با استفاده از Safari Tab Groups در آی او اس 16 با تیم خود همکاری کنید

زمان مطالعه: 4 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی با استفاده از Safari Tab Groups در آی او اس 16 با تیم خود همکاری کنید همراه ما باشید

آی او اس 16 Tab Groups سازماندهی برگه های مرورگر را تغییر داده است و به کاربران اجازه می دهد در زمان واقعی در برگه های باز شده در Safari با یکدیگر همکاری کنند.

برگه های سافاری در آیفون باز می شوند

سافاری در آی او اس 16 و macOS Ventura که در WWDC ’22 معرفی شدند، هر دو دارای ارتقاء قابل توجهی به Safari Tab Groups هستند که در آی او اس 15 و macOS Monterey معرفی شدند. این ویژگی جدید به کاربران امکان می دهد با iMessage گروه های برگه را به اشتراک بگذارند و با آنها همکاری کنند، بنابراین چندین کاربر می توانند به گروه برگه اضافه کنند، برگه ها را از گروه برگه ها حذف کنند و موارد دیگر.

بیایید نگاهی بیندازیم که چگونه می‌توانید از همکاری گروه Safari Tab برای تیم خود استفاده کنید تا با اسناد و سایر وب‌سایت‌های آنلاین همگام شوید تا کل تیم با یکدیگر همگام شوند. توجه: نکات این مقاله مربوط به آی او اس 16 است که در حال حاضر در نسخه بتا است. نسخه نهایی آی او اس 16 قرار است در پاییز 2022 منتشر شود.

ببینید: iCloud در مقابل OneDrive: کدام یک برای کاربران Mac، iPad و iPhone بهترین است؟ (PDF رایگان) (TechRepublic)

ایجاد یک گروه برگه

برای ایجاد یک Safari Tab Group جدید، Safari را باز کنید و روی دکمه tab ضربه بزنید. سپس، دکمه افشای مرکزی را انتخاب کنید تا جزئیات Tab Group باز شود.

New Empty Tab Group را انتخاب کنید و نامی به آن بدهید ( شکل A ).

پاپ آپ نام Tab Group در آی او اس 16
تصویر: کوری بوهون. شکل A: یک گروه برگه جدید در سافاری ایجاد کنید و شروع به اشتراک گذاری و همکاری روی آن کنید.

با ضربه زدن و نگه داشتن روی دکمه برگه در یک وب سایت، برگه های جدید را به این گروه اضافه کنید. سپس انتقال به گروه برگه را انتخاب کنید و گروه برگه ای را که می خواهید برگه را به آن منتقل کنید انتخاب کنید.

همکاری در یک گروه برگه

برای شروع به اشتراک گذاری یک گروه برگه و همکاری در برگه های موجود در آن، ابتدا باید گروه را با افراد جداگانه (یا گروهی از افراد) از طریق iMessage به اشتراک بگذارید. این کار را با باز کردن Safari، ضربه زدن روی دکمه تب و انتخاب دکمه آشکارسازی مرکزی برای باز کردن جزئیات Tab Group انجام دهید.

گروه برگه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید، سپس دکمه افشای مرکزی را انتخاب کنید تا جزئیات گروه برگه برای گروه برگه انتخابی باز شود.

دکمه اشتراک گذاری را در کنار نام گروه برگه انتخاب کنید و دعوت را به کاربر دیگری پیام دهید. ( شکل B )

یک پیام جدید در آیفون با پیوندی به گروه برگه در قسمت پیام باز می شود
تصویر: کوری بوهون. شکل B: اشتراک گذاری گروه های تب با دیگران از طریق iMessage انجام می شود.

هنگامی که کاربر دعوت شما را برای پیوستن به گروه برگه پذیرفت، می تواند شروع به اضافه کردن برگه ها به گروه کند و برای هر کاربری که گروه را با آنها به اشتراک گذاشته اید، در گروه برگه منعکس می شود. این برای پیگیری اطلاعات یک پروژه گروهی عالی است.

حذف اشتراک‌گذاری برای گروه‌های برگه

وقتی شروع به اشتراک‌گذاری گروه‌های برگه با دیگران کردید، می‌توانید کاربرانی را که دسترسی دارند مدیریت کنید، یا می‌توانید اشتراک‌گذاری گروه برگه را به طور کلی در تنظیمات گروه برگه متوقف کنید. برای رسیدن به این تنظیمات، Safari را باز کنید، روی دکمه تب ضربه بزنید و دکمه آشکارسازی مرکزی را انتخاب کنید تا جزئیات Tab Group باز شود.

گروه برگه‌ای را که می‌خواهید به اشتراک بگذارید انتخاب کنید، سپس دکمه افشای مرکزی را انتخاب کنید تا جزئیات گروه برگه برای گروه برگه انتخابی باز شود.

روی دکمه Collaboration در کنار نام گروه برگه و سپس Manage Shared Tab Group ضربه بزنید. منویی ظاهر می شود که به شما امکان می دهد کاربران و سایر تنظیمات اشتراک گذاری را مدیریت کنید ( شکل C ).

Safar Tab Groups منوی کاربران را مدیریت می کند
تصویر: کوری بوهون. شکل ج: مدیریت اشتراک‌گذاری برای گروه‌های تب به راحتی انجام می‌شود و می‌توان همه اشتراک‌گذاری‌ها را با همه کاربران نیز متوقف کرد.

برای توقف کامل اشتراک‌گذاری گروه برگه، توقف اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید، یا کاربران فردی را برای توقف اشتراک‌گذاری انتخاب کنید (فقط کاربرانی که دعوت شما را پذیرفته‌اند نمایش داده می‌شوند). همچنین می توانید با ارسال لینک کاربران جدید اضافه کنید که از این نما قابل کپی است.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/NVfwhX
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *