5 راه برای افزایش وفاداری مشتری با اتوماسیون

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک 5 راه برای افزایش وفاداری مشتری با اتوماسیون
که در این بخش به محتوای این خبر با شما کاربران گرامی خواهیم پرداخت

از تجربه شخصی من خودکارسازی مجموعه بررسی مشتریان، با اطمینان می توانم بگویم هیچ احساسی بهتر از داشتن مشتریان وفاداری نیست که نه تنها مدام برمی گردند، بلکه اخبار کسب و کار شما را به همه کسانی که می شناسند منتشر می کنند. این گواهی بر کیفیت محصولات یا خدمات شما و تجربه استثنایی مشتری است که ارائه می کنید.

پرورش چنین وفاداری عمیق مشتری کار آسانی نیست. اغلب به سالها تلاش و پرورش مداوم نیاز دارد. اما اگر به شما بگویم راهی برای تسریع روند ایجاد پایگاه مشتریان وفادار وجود دارد، چه؟

اینجاست که اتوماسیون وارد می‌شود. با گنجاندن اتوماسیون در هر نقطه تماس مشتری، می‌توانید تجربه‌ای بی‌نظیر و شخصی ایجاد کنید که مشتریان خود را درگیر نگه می‌دارد و برای کسب اطلاعات بیشتر بازگردند. تصور کنید ایمیل‌های شخصی‌سازی‌شده را به‌طور خودکار متناسب با اولویت‌ها و نیازهای هر مشتری تنظیم کنید یا به‌طور خودکار پیام‌های بعدی و پیشنهادات ویژه را برای کسانی که مدتی است خریدی انجام نداده‌اند ارسال کنید.

با استقبال از اتوماسیون، من به طور مستقیم شاهد بودم که چگونه می تواند نحوه عملکرد کسب و کارها را تغییر دهد. ایجاد یکپارچه تجربه ی مشتری یکی از راه‌های جلب وفاداری مشتری است و Zapier یکی از بهترین ابزارهایی است که به شما در انجام این کار کمک می‌کند.

Zapier پیشرو در اتوماسیون بدون کد است – ادغام با بیش از 5000 برنامه از شرکای مانند Google، Salesforce و Microsoft. سیستم‌های ایمن و خودکار را برای گردش‌های کاری حیاتی کسب‌وکار خود در سراسر پشته فناوری سازمان خود بسازید. بیشتر بدانید.

به جلو بپرید

وفاداری مشتری چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید؟

Zapier مزایای زیادی را ارائه می دهد، یکی از آنها بهبود تجربه مشتری است، بنابراین مشتریان راضی خواهید بود. مشتریان خوشحال اغلب به مشتریان وفادار تبدیل می شوند. اما وفاداری مشتری چیست و چرا باید به آن اهمیت دهید؟

وفاداری مشتری به دلبستگی عاطفی و تعهدی که مشتریان به یک برند دارند اشاره دارد. مشتریان وفادار دوباره خرید می کنند، از برند شما حمایت می کنند و حتی از برند شما در برابر برندهای رقیب دفاع می کنند.

اکثر مشتریان وفادار، محصول شما را به جای جایگزین های ارزان تر انتخاب می کنند. و چه جالب است، بر اساس یک بررسی تجاری هاروارد مطالعه، این است که کلید رضایت مشتریان، البته کارکنان خوشحال هستند.

حالا بیایید درست به این نکته بپردازیم: کلید شاد بودن کارکنان چیست؟ طبق یک مطالعه TestBox، 90٪ از متخصصان پشتیبانی مشتری می گویند نرم افزاری که استفاده می کنند به طور قابل اندازه گیری بر رضایت آنها از شغلشان تأثیر می گذارد.

وفاداری مشتری به طور مستقیم با نرم افزاری که تیم های پشتیبانی مشتری استفاده می کنند و نحوه استفاده آنها از آن در ارتباط است.

به خاطر داشته باشید که برای ایجاد مشتریان وفادار، باید مشتریان فعلی خود را حفظ کنید در طی یک دوره زمانی که آنها را خوشحال و تحت تأثیر قرار می دهید. تمرکز بر حفظ مشتریان فعلی به شما کمک می کند پایگاهی قوی از مشتریان وفادار بسازید و سود خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید. با توجه به الف گزارش Zendesk در مورد وفاداری مشتریتنها یک افزایش 5 درصدی در حفظ مشتری می تواند سود را حداقل 25 درصد تا 95 درصد افزایش دهد.

در اینجا پنج حوزه وجود دارد که می‌توانید از نرم‌افزار اتوماسیون برای ایجاد یک تجربه مشتری بی‌نظیر که منجر به مشتریان وفادارتر می‌شود، استفاده کنید.

ارتباطات ایمیل را به صورت خودکار انجام دهید

آ رویکرد ارتباطی یکپارچه اطمینان حاصل می کند که ارتباطات ایمیل مشتریان به طور خودکار به افراد یا بخش های مربوطه هدایت می شود و از گم شدن و بی پاسخ ماندن آنها جلوگیری می کند.

Zapier با اکثر برنامه های ایمیل مانند جیمیل، چشم انداز، ActiveCampaign، و Mailchimp. همچنین می تواند با برنامه هایی مانند ادغام شود Google Contacts، تبلیغات سرب فیس بوک، و Shopify.

این بدان معناست که شما می توانید هر یک از موارد زیر را به طور خودکار انجام دهید:

جزئیات احتمالی را از ایمیل یا سایر کانال های ارتباطی به Google Contacts یا پایگاه داده مدیریت مخاطب دیگر اضافه کنید:

سرنخ ها را از تبلیغات سرب فیس بوک و سایر کانال های رسانه های اجتماعی بکشید و ایمیل های جستجوگر را ارسال کنید:

یا برای مشتریان جدید ایمیل خوشامدگویی ارسال کنید:

برنامه ریزی خودکار

تکیه بر حافظه خود برای پیگیری پیگیری های مشتری خطرناک است. درعوض، از یک برنامه زمان‌بندی استفاده کنید و Zap را برای انجام اقداماتی راه‌اندازی کنید که تضمین می‌کند رویدادها و وظایف از بین نمی‌روند – برای شما یا مشتریانتان.

Zapier با چندین برنامه زمان بندی، از جمله تقویم گوگل، تقویم Outlook مایکروسافت، برنامه ریزی دقیق، و Calendly، بنابراین می توانید به طور خودکار رویدادها یا قرارهای ملاقات را به مشتریان یادآوری کنید یا به خود یا همکارانتان کمک کنید تا جلسه ای را از دست ندهند:

اگر استفاده می کنید ابزار برنامه ریزی داخلی Zapier، می توانید یک اقدام زمان بندی را به صورت ماهانه، هفتگی، روزانه و حتی ساعتی راه اندازی کنید. این می تواند به شما یادآوری کند که با مشتریان پیگیری کنید یا اقدامات مداوم و مشخصی برای تعامل با مشتریان انجام دهید که در غیر این صورت ممکن است آنها را فراموش کنید.

همچنین می‌توانید از Zap برای انتقال فوری تغییرات رویدادها یا کمپین‌ها به مشتریان استفاده کنید.

به این ترتیب، مطمئن هستید که مشتریان اخطار تغییر تاریخ را دریافت خواهند کرد و در روز اشتباهی وارد نخواهند شد و در نتیجه مشتریان عصبانی خواهند شد که ممکن است دیگر هرگز با شما تجارت نکنند.

بازاریابی ایمیلی را به صورت خودکار انجام دهید

اکثر مردم از ایمیل استفاده می کنند، بنابراین گنجاندن کمپین های بازاریابی ایمیلی در آمیخته بازاریابی شما کار بیهوده ای است.

بازاریابی ایمیلی روشی بسیار موثر برای افزایش وفاداری مشتریان است. مطابق با چرخه فروش59٪ از مشتریان می گویند که ایمیل های بازاریابی بر تصمیم گیری های خرید آنها تأثیر می گذارد و بیش از 50٪ می گویند که حداقل یک بار در ماه از ایمیل های بازاریابی خرید می کنند.

بازاریابی ایمیلی موثر است زیرا می توانید از آن در طول سفر مشتری با شرکت خود استفاده کنید.

  • مشتریان یا مشترکین جدید: یک ایمیل خوش آمدگویی یا تشکر ارسال کنید.

  • مشتریان موجود: پس از خرید یک ایمیل بعدی ارسال کنید تا دریابید که آیا از محصول یا خدمات فروش شما راضی هستند یا خیر.

  • برای تشویق آنها به خرید مجدد، به طور منظم ارتباطات بازاریابی یا تبلیغاتی ارسال کنید.

  • با خبرنامه های الکترونیکی که آخرین اخبار شرکت یا به روز رسانی محصول را به اشتراک می گذارند، در تماس باشید.

  • نظرسنجی ها یا نظرسنجی ها را برای دریافت بازخورد ارسال کنید که می تواند به بهبود خدمات شما کمک کند.

  • مشتریان بلاتکلیف: اگر مشتریان خریدی را انجام نداده اند، یک یادآوری سبد خرید برای آنها ارسال کنید.

  • مشتریان بی‌تفاوت: برای خرید بعدی، ایمیلی ارسال کنید که تخفیف یا مشوق دیگری را ارائه می‌دهد.

همه اینها را می توان با اتصال یک برنامه بازاریابی ایمیلی مانند خودکار انجام داد Mailchimp، ActiveCampaign، یا چکه کن به سایر ابزارهای بازاریابی خود با Zapier.

پشتیبانی مشتری را خودکار کنید

پشتیبانی مشتری تا حد زیادی بر وفاداری مشتری تأثیر می گذارد. خدمات ضعیف راهی مطمئن برای از دست دادن مشتریان است. مشتریان انتظار پاسخ های سریع را دارند و بسیاری می خواهند بتوانند از طریق کانالی که انتخاب می کنند با شرکت شما ارتباط برقرار کنند.

اگر از نرم افزار میز کمک استفاده می کنید مانند Zendesk، کمک پیشاهنگ یا اینترکام، می توانید با افزودن خودکار مشتریان به لیست پستی مناسب، ایجاد بلیط از پست های رسانه های اجتماعی و موارد دیگر، کارایی پشتیبانی مشتری خود را بهبود بخشید.

خودکارسازی نظرسنجی ها

اگر ندانید که مشتریانتان به چه چیزی فکر می کنند، نمی دانید چگونه می توانید آنها را بازگردانید. علاوه بر استخراج مشتری و فروش شما داده ها برای بینش مشتری، همچنین می توانید با مشتریان ارتباط برقرار کنید نظرسنجی ها.

برای مدیریت بازخورد نظرسنجی، ممکن است لازم باشد وظایف مختلفی را به اعضای مختلف تیم خود اختصاص دهید. اگر از برنامه چت تیمی استفاده می‌کنید، می‌توانید ابزاری مانند Slack را با ابزار نظرسنجی خود متصل کنید تا هر زمان که پاسخ جدیدی به نظرسنجی شما دریافت شد، پیامی ارسال کنید.

افزایش وفاداری مشتری با اتوماسیون

Zapier فرصت های زیادی را برای گنجاندن اتوماسیون در هر جنبه ای از تجربه مشتری ارائه می دهد. خواه تولید سرنخ، اتوماسیون نسخه ی نمایشی یا پشتیبانی پس از فروش باشد، طیف وسیعی از گزینه ها در دسترس شماست. با هزاران ادغام، می توانید اتوماسیون را با نیازهای خاص خود تنظیم کنید.

با پیاده سازی اتوماسیون، می توانید یک تجربه مشتری بدون درز و پاسخگو را تضمین کنید که تاثیری ماندگار بر جای می گذارد. هرچه تعامل مشتریان با شرکت شما آسان‌تر باشد، احتمال بیشتری دارد که درگیر بمانند و به تجارت با شما ادامه دهند. بنابراین از قدرت اتوماسیون از طریق Zapier استفاده کنید و تجربه مشتری خود را به ارتفاعات جدیدی ارتقا دهید.

این یک پست مهمان از دیمیتری دراگیلف، بنیانگذار بود TopicRanker.comیک ابزار سئو است که کلمات کلیدی را پیدا می کند که وب سایت شما می تواند به راحتی در گوگل به دلیل مشکلات و ضعف های خاص در نتایج جستجو رتبه بندی کند. در طول 10 سال گذشته، دیمیتری به بیش از 300 برند کمک کرده است تا از طریق روابط عمومی و سئو رتبه اول را در گوگل کسب کنند. دیمیتری از روابط عمومی و سئو برای رشد یک استارتاپ از 0 به 40 میلیون بازدید در ماه استفاده کرد و در سال 2014 توسط گوگل خریداری شد. و ایجاد بک لینک های معتبر بدون شرکت های روابط عمومی. تا به امروز توسط بیش از 5000 بازاریاب محتوا استفاده شده است و در سال 2021 خریداری شده است. اطلاعات بیشتر در مورد همه پروژه های او در وبلاگ شخصی او CriminallyProlific.com.

آیا می خواهید کار خود را در وبلاگ Zapier ببینید؟ وارسی دستورالعمل های ما و تماس بگیرید

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WLUAsZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *