راه های زیادی برای جذب خوانندگان به وب سایت شما وجود دارد، اما یکی از موثرترین آنها استفاده از بهینه سازی پرسش های متداول است. اگر شما یک بازاریاب، صاحب کسبوکار یا متصدی محتوا هستید که قصد دارید از موتورهای جستجو ترافیک کسب کنید، این مقاله درباره بهینهسازی سوالات متداول برای شما خواندنی ضروری است. پس همراه ما باشید با یک مقاله ی جذاب و خوشمزه ی دیگه در مجله هشت پیک !
یکی از مهمترین جنبه های چرخه زندگی مشتری، حفظ جریان سالم مشتریان است. مشتریانی که به یک وب سایت بازگشته اند به احتمال زیاد محصولاتی را خریداری می کنند که قبلاً به آنها علاقه مند بوده اند.
صفحات پرسشهای متداول به شما این امکان را میدهند که به بازدیدکنندگانی که برای اولین بار میآیند آموزش دهید و به سؤالات رایج آنها پاسخ دهید تا بتوانند آنچه را که به دنبال آن هستند بیابند. این مقاله 10 نکته مطمئن در مورد چگونگی افزایش ترافیک صفحه سوالات متداول خود و شاید حتی فروش محصولات اضافی را برجسته می کند.
صفحه سوالات متداول چیست؟
سؤالات متداول مخفف «سوالات متداول» است. صفحه سؤالات متداول به سادگی یک سند متنی در وب سایت شما است که به متداول ترین سؤالات درباره محصولات و/یا خدمات شما پاسخ می دهد.
یک صفحه سوالات متداول که به خوبی نوشته شده باشد احتمالاً یکی از موفق ترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت شما است و در اینجا به شما می گویم که چگونه این کار را به درستی انجام دهید!
1. سوالات متداول مرتبط را شناسایی کنید
بخش سؤالات متداول بخش مهمی از وب سایت شما است. این امکان را به شما می دهد تا به بازدیدکنندگان خود آموزش دهید و به سؤالاتی که ممکن است قبل از خرید داشته باشند پاسخ دهید. با بهینهسازی صفحه پرسشهای متداول خود، میتوانید ترافیک وبلاگ خود را افزایش دهید و مشتریان جدیدی را به فروشگاه آجر و ملات وارد کنید.
همه سوالات متداول باید مرتبط باشند . برای یافتن آنچه مشتریان شما باید بدانند وقت بگذارید و آن را در هر یک از مقالات خود بگنجانید. با ادغام سؤالات متداول خود در محتوای اصلی وبلاگ خود، می توانید بازدیدکنندگان را ساده کنید و به پاسخ هایی که به دنبال آنها هستند راهنمایی کنید.
شما نمی خواهید در جستجوی پاسخ هایی که می تواند جریان و یکپارچگی مقاله منتشر شده را مختل کند، یک مقاله بسیار خوب را با سؤالات نامربوط شلوغ یا به هم ریخته کنید.
2. جمع آوری داده های پرسش های متداول ساختاریافته را ساده کنید
هر زمان که از یک وب سایت بازدید می کنید، سؤالات متداول آنها را بررسی کنید. اگر آنها در همه جا پراکنده باشند، پیدا کردن آنها و استفاده موثر از آنها برای شما دشوار خواهد بود.
تایید شده است. مردم سوالات متداول را می خوانند تا در محل تصمیم بگیرند. Browse-to-Buy اکنون فرآیند خرید برای بسیاری از افراد است و استفاده از پرسشهای متداول برای به دست آوردن فروش بالقوه میتواند کمک بزرگی به درآمد شما باشد. به خصوص، اگر به روش درست انجام شود.
سؤالی که در وب سایت شما ارسال می شود باید تقریباً بلافاصله پاسخ را ارائه دهد. فوری یعنی بدون تاخیر، بدون انتظار، بدون هیچ مشکلی. تمام داده های سوالات متداول باید به طور منظم و دقیق جمع آوری شوند.
سوالات متداول یکی از بهترین تاکتیک ها برای افزایش ترافیک وب سایت است. سؤالات متداول جذابیت جذابی دارند که آنها را برای افرادی با سطوح مختلف علاقه و تخصص در مورد موضوع شما جذاب می کند.
3. رویکرد بصری داشته باشید
سوالات متداول به مشتریان شما کمک می کند تا راه حل هایی برای مشکلات زندگی واقعی پیدا کنند. آنها به آنها کمک می کنند تا مزایای محصولات و خدمات شما را درک کنند. با این حال، این فقط در مورد فروش یک محصول نیست. این در مورد ایجاد اعتماد و ارتباط با مخاطبان هدف شما است.
امروزه، بیشتر پرسشهای متداول برای افرادی که نیاز به پاسخ سریع دارند، متنی سنگین هستند و یافتن آنها دشوار است. استفاده از ترکیبی از نقاط گلوله، چک باکس ها و تصاویر نیز راه خوبی برای آسان نگه داشتن صفحه پرسش و پاسخ برای کاربر است.
این ممکن است برای هر نوع وبلاگی مناسب نباشد، اما برای اکثر وبلاگ هایی که ترکیبی از محتوای اطلاعاتی و بصری دارند، این روشی کارآمد برای به حداکثر رساندن سوالات متداول شما خواهد بود.
طرح ناوبری که برای بخش سؤالات متداول خود استفاده می کنید بسیار مهم است . اغلب اوقات من صفحات پرسش و پاسخ با مجموعه ای از سوالات را می بینم که به روشی سازمان یافته گروه بندی نشده اند.
سؤالات متداول توسط همه کسانی که از وب سایت شما بازدید می کنند استفاده می شود – برخی برای اولین بار، برخی دیگر برای بار دوم برای یافتن پاسخ به سؤالاتی که بار اول نتوانستند پیدا کنند.
باید در نظر بگیرید که چگونه آنها اطلاعات را از سؤالات متداول شما استخراج می کنند، به خصوص که در مراحل مختلف قیف خرید هستند که در صفحه سؤالات متداول شما قرار می گیرند.
ایده پشت این استراتژی درخشان این است که بازدیدکنندگان سایت به راحتی سوالات متداول مورد علاقه خود را پیدا کنند و پاسخ سوالات خود را بدون نیاز به خواندن هر صفحه بیاموزند.
5. پاسخ ها باید واقعی، مختصر و واضح باشند
بهترین پاسخ ها واقعی، مختصر و واضح هستند. آنها به موضوع مورد نظر پایبند هستند و از سرگردانی در مماسهای مکالمه اجتناب میکنند. واضح، دقیق باشید و سعی نکنید در پاسخ خود خیلی خلاق باشید.
تصور کنید که شخصی پاسخ شما را میخواند و برای درک کامل آنچه میخواهید بگویید به اطلاعات بیشتری نیاز دارد. آنها احتمالاً تصور می کنند که پست وبلاگ برای آنها پیچیده یا فنی است که نمی توانند آن را بخوانند یا اینکه آنها آن را درک نمی کنند زیرا دانش کافی ندارند.
اگر خواننده نتواند فوراً پاسخ شما را بفهمد، از نظر ذهنی تصمیم میگیرد که پست واقعی وبلاگ را نخواند و خودش به گشت و گذار ادامه دهد.
6. به طور منظم سوالات متداول را به روز کنید
داشتن یک صفحه سوالات متداول در وب سایت شما می تواند به افزایش ترافیک سایت شما کمک کند و نرخ تبدیل صفحه محصول بهتری را ارائه دهد. با این حال، با چنین سطح بالایی از رقابت برای تجارت آنلاین، مهم است که سؤالات متداول را مرتباً به روز کنید تا مرتبط باشند.
سوالات متداول اغلب به عنوان بخش های ثابت وب سایت شما ایجاد می شوند. اما آنها باید دارایی های زنده و نفس گیر باشند که هر چند وقت یکبار به روز می شوند. به روز رسانی منظم اطلاعات در صفحه فرود یا وبلاگ خود می تواند به خوانندگان شما این تصور را بدهد که شما منبع قانونی اطلاعات هستید.
7. به سوالات خود از دیدگاه مشتریان خود فکر کنید
جلب رضایت مشتری هدف از داشتن وبلاگ یا وب سایت است. با پاسخگویی موثر به سوالات مشتریان خود را خوشحال کنید.
در طول سال ها، من در بسیاری از بازاریابی های آنلاین شرکت کرده ام. به همین دلیل است که می دانم اطلاعات با کیفیت چقدر ارزشمند است و چرا باید از این فرصت برای ارائه اطلاعات با کیفیت به مشتریان بالقوه خود استفاده کنید.
آنچه مشتریان می خواهند سؤالی است که باید سعی کنید در صفحه سؤالات متداول خود به آن پاسخ دهید. به یاد داشته باشید که شما در حال نوشتن پاسخ برای افرادی هستید که نمی دانند شما چه کار می کنید. بنابراین، این احتمال وجود دارد که برخی از مشتریان شما از مشکلات خود در مورد محصول یا خدماتی که قصد خرید آن را دارند بی اطلاع باشند.
8. به پاسخهای خود جنبه شخصی بدهید
اگر صفحه سؤالات متداول شما به طور استثنایی جذاب نباشد، خطر نادیده گرفتن آن توسط مشتریان وجود دارد. این می تواند به این دلیل باشد که بسیاری از سؤالات متداول عمومی هستند و به نگرانی های رایج پاسخ نمی دهند.
هنگام نوشتن محتوا برای مشکلات مختلف تجاری، تماس شخصی همیشه بهترین است. این به بازدیدکننده این احساس را می دهد که شما را شخصاً می شناسد و هیچ کس جز شما نمی تواند مسائل آنها را در مورد چنین موضوعی درک کند.
این باعث می شود که آنها بیش از هر شرکت یا برند دیگری که کالاهای مشابه شما را می فروشد به شما اعتماد کنند. سؤالات متداول باید همیشه محتوای منحصر به فردی را ارائه دهد که به افراد از همه اقشار کمک کند. هر چه راه حل بهتر باشد، نرخ تبدیل شما بهتر خواهد بود.
9. اگر سؤالی باعث پاسخ بله/خیر شد، پاسخ خود را با «بله» یا «خیر» شروع کنید.
نشانههای یک پرسش متداول بهینهسازی ضعیف شامل پاسخهای طولانی، پرکلام و تکراری با محتوای کم است. مهم است که به یاد داشته باشید که سؤالی که کاربر شما پرسیده است قبلاً تا حدی با عنوان یا ماهیت آن پاسخ داده شده است.
اگر می توان به پست شما با “بله” یا “خیر” پاسخ داد، پاسخ خود را با “بله” یا “خیر” آغاز کنید. سوالات بله/خیر برای تولید سرنخ استفاده می شود. آنها معمولاً از قبل بررسی می شوند، به این معنی که همه پاسخ های شما بله یا خیر خواهد بود.
هر پاراگراف را با یک پاسخ “بله” یا “نه” شروع کنید و این خوانایی را افزایش می دهد.
10. سوالات متداول خود را برای سئو بهینه کنید
سوالات متداول بخش جدایی ناپذیر یک وب سایت است. سؤالات متداول نه تنها عملکردی را برای توضیح محصولات و خدمات شما به مشتریان ارائه می دهد، بلکه به افزایش ترافیک از طریق وب سایت شما نیز کمک می کند.
با بهینه سازی محتوای سوالات متداول خود برای موتورهای جستجو، می توانید برای مرتبط ترین عبارات بهینه سازی کنید. از صفحات سؤالات متداول خود برای فراتر از دستورالعمل های عیب یابی استفاده کنید. موتورهای جستجو میتوانند محتوای صفحات پرسشهای متداول را بفهمند و فهرستبندی کنند، بنابراین آنها همچنان یک کانال بازاریابی محتوا هستند.
کلمه کلیدی خود را در عنوان سؤالات متداول و پاراگراف اول متن قرار دهید. مطمئن شوید که پاسخ های شما مستقیم و دقیق هستند.
سوالات متداول
آیا وقتی از پاسخهای انتخابی در صفحات دیگر استفاده میکنم، اگر سؤالات و پاسخها همچنان مرتبط هستند، محتوای تکراری است؟
آره. محتوای تکراری رویه خوبی در موتورهای جستجو نیست.
محتوای تکراری به هر محتوایی در اینترنت اطلاق می شود که اساساً مشابه محتوایی است که قبلاً در جاهای دیگر منتشر شده است. ممکن است به همان شکل ارائه شود، برای جذب خوانندگان یکسان طراحی شده باشد، یا ممکن است از URL های جایگزین استفاده کند.
شما نباید از یک پاسخ در چندین صفحه دوباره استفاده کنید. این نشانه واضحی است که شما به سوالات پاسخ نمی دهید و فقط با استفاده مجدد از تکه های متن محتوا را ایجاد می کنید. علاوه بر این، هر صفحه باید محتوای منحصر به فرد خود را داشته باشد. به علاوه، محتوای تکراری بر سئوی شما تأثیر می گذارد.
آیا گوگل تنها موتور جستجویی است که بهترین نتایج را نشان می دهد؟
خیر. همه موتورهای جستجو به روش های مختلفی کار می کنند، از جمله Yahoo!، Bing، و Ask به نام چند مورد. همه چیز به این خلاصه می شود که آنها فکر می کنند بهترین نتیجه برای یک جستجوی معین چیست و وزن آنها برای هر نتیجه چقدر است.
با این حال، ترتیب این نتایج در تمام موتورهای جستجوی اصلی بسیار مشابه خواهد بود. با این حال، با دیدن اینکه چگونه گوگل یک بازیگر اصلی در بازار است، باید سایت خود را برای آنها بهینه کنید.
هدف از بخش سوالات متداول چیست؟
بخش سوالات متداول در وب سایت/وبلاگ شما راهی عالی برای کاهش اضطراب مشتری است. ارائه توضیحات واضح به مشتریان در مورد نحوه انجام کسب و کار، نحوه تولید محصولات و هزینه هر گزینه به آنها اجازه می دهد تا تصمیمی آگاهانه بگیرند.
علاوه بر این، با نوشتن سوالاتی که به طور مکرر از شما پرسیده می شود، در زمان شرکت خود صرفه جویی می کنید. به این فکر کنید که چقدر زمان برای پاسخ دادن به سوالات یکسان تلف می شود.
علاوه بر این، یک صفحه پرسشهای متداول میتواند به افزایش ترافیک یک وبسایت کمک کند زیرا به سؤالات رایج پاسخ میدهد. به علاوه، اعتماد، اعتبار ایجاد می کند و به ایجاد روابط با بینندگان کمک می کند.
آیا سوالات متداول برای سئو مفید است؟
آره. اگر به درستی انجام شود، صفحات پرسش و پاسخ می توانند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهند. یک صفحه سؤالات متداول که به خوبی نوشته شده باشد می تواند به افزایش ترافیک و ایجاد پیوند از سایت های با ارزشی مانند ویکی پدیا کمک کند.
همچنین، وبلاگهای معتبری که دنبالکنندگان زیادی دارند، میتوانند به صفحات سؤالات متداول شما پیوند دهند تا به سؤالات کاربران خود پاسخ دهند (تا زمانی که به محتوای مناسب در صفحه سؤالات متداول شما پیوند داده شوند).
با این وجود، حتماً یک عبارت کلیدی را در عنوان سؤالات متداول خود قرار دهید. این به جذب ترافیک بیشتر موتورهای جستجو کمک می کند.
بهترین مکان در وب سایت من برای قرار دادن سوالات متداول چیست؟
بهترین مکان برای قرار دادن سوالات متداول در نزدیکی پاورقی یا پایین وب سایت شما است، اما مهم است که آنها را فراموش نکنید یا آنقدر برجسته نکنید که حواس خود را از پیام بازاریابی شما منحرف کنند.
صرف داشتن صفحه ای با عنوان “سؤالات متداول” در وب سایت شما می تواند کارهای زیادی انجام دهد، زیرا کلمه “سؤالات متداول” به خودی خود نشان می دهد که پاسخ ها برای هر سؤالی که بازدیدکنندگان شما ممکن است داشته باشند در دسترس است.
افکار نهایی
پرسشهای متداول عامل مهمی در بهینهسازی موتورهای جستجو و ارائه پاسخ به سوالات رایج مشتریان یا خوانندگان شما هستند. چندین مرحله برای بهینه سازی سوالات متداول وجود دارد. محتوای سوالات متداول باید مرتبط، معتبر و غنی از کلمات کلیدی باشد.
دانش قدرت است. پرسشهای متداول توسعهیافته، تمام اطلاعاتی را که یک مصرفکننده بالقوه در جستجوی یک عبارت کلیدی آنلاین جستجو میکند، ارائه میکند. من 10 نکته مطمئن برای افزایش ترافیک به سوالات متداول شما را در این پست برجسته کرده ام.
احتمالاً به این دلیل اینجا هستید که یک کپینویس یا یک وبلاگ نویس هستید که میخواهید یاد بگیرید چگونه بخش سؤالات متداول خود را ارزش خواندن داشته باشد، درست است؟ همچنین توصیه میکنم راهنمای من در مورد ساخت نسخهای که به فروش میرسد را بخوانید .
علاوه بر این، وبلاگ دارای بخشی است که به وبلاگ نویسی اختصاص دارد . در اینجا می توانید تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد وبلاگ نویسی بیابید.
خوشحالم که در مجله هشت پیک این پست را برای شما می نویسم. ممنون میشم اگه با دوستانتون به اشتراک بذارید و همچنان حامی مقاله های ناب سایت و مجله 8pic باشید
آخرین دیدگاهها