آموزش کیوبیس بخش پنجم از فصل دوم : پنجره پروژه ها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مدیریت شیارها

برای افزودن یک شیار جدید به پروژه فعلی به ترتیب Project→add track در نوار منو را کلیک نموده  و نوع شیار مورد نظر را انتخاب نمایید . تنظیمات  شیار جدید را انتخاب نموده و دکمه  ok  را کلیک کنید . شیار جدید پایین شیار منتخب فعلی درج می شود . همچنین می توانید در ناحیه تنظیمات هر یک از شیارها کلیک راست نموده و سپس یکی از گزینه های Add track را انتخاب نمایید تا شیار جدید را به پروژه اضافه نمایید.

می توانید همزمان چند شیار جدید به پروژه اضافه نمایید . به ترتیب  Project→add track→multiple در نوار منو را کلیک کنید . در فیلد Track نوع شیارها را انتخاب نمایید . در فیلد Count تعداد شیارها را وارد کنید . سپس دکمه  ok  را کلیک کنید .

برای تغییر نام شیارهای موجود کافی است نام فعلی آنها در ناحیه تنظیمات را دوبار کلیک نموده و سپس نام جدید را تایپ کنید .

برای انتخاب یک شیار کافی است در یک نقطه خالی از ناحیه تنظیمات آن شیار را کلیک کنید . ناحیه تنظیمات شیار منتخب با رنگ متفاوت آشکار می شود .

برای جابه جایی یک شیار در پروژه کافی است در یک نقطه خالی از ناحیه تنظیمات آن شیار کلیک نموده و دکمه ماوس را نگهداشته و بطرف پایین یا بالا بکشید .

برای تکثیر نمودن یک شیار کافی است در نقطه خالی از ناحیه تنظیمات آن شیار کلیک راست نموده و گزینه  Duplicate track را انتخاب نمایید .

می توانید به هر یک از شیارها یک رنگ نسبت دهید تا شناسایی آن شیار ساده تر گردد . همه رویدادهایی که در آن شیار قرار دهید با همان رنگ دیده می شوند . همچنین کانال مربوط به آن شیار داخل میکسر یا همان رنگ آشکار می شود . برای نسبت دادن رنگ به شیارها ابتدا باید دکمهtrack colors    Show  را فعال نمایید . سپس کادر رنگ سمت راست ناحیه تنظیمات شیار را کلیک نموده و رنگ دلخواه را انتخاب نمایید .

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  آموزش فارسی میکس حرفه ای- بخش چهاردهم

می توانید هر یک از شیارهای موجود در پروژه را حذف نمایید . در یک نقطه خالی از ناحیه تنظیمات آن شیار کلیک راست نموده و گزینه  Remove track را انتخاب نمایید .

” ادامه دارد “

 

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/TMr
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *