چگونه در اسپاتیفای موزیک ویدیو و ویو آن را ببینیم؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

قابلیت پخش ویدیو در اپلیکیشن جدید اسپاتیفای

 

 

اسپاتیفای (Spotify) که به عنوان یک سایت انتشار موسیقی و فایل‌های صوتی معروف است، قصد دارد در اپلیکیشن‌ جدید خود فایل‌های ویدیویی را هم پوشش بدهد. اپلیکیشن اسپاتیفای با قابلیت پخش ویدیو ابتدا برای سیستم عامل‌های اندروید (Android) عرضه می‌شود و مدتی بعد، نسخه‌ی آی او اس آن منتشر خواهد شد.

در بازار پر رقابت امروز بعید نیست که اسپاتیفای هم قصد ایجاد تغییر و گسترش فعالیت‌هایش داشته باشد. این شرکت اولین بار در اردیبهشت ماه اعلام کرده بود که در نظر دارد تا فایل‌های ویدیویی را هم توزیع کند و طی این مدت در حال بررسی بازار بوده است. حالا به آن روز نزدیک شده‌ایم و گویا تا یک هفته‌ی دیگر می‌توانیم در اسپاتیفای ویدیو هم ببینیم.

 

قابلیت پخش ویدیو در اپلیکیشن جدید اسپاتیفای

قبلا تصور می‌شد که اسپاتیفای فقط ۴ بازار جهانی را برای اجرای پروژه‌ی ویدیویی‌اش در نظر گرفته: آمریکا، انگلستان، آلمان و سوئد. اما طبق گزارش معاون اول محصولات این شرکت، اسپاتیفای در نهایت تصمیم گرفته تا بازار بزرگ‌تری را هدف قرار بدهد.

از زمان آغاز اجرای این طرح، کاربران خواهند توانست از طریق اپلیکیشن اسپاتیفای به محتوایی که توسط شبکه‌های بی.بی.سی، کمدی سنترال (Comedy Central)، میکر نیوز (Maker News)، ام.تی.وی، ESPN و وایس نیوز (Vice News) تامین می‌شود، دسترسی داشته باشند. این ویدیوها در قالب فایل‌های نسبتا کوتاه روی این اپلیکیشن برای کاربران ارایه می‌شوند.

پخش ویدیو، راهکار احتمالی اسپاتیفای برای رقابت با یوتیوب موزیک

اسپاتیفای یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های استریم موسیقی است که برای رقابت با سایر سرویس‌ها و افزایش سهم خود در بازار، در آینده به ویژگی‌های جدیدی مجهز می‌شود. به نظر می‌رسد یکی از این قابلیت‌ها، امکان پخش ویدیو درون برنامه است.

در سال‌های اخیر سرویس‌های استریم موسیقی زیادی وارد بازار شده‌اند که یکی از آن‌ها، یوتیوب موزیک است. حالا ظاهرا اسپاتیفای برای رقابت با سرویس گوگل قصد دارد یک ویدیو پلیر به رابط کاربری «Now Playing» اضافه کند. بر اساس تصویر منتشر شده توسط «Jane Manchun Wong» در توییتر، این سرویس در صفحه «Now Playing» تب ویدیو را اضافه می‌کند.

در این صفحه در کنار گزینه‌های «Canvas» و «Album Art»، تب ویدیو قرار می‌‌گیرد. در بخش Canvas یک ویدیو کلیپ کوتاه انیمیشنی به نمایش گذاشته می‌شود که موزیک ویدیو کامل نیست. حالا به نظر می‌رسد با افزودن تب ویدیو، درون اپلیکیشن به صورت کامل به نمایش گذاشته می‌شود.

مقایسه موزیک ویدیو های اسپاتیفای با یوتیوب موزیک

این اولین باری نیست که اسپاتیفای بدنبال افزودن محتوای ویدیویی به اپلیکیشن خود است و در گذشته نیز این محتوا درون آن وجود داشت، با این حال پیدا کردن آن‌ها برای کاربران سخت بود یا اینکه اکثر آهنگ‌ها و آلبوم‌ها فاقد ویدیو بودند.

در تصویر منتشر شده در تب ویدیو، نوشته شده که اسپاتیفای همچنان در حال بررسی این موضوع است که چه قابلیتی را به آن اضافه کند. با وجود این نوشته، به احتمال زیاد در این تب کاربران به موزیک ویدیوی کامل دسترسی دارند، ویژگی که یوتیوب موزیک در اختیار افراد قرار می‌دهد.

اسپاتیفای در ماه‌های اخیر به چندین ویژگی جدید مجهز شده تا تعداد کاربران خود را افزایش دهد. یکی از این قابلیت‌ها، «Group Session» نام دارد که توسط آن می‌توان موسیقی در حال پخش را برای چندین حساب پریمیوم کنترل کرد. این سرویس همچنین محدودیت ذخیره ۱۰ هزار آهنگ در کتابخانه شخصی را نیز حذف کرده است.

سرویس پخش ویدیوی Spotify

شرکت Spotify با این کار، خودش را به رقیب جدی تری برای «یوتیوب» (Youtube) تبدیل می کند. با توجه به گفته های Spotify ویدیوها با توجه به موسیقی هایی که کاربران گوش می دهند، به نمایش در می آیند. در حال حاضر قابلیت پخش ویدیو فعلا برای گوشی ها و تبلت های اندرویدی عرضه شده و تا مدتی دیگر برای پلتفرم های آی او اس هم عرضه خواهد شد.

تا این لحظه مشخص شده که بیش از 75 میلیون کاربر در سرتاسر دنیا از این برنامه ی پخش موسیقی استفاده می کنند. این برنامه به شکل رایگان قابل استفاده است، اما با پرداخت حق اشتراک ماهانه می توانید موسیقی ها را ذخیره کنید، تبلیغات را گوش ندهید و حق انتخاب بیشتری در انتخاب آهنگ ها داشته باشید.

 

ابزار ها و روابط اسپاتیفای برای پخش ویدیو

همان طور که از دیروز مشخص شده بود، Spotify قصد دارد سرویس پخش ویدیوی خودش را برای پلتفرم های آی او اس و اندروید عرضه کند. این شرکت وجود چنین سرویسی را تایید کرد و مشخص شد که شبکه های ESPN، Comedy Central، MTV، Vice News و Slate در برنامه ی Spotify پخش می شوند.

قابلیت پخش ویدیو در ابتدا برای پلتفرم های اندرویدی و سپس برای دستگاه های آی او اس منتشر می شود.

کاربران با مراجعه به قسمت Browse برنامه ی Spotify و انتخاب بخش (Shows) می توانند به سرویس ویدیوی این نرم افزار دسترسی پیدا کنند. این بخش شامل برنامه های ویدیویی و برنامه های صوتی مختلف می شود. البته اگر می خواهید از این نرم افزار به عنوان یک سرویس پخش موسیقی استفاده کنید، این امکان به وجود آمده که بخش ویدیو را مخفی کنید تا مضامین آن به نمایش در نیاید. برنامه های معروف تلویزیون توسط این برنامه پخش خواهند شد و علاقه مندان می توانند آن ها را تماشا کنند.

سخن پایانی

خبر خوش آن‌که فعلا در بخش ویدیوهای اسپاتیفای از تبلیغات خبری نیست؛ چون این شرکت قصد دارد در روزهای اول راه‌اندازی بخش ویدیو، کاربران زیادی را جذب کند و آن‌ها را نگه دارد. البته کسب درآمد جزو برنامه‌هایی است که اسپاتیفای برای مراحل بعدی مد نظر دارد.

5/5 - (3 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gWC
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *