کامپیوتر ویندوز به طور تصادفی راه اندازی مجدد می شود؟ در اینجا نحوه رفع آن آورده شده است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

یکی از بدترین چیزها در کامپیوترهای ی، به جز از بین رفتن یا از دست دادن اطلاعات، اجزای حیاتی، راه اندازی مجدد تصادفی است. در بهترین حالت بسیار ناخوشایند است و در بدترین حالت ممکن است تمام پیشرفت خود را در یک کار مهم از دست بدهید و مجبور شوید کار را دوباره انجام دهید. در زیر علل بالقوه راه اندازی مجدد و کارهایی که می توانید برای رفع آنها انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

چرا کامپیوتر ویندوزی من به طور تصادفی راه اندازی مجدد می شود؟

تصویر تبلیغاتی HP Pavilion Gaming PC 2021

در سطح خرد، دلایل بالقوه زیادی وجود دارد، اما می توان آنها را به چند دلیل کلی طبقه بندی کرد:

  • مشکلات تحویل برق یا شما به اندازه کافی برق دریافت نمی کند، مثلاً به دلیل PSU (واحد منبع تغذیه) ناکافی، یا به دلیل افزایش برق زیاد می شود.
  • گرم شدن بیش از حد. رایانه های شخصی برای خاموش کردن یا راه اندازی مجدد برای جلوگیری از آسیب دائمی حرارت ساخته شده اند. معمولاً این خطر فقط برای رایانه‌های شخصی بازی پیشرفته است، اما می‌تواند برای دستگاه‌های کمتر قدرتمند با تهویه ضعیف در آب و هوای گرم نیز اتفاق بیفتد.
  • اشکالات نرم افزاری در حالی که به ندرت اتفاق می افتد که یک باگ باعث راه اندازی مجدد کامل شود، اما مشخص است که این اتفاق می افتد. از لحاظ تاریخی ویندوز به این امر بدنام است، در واقع، اگرچه کارهای زیادی برای رفع این مشکل انجام داده است.
  • ایرادات سخت افزاری در یک جدول زمانی به اندازه کافی طولانی، قطعات کامپیوتر ممکن است خراب شوند، البته امیدواریم قبل از اینکه به سیستم بعدی خود ارتقا دهید، این اتفاق نخواهد افتاد.
  • بد افزار. این احتمالاً کمترین دلیل است، اما به طور فرضی می‌توانید هدف هکرهایی باشید که می‌خواهند شما را باج بگیرند یا ویران کنند. برخی از مردم فقط می خواهند سوختن جهان را تماشا کنند.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه نمایش End Task در منوی زمینه نوار وظیفه ویندوز 11

نحوه تعمیر رایانه شخصی ویندوزی که به طور تصادفی راه اندازی مجدد می شود

منبع تغذیه Corsair RM750x

تنها راه حل راه اندازی مجدد این است که مسائل فوق را یک به یک رد کنید. این چک لیست را دنبال کنید:

  1. منبع تغذیه و اتصالات خود را بررسی کنید. شما ممکن است با مشکلی ساده مانند شل شدن سیم یا گرد و غبار بیش از حدی که مانع جریان الکتریسیته می شود، دست و پنجه نرم کنید، اما ممکن است با آداپتور، پریز دیواری یا PSU ناکافی نیز مواجه باشید. اطمینان حاصل کنید که PSU شما به اندازه وات تمام اجزای رایانه شخصی شما درجه بندی شده است – کارت گرافیک RTX 4090 NVIDIA می تواند تا 450 وات را به خودی خود بکشد، هرگز CPU شما مهم نیست. ممکن است نیاز به ارتقا باشد.
  2. مراقب گرمای بیش از حد باشید و در صورت امکان خنک کننده را بهبود ببخشید. از ابزارهایی مانند Windows Task Manager برای نظارت بر دما استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که رایانه شما هم تمیز (داخل و هم بیرون) و تهویه مناسب است. اگر به هر دلیلی همه چیز به طور غیرمنتظره ای داغ به نظر می رسد، ممکن است یک فن خارجی را برای کمک به رایانه خود نشان دهید. اگر کیس برجی دارید، به‌روزرسانی‌هایی مانند خنک‌کننده مایع یا فن‌های داخلی بیشتر را در نظر بگیرید.
  3. به روز رسانی های نرم افزار موجود را نصب کنید. منظور ما از آن هر جا که ممکن است، نه فقط آنهایی که در Windows Update هستند، هستند. به عنوان مثال، اگر دستگاه شما کارتی از AMD یا NVIDIA دارد، از برنامه اصلی ویندوز خود برای به روز رسانی درایورهای گرافیک استفاده کنید.
  4. اسکن بدافزار را اجرا کنید. می توانید اسکن بدافزار رایگان را از طریق ابزارهایی مانند Windows Security یا Malwarebytes انجام دهید. در حالی که ما در حال انجام آن هستیم، احتمالاً باید فایروال و گزینه‌های حفاظت بی‌درنگ Windows Security را روشن کنید، اگر قبلاً خاموش بودند.
  5. هر برنامه یا سخت افزار جدید را حذف نصب کنید اگر راه اندازی مجدد تقریباً همزمان با نصب آنها شروع شد. طبیعتاً با یک رایانه شخصی کاملاً تازه این منطقی نیست.
  6. کامپیوتر خود را باز کنید و آسیب دیدگی را بررسی کنید اگر تمام مراحل بالا را بدون هیچ شانسی امتحان کرده اید. اگر در تعمیر رایانه شخصی مهارت ندارید، احتمالاً مجبور خواهید بود یک قطعه جایگزین بخرید، و در بدترین حالت ممکن است زمان خرید یک رایانه جدید فرا رسیده باشد.
  7. ویندوز را ریست یا دوباره نصب کنید. تنظیم مجدد ترجیح داده می شود، زیرا باید برخی از فایل ها و تنظیمات را دست نخورده نگه دارد، اما در صورت ادامه مشکلات، ممکن است مجبور شوید گزینه هسته ای را امتحان کنید. از فایل های مهم در فضای ابری یا درایو خارجی نسخه پشتیبان تهیه کنید.
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  6 راه حل برتر برای عدم نمایش موارد ارسال شده در Microsoft Outlook برای ویندوز

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ErlMOG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *