نحوه لغو اتصال و خاموش کردن گلکسی واچ به 7 روش مختلف

زمان مطالعه: 4 دقیقه

سری ساعت‌های گلکسی واچ سامسونگ از بهترین گجت‌های هوشمند اندرویدی بازار هستند. با بستن این گجت روی مچ، امکانات و قابلیت‌های مختلفی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اتصال به گوشی هوشمند و کنترل آن، اندازه‌گیری ضربان قلب و فشار خون، کالری شماری، بررسی عملکرد ورزشی و… از جمله این امکانات هستند. همه کاربران برای بهره‌مندی از این قابلیت‌ها باید روش استفاده درست از گلکسی واچ خود را بدانند. روش استفاده درست شامل نحوه روشن و خاموش کردن گلکسی واچ، استفاده درست از برنامه‌ها، شارژ صحیح و مراقبت از باتری، شخصی‌سازی و اتصال درست به گوشی و… می‌شود.

شرکت سامسونگ برای استفاده از محصولات خود راهنماهای مختلفی منتشر می‌کند. این راهنمای استفاده، برای گلکسی واچ هم وجود دارد که صاحبان این دستگاه‌ها می‌توانند با مطالعه آن‌ها از تمام قابلیت‌های گجت خود استفاده کنند.

در ادامه این مطلب شما را با نحوه خاموش کردن گلکسی واچ و قطع اتصال ساعت هوشمند سامسونگ آشنا می‌کنیم، با ما همراه باشید.

نحوه خاموش کردن گلکسی واچ

نحوه خاموش کردن گلکسی واچ در سری Galaxy Watch3، 4 و 5 مشابه است. کاربران می‌توانند از روش‌های زیر استفاده کنند:

  • کلید Home (پاور): ابتدا با فشار دادن دکمه Home، گلکسی واچ را روشن می‌شود. با فشار دادن و نگه‌داشتن همین دکمه، نماد خاموش شدن روی صفحه قرار می‌گیرد که با لمس آن می‌توان دستگاه را خاموش کرد.
  • استفاده از quick panel: با زدن کلید Home صفحه ساعت روشن می‌شود. کاربر می‌تواند با کشیدن انگشت به سمت بالا منوی quick panel را باز کند. حالا در موی باز شده با انتخاب گزینه Power off دستگاه خاموش می‌شود.

نکته: در مواقعی که نمی‌توان از دو روش اول برای خاموش کردن ساعت سامسونگ استفاده کرد و دستگاه به این روش‌ها پاسخ نمی‌دهد باید از راه‌اندازی مجدد یا restart استفاده کرد. در این حالت کاربران، با فشار دادن هم‌زمان دکمه Home و برگشت و نگه‌داشتن آن‌ها به مدت بیش از 7 ثانیه می‌توانند ساعت را مجدداً راه‌اندازی کنند. بعدازاین کار می‌توان با یکی از دو روش گفته شده دستگاه را خاموش کرد.

نحوه قطع اتصال ساعت هوشمند سامسونگ و موبایل به 7 روش مختلف

برای قطع اتصال ساعت هوشمند سامسونگ و گوشی، روش‌های مختلفی وجود دارد. برای قطع این اتصال می‌توان از گلکسی واچ، موبایل یا برنامه Galaxy Wearable استفاده کرد. با قطع اتصال موقت، اعلان‌ها خاموش می‌شوند و همگام‌سازی بین ساعت و گوشی تلفن متوقف می‌شود. گاهی کاربران نیاز دارند اتصال بین دو دستگاه برای همیشه قطع شود، در این حالت باید جفت شدن را لغو یا بازنشانی کنید.

قطع اتصال موقت ساعت هوشمند سامسونگ

برای این کار سه روش مختلف وجود دارد:

  1. خاموش کردن بلوتوث موبایل: کاربران می‌توانند با خاموش کردن بلوتوث موبایل خود، اتصال به ساعت را قطع کنند. با خاموش کردن بلوتوث، سایر گجت‌های متصل به موبایل مانند هدفون هم از دسترس خارج می‌شوند.
  2. خاموش کردن بلوتوث گلکسی واچ: روش بهتر برای قطع موقت اتصال، خاموش کردن بلوتوث خود ساعت است. برای این کار، کاربر باید Settings ساعت را باز کند. از قسمت Connections گزینه Bluetooth را انتخاب و آن را خاموش کند. اتصال مجدد با روشن شدن بلوتوث انجام می‌شود.
  3. قطع اتصال با استفاده از برنامه Galaxy Wearable: ابتدا کاربر باید برنامه Galaxy Wearable را باز و نماد سه خط بالا سمت راست را لمس کند. با لمس این آیکون یک لیست باز می‌شود که ساعت متصل به موبایل را نشان می‌دهد. در کنار ساعت یک نماد لینک وجود دارد. با لمس آن اتصال دو دستگاه قطع می‌شود. برای اتصال مجدد، می‌توان از منوی اصلی آیکون Connect را انتخاب کرد.

قطع اتصال همیشگی گلکسی واچ و موبایل

گاهی کاربر قصد دارد ساعت خود را بفروشد یا آن را با یک مدل جدید جایگزین کند. در چنین شرایطی باید اتصال دو دستگاه به صورت دائم قطع شود. البته باید به این دسته از کاربران هشدار داد که قطع اتصال دائمی باعث ازبین رفتن داده‌های ساعت می‌شود؛ پس قبل از انجام آن، حتماً یک نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنید.

برای قطع اتصال دائم، 4 روش مختلف وجود دارد:

  1. استفاده از Galaxy Wearable app: کاربر ابتدا باید برنامه Galaxy Wearable را باز کند و به بخش settings برود. در لیست باز شده گزینه General را انتخاب و بعد از آن ریست را لمس کند.
  2. قطع اتصال دائم با گلکسی واچ: در این روش از منوی Settings ساعت استفاده می‌شود. کاربر با انتخاب گزینه General و بعد از آن ریست، اتصال را قطع می‌کند.
  3. اتصال به یک گوشی جدید: اتصال گلکسی واچ به یک گوشی جدید باعث قطع دائمی اتصال آن با دستگاه قبلی می‌شود. کاربران می‌توانند با رفتن به Settings، بعد از آن General و انتخاب Connect to a new phone، با لمس گزینه ریست و دنبال کردن دستورالعمل‌های ساعت، اتصال قبلی را به صورت دائمی قطع کنند.

  1. قطع دائمی اتصال با بلوتوث گوشی: در این روش، باید تنظیمات گوشی را باز، ابتدا Connections و بعد از آن Bluetooth را انتخاب کرد. در صفحه Bluetooth، با انتخاب نماد چرخ‌دنده کنار اسم گلکسی واچ، یک پنجره جدید باز می‌شود. در پنجره باز شده با انتخاب گزینه Unpair اتصال دو دستگاه برای همیشه قطع می‌شود.

نحوه بازگردانی گلکسی واچ به تنظیمات کارخانه

گاهی برخی از کاربران نیاز دارند که تمام شخصی‌سازی‌های گلکسی واچ خود را حذف کنند و ساعت را به تنظیمات کارخانه بازگردانند. برای بازگردانی ساعت به تنظیمات کارخانه باید از گوشی موبایل استفاده کرد. برای شروع کار، باید گلکسی واچ روشن و به موبایل متصل باشد. کاربران می‌توانند با استفاده از مراحل زیر ساعت خود را factory ریست کنند:

  1. در ابتدا باید برنامه Galaxy Wearable را باز کرد.
  2. به قسمت Settings برنامه رفت.
  3. در منوی باز شده، گزینه General را لمس کرد.
  4. حالا با انتخاب ریست، گلکسی واچ به تنظیمات کارخانه باز می‌گردد.

با استفاده از این راهکارها می‌توانید به‌درستی ساعت خود را خاموش و اتصال آن با گوشی را قطع کنید. همیشه به خاطر داشته باشید که استفاده درست از وسایل هوشمند، عمر مفید آن‌ها را بیشتر می‌کند.

 

لینک کوتاه مقاله :

https://5ia.ir/dyH

کد QR :

 

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/JYO
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *