چگونه بررسی کنیم که گوشی سامسونگ اصل یا تقلبی است؟

زمان مطالعه: 8 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چگونه بررسی کنیم که گوشی اصل یا تقلبی است؟ همراه ما باشید

در حالی که خرید تلفن به صورت آنلاین می تواند به شما کمک کند بهترین قیمت را برای گوشی سامسونگ مورد نظر خود داشته باشید، ممکن است مواردی وجود داشته باشد که معامله بیش از حد خوب به نظر برسد که درست نباشد. بنابراین، همیشه بهتر است پس از دریافت دستگاه، اصل یا تقلبی بودن گوشی سامسونگ را بررسی کنید. اما چگونه؟

چگونه بررسی کنیم که گوشی سامسونگ اصل یا تقلبی است؟

برای بررسی اصل یا تقلبی بودن گوشی سامسونگ، چند نکته را در نظر بگیرید. اکثر دستگاه‌های تقلبی جزئیات قابل مشاهده‌ای دارند که آنها را متمایز می‌کند، مانند لنزهای دوربین که به طرز نامناسبی قرار گرفته‌اند، تلفظ نامناسب یا نامناسب نام تجاری/لوگو، دکمه‌های دستگاه ناهموار یا گم شده و غیره.

اگر چنین چیزی را مشاهده کردید، می توانید برای توضیح بیشتر با خرده فروش دستگاه تماس بگیرید. با این حال، اگر چنین مواردی قابل مشاهده نیستند یا خیلی واضح نیستند، بررسی های زیر را انجام دهید.

1. IMEI دستگاه را در مقابل جعبه علامت بزنید

با استفاده از یک کد USSD ساده، می توانید شماره IMEI اختصاص داده شده به گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید. این برای هر دستگاه تلفن همراه منحصر به فرد است. هنگامی که قابل مشاهده است، آن را با جزئیات IMEI چاپ شده روی جعبه گوشی سامسونگ خود مقایسه کنید. اگر مطابقت دارند، به احتمال زیاد گوشی شما یک گوشی سامسونگ واقعی است. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه Phone را باز کنید و روی Dialer ضربه بزنید.

گام 2: باز کردن صفحه کلید قابل مشاهده است، شماره گیری کنید *#06#.

IMEI دستگاه را ببینید

مرحله 3: سپس منتظر بمانید تا IMEI دستگاه شما ظاهر شود.

شماره IMEI را ببینید

مرحله 4: اکنون، پشت یا نوار کناری جعبه گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید.

جزئیات کادر را علامت بزنید 1

اعداد IMEI باید با یک بارکد در زیر آن قابل مشاهده باشند. این را با ارقام IMEI قابل مشاهده بر روی صفحه نمایش گوشی سامسونگ خود مقایسه کنید.

همچنین بخوانید: IMEI در مقابل شماره IMSI: آنچه باید در مورد آنها بدانید

اکثر دستگاه های سامسونگ از قبل با یک ابزار تشخیصی نصب شده اند. این نه تنها می تواند به تشخیص مشکلات دستگاه کمک کند، به خصوص اگر آن را برای تعمیر می دهید، بلکه به اطمینان از مشروعیت دستگاه نیز کمک می کند. این به این دلیل است که فقط در صورتی می‌توانید برنامه ابزار تشخیصی را با استفاده از کد USSD راه‌اندازی کنید که دستگاه شما اصلی باشد. در اینجا نحوه انجام آن آمده است.

مرحله 1: برنامه تلفن را باز کنید و روی صفحه کلید ضربه بزنید.

گام 2: حالا شماره گیری کنید *#0*#.

کد USSD را شماره گیری کنید

مرحله 3: این باید به طور خودکار ابزار تشخیصی را راه اندازی کند.

از ابزار تشخیصی استفاده کنید

در اینجا، از گزینه های روی صفحه برای اجرای استفاده کنید. اگر خوب کار کند، به این معنی است که محصول سامسونگ شما اصل است. برای خروج از Diagnostic Tool می توانید روی دکمه Back دوبار ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  طرح زمینه Discord Profile و سایر تغییرات ذخیره نشده را رفع کنید

3. محصول را ثبت کنید

اگر در تلفن سامسونگ خود وارد حساب سامسونگ خود شده اید، به احتمال زیاد محصول را قبلاً در حساب شما ثبت کرده است. در غیر این صورت، می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن Samsung Members، محصول را به صورت دستی ثبت کنید. لطفاً توجه داشته باشید که برای مشاهده گزینه های مربوطه باید وارد حساب کاربری خود شوید. پس از اتمام مراحل، مراحل زیر را برای تکمیل فرآیند دنبال کنید.

مرحله 1: برنامه Samsung Members را در تلفن سامسونگ خود باز کنید. از گزینه های منو، روی پشتیبانی ضربه بزنید.

گام 2: در اینجا، روی Register ضربه بزنید.

مرحله 3: به قسمت «ورودی دستی یا بارکد» بروید و روی Enter info ضربه بزنید.

برنامه Samsung Members را باز کنید

مرحله 4: از لیست محصولات، تلفن را انتخاب کنید.

مرحله 5: در اینجا، نام مدل و جزئیات IMEI یا MEID گوشی خود را وارد کنید.

اینها باید در جعبه تلفن یا در بخش درباره تلفن در برنامه تنظیمات باشد.

مرحله 6: پس از در دسترس قرار گرفتن گزینه ها، روی ثبت نام ضربه بزنید.

جزئیات دستگاه را وارد کنید

اگر دستگاه شما با موفقیت ثبت شود، به این معنی است که از یک گوشی سامسونگ اصل استفاده می کنید.

4. مقایسه ویژگی ها و مشخصات دستگاه با وب سایت/راهنما

گوشی سامسونگ شما بیشترین جزئیات مربوط به نسخه نرم افزاری دستگاه، اطلاعات باتری و غیره را دارد. می توانید این اطلاعات را ببینید و با آنچه در وب سایت رسمی سامسونگ یا در دفترچه راهنمای داخل جعبه در مورد دستگاه شما ذکر شده است مقایسه کنید. در اینجا نحوه مشاهده اطلاعات دستگاه آورده شده است.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در گوشی سامسونگ خود باز کنید. به پایین اسکرول کنید و روی About phone ضربه بزنید.

گام 2: صفحه را مرور کنید و اطلاعات دستگاه مربوطه را مشاهده کنید.

جزئیات تلفن را بررسی کنید

مرحله 3: سپس، از وب سایت سامسونگ در هر مرورگر وب بازدید کنید.

دستگاه خود را با استفاده از نوار جستجو جستجو کنید و جزئیات دستگاه قابل مشاهده در برنامه تنظیمات را مقایسه کنید. همچنین می‌توانید ویژگی‌های دستگاه فیزیکی و نحوه عملکرد آن‌ها، به‌ویژه دوربین را با هم مقایسه کنید تا بررسی کنید که آیا گوشی اصل است یا خیر.

5. Running Maintenance Mode را امتحان کنید

قابلیت Maintenance Mode در گوشی سامسونگ به شما این امکان را می دهد که اطلاعات شخصی خود را هنگام تحویل آن به شخص دیگری قفل کنید، مانند زمانی که گوشی را برای تعمیر می دهید. این برای سامسونگ منحصر به فرد است و می توان آن را با استفاده از کد USSD فعال کرد. این یک راه عالی برای تأیید مشروعیت تلفن سامسونگ شما نیز می کند. برای فعال سازی مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: تنظیمات را باز کنید و روی Device care ضربه بزنید.

گام 2: به پایین بروید و روی حالت Maintenance ضربه بزنید.

روی Maintenance Mode ضربه بزنید

مرحله 3: سپس روی Turn on ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه ساخت کلاژ در اسنپ چت در آیفون و اندروید

مرحله 4: وقتی از شما خواسته شد، روی Restart ضربه بزنید.

حالت Maintenance Mode را فعال کنید

هنگامی که دستگاه شما راه اندازی مجدد می شود، در صورتی که دستگاه قانونی باشد، باید وارد حالت نگهداری شود.

6. به روز رسانی نرم افزار را بررسی کنید

اکثر دستگاه های سامسونگ حداقل 2 تا 3 سال به روز رسانی نرم افزاری منظم را دریافت می کنند. می‌توانید از این برای تأیید مشروعیت تلفن سامسونگ استفاده کنید، زیرا فقط دستگاه‌های تلفن همراه معتبر این به‌روزرسانی‌ها را دریافت خواهند کرد. اگر به روز رسانی قابل مشاهده نیست، به صورت دستی آن را بررسی کنید. در اینجا چگونگی آن است.

مرحله 1: برنامه Settings را باز کنید و روی Software update ضربه بزنید.

گام 2: در اینجا بر روی دانلود و نصب ضربه بزنید.

به روز رسانی نرم افزار اندروید 6 را بررسی کنید

منتظر بمانید تا دستگاه سامسونگ شما به‌روزرسانی‌ها را بررسی کند. در صورت وجود، به روز رسانی های نرم افزار را دانلود و نصب کنید. پس از اتمام راه اندازی مجدد گوشی سامسونگ، آخرین نسخه باید منعکس شود.

7. استفاده از Bixby را امتحان کنید

در حالی که اکثر دستگاه های اندرویدی از دستیار گوگل استفاده می کنند، Bixby یک امتیاز برای کاربران گوشی های سامسونگ است. برای استفاده از این ویژگی، دکمه Side را دوباره پیکربندی کنید تا Bixby در تلفن سامسونگ شما باز شود. سپس، بررسی کنید که آیا بیکسبی به دستورات پاسخ می دهد و همانطور که انتظار می رود کار می کند. برای انجام آن مراحل زیر را دنبال کنید.

مرحله 1: برنامه تنظیمات را باز کنید و روی ویژگی های پیشرفته ضربه بزنید.

گام 2: در اینجا روی دکمه Side ضربه بزنید.

ویژگی های پیشرفته را باز کنید

مرحله 3: به قسمت Press and hold بروید و گزینه Wake Bixby را انتخاب کنید.

Wake Bixby 1 را انتخاب کنید

اکنون دکمه کناری دستگاه سامسونگ خود را فشار داده و نگه دارید تا Bixby بیدار شود و به آن دستور بدهد. همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که Bixby حتی روی تلفن‌های اصلی سامسونگ کار نکند. بنابراین، اگر در استفاده از دستیار شخصی مشکل دارید، ابتدا مشکل کار نکردن بیکسبی را در گوشی سامسونگ خود عیب یابی کنید.

8. تأیید تلفن در فروشگاه سامسونگ

یکی از ساده‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای بررسی اصالت گوشی سامسونگ، بردن آن به فروشگاه فیزیکی یا مرکز خدمات سامسونگ است. حتما فاکتور خرید و جعبه دستگاه را نیز همراه داشته باشید. سپس از کارکنان فروشگاه بخواهید که دستگاه را با استفاده از سیستم خود تأیید کنند. اگر دستگاه اورجینال است، IMEI، شماره سریال و غیره گوشی باید در سیستم آنها ظاهر شود.

اصالت گوشی سامسونگ خود را بررسی کنید

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که از اصل یا تقلبی بودن گوشی سامسونگ خود مطمئن شوید. اگر دستگاه شما از چند جهت خراب می شود، به شما توصیه می کنیم حداقل به سامسونگ مراجعه کنید و قبل از تصمیم گیری دستگاه را بررسی کنید. اگر تلفن واقعی است، می توانید داده ها را از دستگاه تلفن همراه قبلی خود با استفاده از برنامه Smart Switch انتقال دهید.

امیدواریم از این مقاله چگونه بررسی کنیم که گوشی سامسونگ اصل یا تقلبی است؟ مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/wqQnBE
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *