آیا افراد بیشتر آیفون دارند یا گوشی های اندرویدی؟
با مجله هشت پیک با مقاله ی آیا افراد بیشتر آیفون دارند یا گوشی های اندرویدی؟ همراه ما باشید
هر بار که بیان میکنم اندروید محبوبترین سیستمعامل تلفن همراه روی کره زمین است، بخش خاصی از مردم طوری به من نگاه میکنند که انگار عقلم را از دست دادهام. آنها همچنین اظهاراتی مانند “من حتی هیچ کاربر اندرویدی را نمی شناسم.” کسانی که عقل من را زیر سوال می برند، بی شک از ایالات متحده می آیند.
ببینید: سیاست ارتباطات الکترونیکی (TechRepublic Premium)
پرش به:
روند بازار اندروید در مقابل آی او اس طی سالها
می بینید، یک روند منحصر به فرد وجود دارد که در چند سال گذشته به طور قابل توجهی ثابت بوده است:
- آندروید از سهم بازار بزرگی نسبت به آی او اس در سراسر جهان برخوردار است.
- آی او اس در ایالات متحده از سهم بازار نسبت به اندروید برخوردار است
بر اساس آخرین آمار Statcounter، سهم بازار جهانی به شرح زیر است:
- اندروید: 67.56%
- آی او اس: 31.6%
اما در ایالات متحده، این سهم بازار به این صورت است:
- آی او اس: 62.13%
- اندروید: 37.47%
با این حال، اندروید همیشه در سطح جهانی پیشتاز نبود. بر اساس اعداد Statcounter از 14 سال گذشته، آی او اس در یک نقطه سهم جهانی بیشتری نسبت به اندروید داشت. از آنجایی که سایر سیستمعاملهای موبایل مانند Symbian OS و BlackBerry OS دچار مشکل شدند، اندروید شروع به کار کرد. در سال های اخیر، آی او اس شروع به بازپس گیری بخشی از سهم جهانی از دست رفته خود کرده است، اما همچنان از اندروید عقب است.
سهم بازار جهانی در مقابل ایالات متحده توسط سیستم عامل بر اساس سال
ماه سال | اندروید (جهانی) | آی او اس (جهانی) | اندروید (ایالات متحده) | آی او اس (ایالات متحده) |
---|---|---|---|---|
دسامبر 2022 | 72.37٪ | 26.98٪ | 43.75٪ | 55.85٪ |
دسامبر 2021 | 70.01٪ | 29.24٪ | 40.54٪ | 59.15٪ |
دسامبر 2020 | 72.48٪ | 26.91٪ | 38.76٪ | 61.07٪ |
دسامبر 2019 | 74.13٪ | 24.79٪ | 44.29٪ | 55.55٪ |
دسامبر 2018 | 75.16٪ | 21.98٪ | 42.75٪ | 56.91٪ |
دسامبر 2017 | 73.54٪ | 19.91٪ | 45.04٪ | 54.42٪ |
دسامبر 2016 | 71.97٪ | 18.89٪ | 45.14٪ | 53.7٪ |
دسامبر 2015 | 65.9٪ | 19.21٪ | 45.65٪ | 51.86٪ |
دسامبر 2014 | 59.15٪ | 23.51٪ | 47.32٪ | 49.54٪ |
دسامبر 2013 | 42.99٪ | 21.82٪ | 39.25٪ | 51.75٪ |
دسامبر 2012 | 33.19٪ | 23.26٪ | 40.22٪ | 50.49% |
دسامبر 2011 | 21.83٪ | 22.71٪ | 40.92% | 42.52٪ |
دسامبر 2010 | 13.6٪ | 23.57٪ | 25.46٪ | 33.55٪ |
دسامبر 2009 | 4.07٪ | 32.05٪ | 10.62% | 53.26٪ |
در ایالات متحده، از زمانی که سیستم عامل های رقیب در اوایل دهه 2010 از جدول خارج شدند، برتری آی او اس نسبت به اندروید در نوسان بوده است. اما، سیستم عامل اپل همچنان سال به سال محبوبتر از این دو پلتفرم در ایالات متحده بوده است.
با این حال، در مقیاس بازار جهانی، اندروید همچنان با اختلاف زیادی در صدر قرار دارد.
اندروید و آی او اس: هزینه در مقابل محبوبیت
اندروید تا حد زیادی به دلیل مقرون به صرفه بودن در مقایسه با اپل در سراسر جهان، سهم بازار جهانی را در اختیار دارد. با این حال، گسترش هزینه اپل علاوه بر نام تجاری و حضور در فرهنگ پاپ، به آن برتری در فضای بازار ایالات متحده می دهد.
هزینه
دلیل اصلی حاکمیت اندروید بر بازار جهانی هزینه است. در بسیاری از کشورها (با جمعیت بسیار بالاتر از ایالات متحده)، مردم درآمد قابل تصرف بسیار کمتری دارند. به همین دلیل، اولین عامل در تصمیم گیری در مورد تلفن، هزینه است. در این عرصه، اپل به سادگی نمی تواند با گوگل رقابت کند.
یک جستجوی سریع در آمازون انجام دهید و گوشیهای اندرویدی را با قیمت 49.99 دلار با BLU Advance L5 پیدا خواهید کرد که درست است، کمتر از 50 دلار. ارزانترین آیفون در آمازون Tracfone Apple iPhone 7 4G است که از ۹۷ دلار شروع میشود. با نادیده گرفتن این واقعیت که هر دو دستگاه تقریبا منسوخ شده اند، می توانید یک نسخه ارزان قیمت از یکی داشته باشید، در حالی که دستگاه دیگر تقریباً 100 دلار برای شما هزینه دارد.
برای برخی، 100 دلار مانند تعویض مبل است. برای دیگران، دستمزد یک ماه یا بیشتر است. برای این منظور، اندروید گزینه روشنی است. با توجه به فقر افسارگسیخته در بسیاری از کشورهای جهان، وجود گوشی های ارزان قیمت اندروید را به گزینه بهتری نسبت به آی او اس تبدیل می کند.
بزرگترین عامل در حفظ اندروید بر سهم بازار جهانی احتمالاً میتواند به آسیا خلاصه شود، قارهای با جمعیت انبوه، که در آن بیش از 320 میلیون نفر در فقر شدید زندگی میکنند. این تقریباً جمعیت ایالات متحده است (تا سال 2023، جمعیت ایالات متحده 340 میلیون نفر بود).
اگر اپراتورهایی نبودند که در طول زمان پرداختها را برای آیفونها توزیع میکردند، احتمالاً سهم بازار ایالات متحده و جهان را بیشتر با یکدیگر هماهنگ میکردیم.
از آنجایی که اپراتورها در ایالات متحده قیمت دستگاه ها را در طول دو سال پخش می کنند، یک آیفون 700 دلاری برای اکثر افراد قابل خرید است. هنگامی که به یک دستگاه پرچمدار نگاه می کنید، این امر حتی جذاب تر می شود. تقریباً هر آمریکایی میتواند زمانی که قیمت آن به اقساط ماهانه تقسیم میشود، یک آیفون پیشرفته داشته باشد – که دیگر عاملی برای هزینه نیست.
نام تجاری
اپل بزرگ است. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. به عنوان یک برند، اپل با محصولات خود بر همه چیز کنترل دارد. برخلاف دستگاههای اندروید، که گوگل سیستم عامل را ایجاد میکند و OEMها سختافزار را تولید میکنند، اپل همه چیز را حفظ میکند. به همین دلیل، اپل می تواند کنترل کیفیت را حفظ کند، به طوری که محصولات آنها (در بیشتر موارد) از قابلیت اطمینان بالا به پایین برخوردار شوند.
به ندرت می شنوید که افرادی از سخت افزار اپل شکایت کنند. تقاطع سخت افزار و نرم افزار اپل را نمی توان به بهترین نحو انجام داد. حتی دستگاههای Google Pixel هم از آن سطح سازگاری لذت نمیبرند.
به عنوان یک برند، مردم در ایالات متحده بیش از گوگل به اپل اعتماد دارند. این اعتماد فراتر از تلفن ها و به داده ها و آنچه با داده های گفته شده انجام می شود، می رود. فراتر از اعتماد، نام تجاری اپل فقط براق تر و صیقلی تر از برند گوگل است. تبلیغات را برای آیفون و دستگاه های اندرویدی در نظر بگیرید. اپل هرگز در انتشار آگهیهای بازرگانی با همان شینینی که مصرفکنندگان در این کشور میخواهند ببینند، کوتاهی نمیکند.
از سوی دیگر، گوگل تمایل دارد بیشتر به سمت جذاب تر تبلیغات متمایل شود. لوگوی آنها حتی یک ربات شایان ستایش است. بنابراین هنگامی که مصرف کنندگان آمریکایی این دو آگهی مختلف را می بینند، یکی حرفه ای تر به نظر می رسد. اپل هرگز در معرفی خود به عنوان یک برند کامل کوتاهی نمی کند و این برای مصرف کنندگان در کشورهای ثروتمند مهم است.
فرهنگ پاپ
ایالات متحده کشوری است که دائماً تحت تأثیر فرهنگ پاپ است. من تا آنجا پیش می روم که بگویم به ندرت می بینم که از یک تلفن اندرویدی در تلویزیون یا فیلم استفاده شود. وقتی صدای زنگ پیام یا تماس ورودی را روی صفحه می شنوید، تقریباً همیشه صدای پول نقد اپل است. من می بینم که گاهی اوقات از دستگاه های اندرویدی استفاده می شود، اما در بیشتر موارد، تلویزیون و فیلم به طور پیش فرض اپل هستند.
این تأثیر قدرتمندی بر مصرف کنندگان دارد. دادگاه افکار عمومی مراقب برنامه های مورد علاقه آنها و شخصیت های مورد علاقه آنها در برنامه های مورد علاقه خود است. وقتی بینندگان شخصیت های مورد علاقه خود را در حالی که آیفون در دست دارند می بینند، ممکن است احساس کنند مجبور به خرید آن می شوند.
نتیجه گیری آسان است
در سرتاسر جهان، ظاهر و روندها به اندازه عملی بودن اهمیت ندارند. کسانی که در فقر هستند احتمالاً هنگام انتخاب یک تلفن به برند یا ویژگیها توجه نمیکنند. تا زمانی که تلفن بتواند تماس برقرار کند و (در مواردی) آنلاین شود، می تواند به هدف خود عمل کند. اگر اپل بخواهد آیفونی را عرضه کند که بتواند با اندروید در بازارهای ارزان قیمت رقابت کند، گوگل را جدی میگیرد. من به دنبال این نیستم که به این زودی ها اتفاق بیفتد، بنابراین اندروید تا سال های آینده همچنان بر بازار تلفن های جهان تسلط خواهد داشت.
امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید
لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/gwSNes
کوتاه کننده لینک
کد QR :
آخرین دیدگاهها