چرا TikTok در اندروید یا آیفون تاخیر دارد و چگونه آن را برطرف کنیم

زمان مطالعه: 7 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چرا TikTok در یا تاخیر دارد و چگونه آن را برطرف کنیم همراه ما باشید

TikTok یک پلت فرم عالی برای آزادسازی خلاقیت و سرگرم ماندن است. با این حال، اگر برنامه TikTok همچنان در اندروید یا آیفون شما عقب بماند، تجربه می‌تواند کمتر از آن باشد. فرقی نمی‌کند که یک تولیدکننده محتوای مشتاق باشید یا یک بیننده اختصاصی، دست‌کم گفتن با تاخیر TikTok در حین ضبط، ویرایش یا تماشای ویدیو می‌تواند آزاردهنده باشد.

چرا TikTok در اندروید یا آیفون تاخیر دارد و چگونه آن را برطرف کنیم

خوشبختانه، برای لذت بردن از TikTok نیازی به جابجایی به مرورگر یا استفاده از نسخه سبک تر برنامه نیست. این راهنما شما را با دلایل متداول عقب افتادگی اپلیکیشن TikTok آشنا می کند و راه حل هایی برای رفع مشکل ارائه می دهد.

چرا TikTok روی گوشی شما عقب می افتد؟

برنامه‌هایی مانند TikTok می‌توانند به دلایل مختلفی مانند اشکالات موقت، مشکلات اتصال به اینترنت، عوامل خاص دستگاه و غیره روی تلفن شما تأخیر یا ثابت کنند. همچنین اگر حالت ذخیره داده TikTok را فعال کرده باشید یا از نسخه قدیمی این برنامه استفاده می‌کنید، ممکن است رخ دهد. برنامه علاوه بر این، اگر داده‌های حافظه نهان موجود بر عملکرد برنامه تأثیر بگذارد، TikTok ممکن است به کندی در Android یا iPhone شما اجرا شود.

TikTok در تلفن

در هر صورت، نیازی به قانع شدن به یک تجربه زیرپاره نیست، زیرا راه حل های ذکر شده در زیر می توانند به شما در رفع مشکل کمک کنند.

1. برنامه را ببندید و دوباره باز کنید

TikTok یا یکی از فرآیندهای برنامه آن گاهی اوقات هنگام اجرا بر روی تلفن شما با مشکلاتی روبرو می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است برنامه TikTok در اندروید یا آیفون شما شروع به یخ زدن یا تاخیر کند. اگر فقط یک ایراد یکباره است، باید بتوانید به سادگی با راه اندازی مجدد برنامه، آن را برطرف کنید.

در اندروید، نماد برنامه TikTok را طولانی فشار دهید و از منوی ایجاد شده روی نماد اطلاعات ضربه بزنید. سپس روی گزینه Force stop در پایین ضربه بزنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 راه برای رفع عدم به روز رسانی خودکار آی او اس در یک شب

اگر آیفون دارید، انگشت خود را از پایین صفحه به بالا بکشید یا دکمه Home Screen را دو بار فشار دهید تا به تغییر دهنده برنامه دسترسی پیدا کنید. سپس روی کارت TikTok انگشت خود را به سمت بالا بکشید تا برنامه بسته شود.

TikTok را در آیفون ببندید

برنامه TikTok را دوباره باز کنید و ببینید که آیا خوب اجرا می شود یا خیر.

2. مشکلات اینترنت خود را حذف کنید

این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که مشکلات مربوط به اتصال اینترنت خود را قبل از امتحان هر نکته پیشرفته رد کنید. اگر اینترنت شما کند یا ناپایدار باشد، ویدیوهای TikTok ممکن است روی گوشی شما تاخیر داشته باشند. سعی کنید از یا اسنپ چت در تلفن خود استفاده کنید و ببینید آیا ویدیوها به خوبی در آن برنامه ها بارگیری می شوند یا خیر.

اگر با سایر برنامه‌ها نیز مشکل دارید، سعی کنید به شبکه دیگری متصل شوید و دوباره از TikTok استفاده کنید.

3. سرعت اسکرول سریعتر را از منوی دسترس‌پذیری در TikTok فعال کنید

برنامه TikTok چندین گزینه مفید برای بهبود تجربه پخش ویدیو ارائه می دهد. یکی از این گزینه‌ها شامل قابلیت افزایش سرعت اسکرول است که می‌تواند به اپلیکیشن TikTok احساس پاسخگویی بیشتری بدهد. از این رو، بهتر است آن را فعال کنید.

مرحله 1: برنامه TikTok را باز کنید و روی گزینه Profile در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

برگه نمایه TikTok

گام 2: روی نماد منو (سه خط افقی) در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید.

مرحله 3: برای انتخاب Accessibility (Android) یا Display (iPhone) به پایین پیمایش کنید و سپس کلید Scroll Faster را در منوی بعدی روشن کنید.

بعد از این کار از برنامه TikTok استفاده کنید و ببینید که آیا نرم افزار اجرا می شود یا خیر.

4. Data Saver را در TikTok خاموش کنید

وقتی از Wi-Fi دور هستید و از برنامه محدود داده تلفن همراه خود استفاده می کنید، حالت ذخیره داده داخلی TikTok می تواند مفید باشد. با این حال، از آنجایی که این ویژگی باعث می‌شود که TikTok به آرامی ویدیوها را بارگیری کند، ممکن است با تاخیر یا تاخیر در صدا مواجه شوید. برای جلوگیری از این امر، بهتر است در زمانی که به آن نیاز ندارید، حالت ذخیره داده را در TikTok خاموش کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  5 بهترین افزونه کروم برای Roblox

مرحله 1: برنامه TikTok را باز کنید و به تب Profile بروید.

برگه نمایه TikTok

گام 2: روی منوی همبرگر در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید.

مرحله 3: به قسمت Cache & Cellular بروید و Data Saver را انتخاب کنید. کلید کنار Data Saver را خاموش کنید.

پس از این، برنامه را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر.

5. کش برنامه را پاک کنید

مانند اکثر برنامه‌ها، TikTok فایل‌های موقتی را که به داده‌های کش معروف هستند، ایجاد و ذخیره می‌کند تا تجربه شما را افزایش دهد. با این حال، زمانی که این داده‌ها قدیمی یا خراب می‌شوند، بیشتر از اینکه کمک کند آسیب می‌زند.

برای چنین مواردی، TikTok به شما اجازه می دهد تا کش را مستقیماً از منوی تنظیمات آن پاک کنید. در اینجا نحوه استفاده از آن برای رفع تاخیر TikTok در اندروید یا آیفون خود آورده شده است.

مرحله 1: برنامه TikTok را باز کنید و روی تب Profile در گوشه سمت راست پایین ضربه بزنید.

برگه نمایه TikTok

گام 2: روی نماد منو در گوشه سمت راست بالا ضربه بزنید و تنظیمات و حریم خصوصی را انتخاب کنید.

مرحله 3: به پایین اسکرول کنید تا فضا را آزاد کنید و روی دکمه Clear در کنار Cache از دستور زیر ضربه بزنید.

6. برنامه را به روز کنید

اجرای یک نسخه قدیمی از برنامه TikTok نیز می تواند باعث بروز چنین مشکلاتی در عملکرد شود. بنابراین، اگر هیچ کاری درست نشد، می‌توانید با رفتن به فروشگاه Play یا App Store گوشی خود، برنامه TikTok را به‌روزرسانی کنید.

از TikTok بدون تاخیر لذت ببرید

TikTok برای بسیاری پلتفرم مورد استفاده برای سرگرمی است و بنابراین، تجربه تاخیر در هنگام استفاده از برنامه در iPhone یا Android شما می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد. امیدواریم نکات ذکر شده به حل مشکل کمک کرده باشد و اکنون بتوانید از TikTok یکپارچه لذت ببرید.

امیدواریم از این مقاله چرا TikTok در اندروید یا آیفون تاخیر دارد و چگونه آن را برطرف کنیم مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات ، ما را در مجله 8pic همراهی کنید . همچنین سایت هشت پیک فضای رایگان برای آپلود عکس و آپلود فایل را در بخش آپلود سنتر برای شما مهیا کرده است و آماده ی میزبانی از فایلهای شماست . در بخش مجله نیز میتوانید همواره از به روزترین مقالات هشت پیک استفاده کنید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MDqeKi
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *