چگونه سخت افزار Xbox Series X را تمیز و نگهداری کنیم

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه سخت افزار Xbox Series X را تمیز و نگهداری کنیم همراه ما باشید

نگهداری از Xbox Series X برای استفاده حداکثری از تجربه بازی خود در طول چرخه عمر کنسول مهم است. ممکن است فکر کنید نگهداری از یک کنسول تلاش زیادی می کند، اما این دور از واقعیت است.

 

چگونه Xbox Series X را تمیز و نگهداری کنیم

در گذشته، طول نسل یک کنسول بازی ویدیویی به طور سنتی 5 سال بود، اما همه چیز به طور چشمگیری تغییر کرده است. این روزها انتظار می رود که گیمرها 8 سال یا بیشتر منتظر بمانند تا به نسل جدید بپرند و یک کنسول باید تا آن زمان زنده بماند.

چگونه سخت افزار Xbox Series X را تمیز و نگهداری کنیم

برای تمیز کردن و نگهداری Xbox Series X خود در شرایط خوب، این پیشنهادات را دنبال کنید:

  1. ایکس باکس را در مکان مناسب قرار دهید
  2. Xbox Series X را تمیز کنید
  3. ویژگی Sleep Mode را در Xbox Series X خود غیرفعال کنید
  4. Xbox Series X خود را به روز نگه دارید

1] Xbox را در مکان مناسب قرار دهید

 

بسیاری از مردم اهمیت این را ندارند که ایکس باکس آنها در محیط مناسب قرار گیرد. به عنوان مثال، از مناطق کوچک و محدود خودداری کنید زیرا دستگاه به تهویه مطلوب نیاز دارد. بنابراین، پیشنهاد می کنیم ایکس باکس سری ایکس را در مکانی قرار دهید که فاقد منابع حرارتی و باز باشد.

علاوه بر این، نباید چیزی در کنار یا بالای کنسول اضافه کنید، زیرا این کار می تواند مانع از خروج گرما شود.

از دیدگاه ما، بهتر است در صورت امکان روی زمین یا روی میز نگهداری شود. اما به خاطر داشته باشید که گرد و غبار از ساخت و ساز جلوگیری نمی کند.

2] Xbox Series X را تمیز کنید

بهترین راه برای نگهداری از Xbox Series X برای اطمینان از دوام آن 10 سال یا حتی بیشتر، تمیز کردن بخش های داخلی و خارجی آن است. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، ذرات گرد و غبار روی کنسول جمع می شوند که می توانند دریچه ها را مسدود کرده و باعث گرم شدن بیش از حد آن شوند.

تنها چیزی که برای این کار نیاز دارید یک پارچه کوچک و نرم است. از آن برای پاک کردن گرد و غبار از قسمت بیرونی کنسول خود استفاده کنید. از آنجا می توانید راه خود را به داخل باز کنید و همین کار را انجام دهید. قبل از ورود مطمئن شوید که دستگاه از منبع تغذیه جدا شده باشد.

لطفاً درک کنید که پایین کشیدن Xbox Series X و تمیز کردن اجزای داخلی می تواند گارانتی شما را باطل کند. با این حال، اگر به درستی از کنسول مراقبت شود، این ضمانت ممکن است هرگز در آینده وارد عمل نشود.

در اینجا آنچه مایکروسافت برای دستگاه های خاص توصیه می کند:

  • Xbox Series X، Xbox Series S، Xbox One S، Xbox One X، Xbox One : از یک پارچه نرم مرطوب شده با محلول ایزوپروپیل الکل (IPA) 70 درصد یا کمتر استفاده کنید. از دستمال های ضدعفونی کننده استفاده نکنید   .
  • کنترلر بی‌سیم Xbox : از هر یک از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده ذکر شده در بالا یا یک پارچه نرم مرطوب شده با محلول IPA 70 درصد یا کمتر استفاده کنید.
  • Xbox Elite Wireless Controller Series 2 : فقط از پارچه نرم مرطوب شده با محلول IPA 70 درصد یا کمتر، پاک کننده همه منظوره فرمول 409، پاک کننده شیشه Windex، یا Dawn (یا صابون ظرف ملایم دیگر) و آب استفاده کنید. از دستمال های ضدعفونی کننده استفاده نکنید   .
  • کنترلر تطبیقی ​​Xbox : از هر یک از دستمال‌های ضدعفونی‌کننده ذکر شده در بالا یا یک پارچه نرم مرطوب شده با محلول IPA 70 درصد یا کمتر استفاده کنید.
  • هدست بی‌سیم/استریو ایکس‌باکس : از یک پد آماده‌سازی الکل یا پارچه نرم مرطوب شده با محلول ایزوپروپیل الکل (IPA) 70 درصد یا کمتر استفاده کنید. برای هر محصول دیگری، مقدار کمی از محلول ها را روی یک پارچه نرم استفاده کنید.

3] ویژگی Sleep Mode را در Xbox Series X خود غیرفعال کنید

برای کسانی که اطلاع نداشتند، Xbox Series X دارای دو گزینه برق اصلی است که عبارتند از Sleep و Shutdown (صرفه جویی در انرژی). هر زمان که کنسول روی Sleep تنظیم شود، در این مدت در حالت آماده به کار می ماند، به این معنی که با وجود روشن نشدن کامل ایکس باکس، فرآیندهای پس زمینه به کار خود ادامه می دهند.

هنگامی که به گزینه Shutdown (صرفه جویی در انرژی) می رسد، Xbox Series X شما را به طور کامل خاموش می کند. با این حال، این اطمینان را ایجاد می کند که دستگاه ها در هنگام خاموش بودن انرژی کمتری مصرف کنند تا برخی از ویژگی های کلیدی را حفظ کنند.

4] Xbox Series X خود را به روز نگه دارید

به روز رسانی آفلاین سیستم

آخرین چیزی که در اینجا می خواهیم به آن اشاره کنیم این است که Xbox Series X خود را به آخرین سیستم عامل به روز نگه دارید. به روز رسانی ها مهم هستند زیرا سیستم شما را ایمن نگه می دارند، از شر اشکالات خلاص می شوند و ویژگی های جدیدی را ارائه می دهند. انجام این کار باعث می شود کنسول شما فراتر از جنبه فیزیکی حفظ شود.

برای کسانی که نمی دانند چگونه Xbox خود را به صورت دستی به روز کنند، لطفاً به تنظیمات بروید و Updates را انتخاب کنید که در زیر تب System قرار دارد.

 

چه مدت باید Xbox Series X خود را روشن نگه دارم؟

گزینه ای وجود دارد که Xbox Series X خود را تا زمانی که می خواهید روشن نگه دارید، اما مطمئن شوید که در فضایی با تهویه مناسب نگهداری می شود.

آیا جاروبرقی Xbox Series X ایمن است؟

ما استفاده از جاروبرقی را در Xbox Series X یا هر وسیله الکترونیکی دیگری برای این موضوع توصیه نمی کنیم. ببینید، یک جاروبرقی می تواند با ارسال الکتریسیته ساکن به ایکس باکس شما آسیب برساند که ممکن است به اجزای داخلی آسیب برساند.

امیدواریم از این مقاله چگونه سخت افزار Xbox Series X را تمیز و نگهداری کنیم مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VBTFNK
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *