمود . اما اگر دامنه منتخب  در میانه رویداد باشد می توانید هر دو جلوه     Fade-in و   Fade-out را برای دامنه منتخب تنظیم نمایید .

  1. ابزار Range sekection را فعال نموده و یک دامنه دلخواه در رویداد مورد نظر را انتخاب نمایید .
  2. سپس به ترتیب Audio → adjust fades to range در نوارمنورا کلیک کنید .

 

 

حذف جلوه های fade

  1. ابتدا ابزار selection را فعال نموده و سپس رویداد موردنظر را انتخاب نمایید .
  2. به ترتیب Audio → remove fades در نوار منو را کلیک کنید به این ترتیب همه تنظیمات Fade-in و   Fade-out ایجاد شده در رویداد منتخب حذف می شوند .

 

 

 

” ادامه دارد “

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/GhC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *