جمع بندی فیزیوتراپی در منزل

زمان مطالعه: 5 دقیقه

چکیده :  به معنای ارائه خدمات توانبخشی در محل سکونت بیمار است. این روش برای افرادی که به دلیل مشکلات جسمی یا محدودیت های دیگر نمی توانند به مطب یا کلینیک مراجعه کنند بسیار مناسب است. تمامی مراحل توانبخشی و بهبود شرایط فرد به صورت هدفمند و حرفه ای توسط ست مجرب انجام می شود.

 

فیزیوتراپی در منزل

در شرایط فعلی، فیزیوتراپی در منزل راه حلی مناسب و تایید شده ای برای درمان بیمارانی با شرایط خاص حرکتی تلقی می شود. افرادی که محدودیت های فیزیکی، مشکلات حرکتی دارند یا نمی توانند به بیمارستان بروند، بهترین کاندید برای فیزیوتراپی در خانه هستند. تقویت عضلات، بهبود تعادل، کاهش درد و بهبود تحرک بیمار از مزایای توانبخشی خانگی است. با ما همراه باشید تا در مورد مزایای استفاده از فیزیوتراپی در منزل بیشتر بدانید.

فیزیوتراپی در منزل

اصول فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی در منزل به معنای ارائه خدمات توانبخشی در محل سکونت بیمار است. این روش برای افرادی که به دلیل مشکلات جسمی یا محدودیت های دیگر نمی توانند به مطب یا کلینیک مراجعه کنند بسیار مناسب است. تمامی مراحل توانبخشی و بهبود شرایط فرد به صورت هدفمند و حرفه ای توسط فیزیوتراپیست مجرب انجام می شود.

روش‌های فیزیوتراپی در منزل شامل تمرینات ورزشی، آزادسازی بافت نرم، درمان با تجهیزات مختلف و توصیه‌هایی در مورد فعالیت‌های روزانه و زندگی سالم است. هدف اصلی از انجام این تمرینات بهبود وضعیت بدنی، کاهش درد و علائم ناشی از مشکلات عضلانی و اسکلتی، افزایش قدرت عضلانی و بهبود عملکرد حرکتی است. برای دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل می توانید با مرکز توانبخشی ایران فیزیو تماس گرفته و درخواست خود را ارسال نمایید. پس از بررسی و تشخیص وضعیت شما، فیزیوتراپیست یک برنامه درمانی جهت کمک به شما برای ادامه روند بهبودی به طور مداوم و منظم ایجاد می کند.

بهترین شیوه ی فیزیوتراپی در منزل

نوع درمانی که برای هر فرد در فیزیوتراپی در منزل توصیه می شود به شرایط و نیازهای او بستگی دارد. اما به طور کلی توانبخشی شامل موارد و فعالیت هایی است که به سلامت جسمی و روانی فرد منجر می شود.

توانبخشی شامل تمرینات بدنی و درمان هایی مانند تمرینات تقویتی، افزایش انعطاف پذیری، تمرینات تعادلی و کشش عضلانی است. انجام این حرکات ورزشی به عنوان یک راه اثبات شده برای بهبود تحرک و کاهش درد در مشکلات اسکلتی عضلانی شناخته شده است. اگر مشکل بیمار مربوط به عملکردهای شناختی مانند ضعف حافظه، تمرکز و یادگیری باشد، توانبخشی شناختی راه حل موثری است. از جمله روش های درمانی حل این مشکلات می توان به تمرینات شناختی مانند حل پازل، انجام بازی های رایانه ای، تمرینات حافظه اشاره کرد. علاوه بر این، حمایت روانی برای تغییر نگرش، مدیریت استرس و بهبود روحیه بیمار نیز بسیار مفید است.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه استفاده از سلامت روان در اپلیکیشن سلامت در آیفون و آیپد

چه افرادی به فیزیوتراپی در منزل نیاز دارند؟

فیزیوتراپی در منزل برای بیمارانی مناسب است که به دلیل شرایط خاص نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند. سالمندان با ضعف عضلانی و مشکلات حرکتی، بیماران مبتلا به مشکلات اسکلتی- عضلانی مانند آرتریت و فیبرومیالژیا، افراد مبتلا به مشکلات عصبی مانند مولتیپل اسکلروزیس، بیمارانی که تحت عمل جراحی قرار گرفته اند یا به دلیل محدودیت های جسمی نمی توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند، کاندید استفاده از خدمات توانبخشی در منزل هستند.

خدمات فیزیوتراپی در منزل شامل تمرینات بدنی، تمرینات تعادلی، کشش عضلات و مراقبت روزانه می باشد. از آنجایی که درمان در منزل با هزینه های بالایی همراه است، فیزیوتراپی در منزل با بیمه راه حل مناسبی برای بیمارانی است که نیاز به درمان دارند. ایران فیزیو یک مرکز معتبر ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل به بیماران بیمه شده می باشد.

فیزیوتراپی در منزل توسط خانم

مزیت های فیزیوتراپی در منزل

انجام تمرینات در منزل به بیمار کمک می کند تا تمرینات و درمان ها را در مکانی آشنا، آرام و امن انجام دهد. این ویژگی به ویژه برای کسانی که به دلیل مسافرت یا محدودیت های جسمی نمی توانند به بیمارستان مراجعه کنند بسیار مهم است. سایر مزایای استفاده از فیزیوتراپی در منزل عبارتند از:

• صرفه جویی در زمان و هزینه: دریافت مراقبت در منزل به بیمار کمک می کند در زمان و هزینه سفر صرفه جویی کند.

• حفظ حریم خصوصی: هنگامی که خدمات توانبخشی در خانه انجام می شود، حریم خصوصی شخص به طور کامل حفظ می شود. زیرا بیمار در محل درمان عمومی حضور ندارد و می تواند شخصاً روند درمان را زیر نظر داشته باشد. با حفظ حریم خصوصی، بیمار احساس راحتی و آرامش می کند و اعتماد به نفس بیشتری دارد.

• مشاوره و راهنمایی شخصی: با دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل، بیمار از حمایت درمانی کاملاً فردی و شخصی برخوردار می شود. فیزیوتراپیست ها با بررسی وضعیت جسمانی خدمات درمانی را توسعه و اجرا می کنند و به این ترتیب فرآیند درمان تحت کنترل کامل خود فرد انجام می شود.

• تمرکز در انجام حرکات: با همکاری فیزیوتراپیست در منزل، فرد می تواند خدماتی را که به صورت خصوصی و خارج از جمعیت مراکز درمانی دریافت می کند با تمرکز بیشتری انجام دهد و در نتیجه روند بهبودی را سریعتر و با کیفیت بیشتری طی کند.

مزایای خدمات بیمه ای : فیزیوتراپی در منزل با بیمه مزایای زیادی برای بیماران و خانواده آنها دارد. از آنجایی که خدمات توانبخشی بسیار گران است، بهبودی تنها در یک جلسه امکان پذیر نیست. به این ترتیب و با استفاده از خدمات درمانی تحت پوشش بیمه، فرد می تواند با خیال راحت تری برنامه درمانی را دنبال کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  8 بهترین راه حل برای عدم ردیابی مراحل برنامه سلامت سامسونگ در گوشی های گلکسی سامسونگ

چه وسایلی برای فیزیوتراپی در منزل استفاده می شود؟

استفاده از جدیدترین تجهیزات پزشکی برای توانبخشی بیماران یکی از مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل توسط ایران فیزیو است. دستگاه ها و تجهیزات زیادی وجود دارند که می توانند برای بیمارانی که مشکلات حرکتی دارند استفاده شوند. اما فیزیوتراپیست متخصص باید تشخیص دهد که کدام وسیله برای بهبود بیماری فرد مناسب است. در زیر برخی از این تجهیزات پزشکی آورده شده است:

الکتروتراپی

دستگاه های الکتروتراپی مجموعه ای از الکترود و حسگرهای الکتریکی هستند که برای انتقال جریان الکتریکی به عضلات و بافت های بدن استفاده می شوند. این دستگاه ها به کاهش درد و التهاب، افزایش جریان خون و بهبود عملکرد عضلات کمک می کنند.

ابزار آموزشی

تجهیزاتی مانند کمربند، میله، ترامپولین و تجهیزات تقویت عضله از جمله پرکاربردترین تجهیزات ورزشی هستند که برای تقویت عضلات، بهبود تعادل و افزایش استقامت مفید هستند.

تجهیزات پزشکی

دستگاه های تحریک الکتریکی، لیزر درمانی، دستگاه های فشرده سازی سرد و گرم و گراستون وسایل درمانی مناسبی برای تسکین درد و بهبود ترمیم بافت و حرکت اعضا هستند.

تجهیزات تعادل و استقامت

تخته های تعادل، پله ها و تخته های پرش از جمله تجهیزات مقاومتی هستند که برای بهبود تعادل، استقامت و قدرت عضلانی استفاده می شوند.

فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو

فیزیوتراپی در منزل ایران فیزیو

یک مرکز خدمات فیزیوتراپی در منزل خوب ویژگی هایی دارد که باید به آنها توجه کرد. ابتدا باید یک تیم فیزیوتراپیست حرفه ای و مجرب در این مرکز کار کنند، مدارک و مجوزهای لازم را داشته باشند. آنها باید با تمرینات و درمان های مختلف، ابزارهای درمانی و دانش روز در زمینه توانبخشی آشنا باشند. دوم، برنامه های درمانی باید فردی و بر اساس نیازها و شرایط هر فرد طراحی شود. همچنین ابزار و تجهیزات مورد استفاده باید با کیفیت و مدرن و مطابق با استانداردهای ایمنی و بهداشتی باشد.

رفاه و ایمنی بیماران نیز باید مورد توجه قرار گیرد و محیط مناسب و راحت برای ارائه خدمات پزشکی فراهم شود. همچنین ارتباط و همکاری خوب با بیماران و دیگران، ارائه اطلاعات خوب، دستورالعمل ها و پاسخ به سوالات و نگرانی ها، هماهنگی با سایر گروه های درمانی از جمله ویژگی های یک مرکز توانبخشی خوب است. ایران فیزیو یکی از مراکز فیزیوتراپی در منزل با بیمه است که خدمات با کیفیتی را به بیماران خود ارائه می دهد.

 

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/hCvjUy
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *