چگونه مهاجمان سایبری می توانند با استفاده از لینک Windows Phone به آیفون شما دسترسی پیدا کنند

زمان مطالعه: 5 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه مهاجمان سایبری می توانند با استفاده از لینک Windows Phone به آیفون شما دسترسی پیدا کنند همراه ما باشید

به گفته Certo، شخصی که به گوشی آیفون یا اندروید دسترسی فیزیکی دارد، می‌تواند از برنامه Phone Link برای جاسوسی از پیام‌های متنی، تماس‌های تلفنی و اعلان‌های کاربر استفاده کند.

 

فردی که از تلفن همراه استفاده می کند و تصاویر بدخیم قرمز روشن زیادی در اطراف آن معلق است.

یک برنامه مایکروسافت که به افراد کمک می کند از رایانه شخصی ویندوزی و آیفون یا تلفن اندرویدی خود به صورت پشت سر هم استفاده کنند، ممکن است توسط سایبری برای جاسوسی اطلاعات شخصی مورد سوء استفاده قرار گیرد. در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، سازنده نرم افزار Certo توضیح می دهد که چگونه اپلیکیشن Phone Link مایکروسافت می تواند علیه دارندگان آیفون استفاده شود و چگونه می توانند از خود در برابر این نوع تهدید محافظت کنند.

پرش به:

برنامه Windows Phone Link چگونه کار می کند

Windows Phone Link یک برنامه رایگان مایکروسافت است که به افراد امکان می‌دهد تماس‌های تلفنی، پیام‌های متنی و اعلان‌ها را از تلفن هوشمند خود مستقیماً در رایانه شخصی ویندوز ۱۰ یا ۱۱ خود مشاهده و دسترسی داشته باشند. در گذشته، این برنامه فقط از گوشی‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کرد، اما به‌روزرسانی اخیر مایکروسافت به کاربران ویندوز 11 اجازه می‌دهد تا Phone Link را برای کار با مدل‌های خاصی از آیفون‌ها تنظیم کنند.

تنظیم Phone Link نیاز به دسترسی فیزیکی به تلفن و رایانه ویندوز دارد. خطری که در اینجا وجود دارد این است که شخصی که می تواند حتی به طور موقت گوشی شخص دیگری را بگیرد، می تواند Phone Link را در رایانه شخصی ویندوزی خود فعال کند و از این برنامه برای جاسوسی از تماس های تلفنی و پیام های متنی قربانی بدون اطلاع یا اجازه استفاده کند.

فعال کردن Phone Link یک فرآیند نسبتا ساده است، حتی با آیفون. در ویندوز 11، شخص برنامه را راه اندازی می کند و سپس کد QR آن را از تلفن خود اسکن می کند تا به طور خودکار تلفن و رایانه شخصی را متصل و جفت کند. با سوراخ کردن تنظیمات بلوتوث در تلفن، می توانید مخاطبین و اعلان های تلفن را با ویندوز همگام سازی کنید ( شکل A ).

شکل A

پنجره تنظیم برای استفاده از Phone Link
می توانید به راحتی از Phone Link برای جفت کردن آیفون با رایانه شخصی ویندوزی استفاده کنید. تصویر: سرتو

هنگامی که شخص Phone Link را روی رایانه خود و تلفن شخص دیگری تنظیم کرد، دیگر به تلفن نیازی ندارد. اما اکنون، آنها می توانند پیام های ارسالی و دریافتی را مشاهده کنند، پیام های جدید را به مخاطبین ارسال کنند، سابقه تماس های تلفنی را مشاهده کنند، تماس های تلفنی برقرار کنند و همه اعلان ها را مشاهده کنند. فراتر از دسترسی به اطلاعات شخصی، شخصی می تواند به طور بالقوه اطلاعات کاری را مشاهده کند، در نتیجه قربانی و سازمان قربانی را در معرض خطر قرار می دهد ( شکل B ).

شکل B

ارسال پیام از دستگاه های مرتبط در Phone Link
Phone Link به افراد امکان می دهد از دستگاه های پیوند داده شده پیام ارسال و دریافت کنند. تصویر: سرتو

چگونه می توان از تلفن های اندرویدی به این روش سوء استفاده کرد

تلفن های اندرویدی نیز می توانند به این روش مورد سوء استفاده قرار گیرند. با این حال، چند تفاوت بین دستگاه های اندروید و آی او اس وجود دارد.

Simon Lewis، یکی از بنیانگذاران Certo، گفت: «این روش می‌تواند بر روی گوشی‌های اندرویدی نیز استفاده شود و شما می‌توانید داده‌های بیشتری را از تلفن نیز مشاهده کنید، به عنوان مثال، Photos». با این حال، تشخیص آن در اندروید به چند دلیل بسیار ساده تر است. ابتدا باید برنامه Link to Windows از Play Store نصب شود. در مرحله دوم، هنگامی که اتصال به رایانه فعال است، یک اعلان روی تلفن نشان داده می شود.

برای روشن بودن، این فرآیندی نیست که بتوان از راه دور انجام داد – نیاز دارد که شخص به تلفن قربانی دسترسی فیزیکی داشته باشد. بنابراین، این تهدیدی از جانب مجرمان سایبری ناشناس نیست. در عوض، این بیشتر چیزی است که یک استالکر می تواند به طور بالقوه انجام دهد، به این معنی که یکی از اعضای خانواده، همسر یا شخص مهم دیگری که می خواهد از کسی که می شناسد جاسوسی کند.

کاری که اپل و مایکروسافت می توانستند و باید انجام دهند

اگرچه برنامه Phone Link برای هر دو ویندوز و آی او اس برای کمک به کاربران طراحی شده است، این پتانسیل برای سوء استفاده وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، Certo چند گام را پیشنهاد می کند که هم اپل و هم مایکروسافت می توانند برای هشدار دادن به کاربران در مورد یک تهدید بالقوه انجام دهند.

با آی او اس 14 و بالاتر، زمانی که از میکروفون یا دوربین شما استفاده می شود، آیفون شما یک نقطه سبز یا نارنجی را در بالای صفحه نمایش می دهد. اپل می‌تواند سرنخ بصری مشابهی ایجاد کند که به مردم بگوید چه زمانی اعلان‌ها یا پیام‌ها با یک دستگاه متصل به بلوتوث به اشتراک گذاشته می‌شوند. گزینه‌های مایکروسافت محدودتر هستند، اما این شرکت می‌تواند هشداری را به برنامه Phone Link اضافه کند مبنی بر اینکه این برنامه فقط باید با دستگاه‌های خود شما و نه سایر افراد استفاده شود.

توجه: من برای نظر دادن با مایکروسافت و اپل تماس گرفتم، اما قبل از انتشار پاسخی از هیچ یک از این دو شرکت دریافت نکردم.

کاربران آیفون چه اقداماتی باید انجام دهند

هر کسی که نگران این سوء استفاده احتمالی از برنامه Phone Link است می‌تواند برای محافظت از خود اقداماتی انجام دهد.

یک راه این است که وقتی از بلوتوث استفاده نمی کنید، آن را خاموش کنید. اگر نیاز دارید بلوتوث را روشن نگه دارید، دستگاه‌های ناشناس را بررسی کنید. برای انجام این کار در آیفون خود، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. به تنظیمات و سپس بلوتوث بروید.
  2. در بخش دستگاه‌های من، به دنبال دستگاه‌هایی که نمی‌شناسید بگردید، به‌خصوص رایانه‌های ویندوزی.
  3. روی نماد اطلاعات آن ضربه بزنید تا ببینید آیا دستگاه برای نمایش اعلان‌ها یا همگام‌سازی مخاطبین تنظیم شده است.
  4. برای قطع اتصال، روی پیوند Forget This Device ضربه بزنید.

مرحله دیگر این است که مطمئن شوید آیفون شما با یک رمز عبور ایمن و همچنین تاچ آیدی یا فیس آیدی محافظت شده است.

اگر شخص دیگری تشخیص چهره یا اثرانگشت خود را به تلفن شما اضافه کرده است و شما می‌خواهید آن شخص را حذف کنید، همیشه می‌توانید هر یک از گزینه‌ها را بازنشانی کنید، بنابراین فقط چهره یا اثر انگشت شما شناسایی و احراز هویت می‌شود.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/qVWeEG
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *