چرا CDN بخش اصلی یک تجربه بازی روان است

زمان مطالعه: 3 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی چرا CDN بخش اصلی یک تجربه بازی روان است
همراه ما باشید

CDN بخش مرکزی صنعت بازی است، اما به عنوان یک بازیکن، ممکن است هرگز آن را نشناسید. زیرا به عنوان یک بازیکن، احتمالاً نگرانی اصلی شما فقط دانلود بازی و سپس نصب آن است. با انجام بازی پس از آن پیگیری شد.

چیزی که ممکن است ندانید این است که یک CDN نقش اصلی را در اطمینان از انجام آن کارها ایفا می کند. ببینید، CDN بخش بزرگی از اطمینان از اینکه استودیوهای توسعه بازی می‌توانند تحویل دارایی‌های بازی را به بازیکنان ساده‌تر کنند، است. این شامل همه چیز از فایل های بازی پایه گرفته تا DLC، رفع فوری و موارد دیگر می شود. در حالی که بازیکنان مستقیماً با CDN تعامل ندارند، بیشتر از آنچه که احتمالاً تصور می کنند از آن سود می برند.

CDN برای بازی چیست؟

فقط هر بازی آنلاینی را تصور کنید که ممکن است بازی کنید که رفع فوری معمولی دریافت می کند. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که دانلودها کند شوند. به خصوص اگر یک Hotfix خاص برای رفع باگ های شکستن بازی یا سایر مشکلات جدی در نظر گرفته شده باشد. این جایی است که یک CDN خوب برای صنعت بازی وارد می‌شود. با اطمینان از تحویل سریع دارایی‌های بازی قابل دانلود، یک CDN خوب این امکان را برای بازیکنان فراهم می‌کند که زمان بسیار کمتری را برای دانلود فایل‌ها و زمان بیشتری برای بازی صرف کنند. و این می تواند به تجربه لذت بخش تری برای بازیکن تبدیل شود.

CDN ها این کار را با استفاده از شبکه های سرور توزیع شده جهانی برای ذخیره اطلاعات و فایل هایی که باید تحویل داده شوند، انجام می دهند. سپس از سروری که نزدیک‌ترین کاربر به هر کاربری است که می‌خواهد فایل‌ها را برای به‌روزرسانی، DLC یا بازی‌های کامل دانلود کند، بیرون می‌کشند و سپس آن فایل‌ها را از آن سرور تحویل می‌دهند. کمک به کاهش زمان دانلود و سریعتر کردن کل فرآیند.

CDN ها را می توان برای همه نوع استفاده مقیاس بندی کرد

CDN فقط برای ارائه دانلود کامل بازی یا DLC نیست. یا رفع فوری برای آن موضوع. اما آنها همچنین می توانند به افزایش درآمد بازی های رایگان کمک کنند. همانطور که اکثر بازیکنان می‌دانند، یک بازی رایگان برای کسب درآمد از تراکنش‌های خرد به‌عنوان بخش اصلی پای استفاده می‌کند. این تراکنش های خرد معمولاً در قالب آیتم های درون بازی به بازیکن تحویل داده می شود. که می تواند شامل هر چیزی از پوسته شخصیت ها گرفته تا سلاح ها و موارد دیگر باشد.

نکته این است که این دارایی های بازی باید دانلود شوند. و برای یک بازی رایگان، تحویل سریع این موارد مهم است. زیرا بازیکنان برای این محتوا هزینه می پردازند و انتظار دارند فوراً به آن دسترسی داشته باشند. مگر اینکه توسط توسعه دهنده به گونه ای دیگر بیان شده باشد که موارد خاصی فوراً در دسترس قرار نخواهند گرفت.

CDN کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که هر گونه خرید درون بازی برای مواردی که انجام می شود، به سرعت در دسترس بازیکنان قرار می گیرد، بنابراین تجربه انجام یکی از این خریدها راحت است. و یک تجربه خرید روان مانند این احتمال بیشتری دارد که خریدهای بیشتر یا تکراری از بازیکنان را به همراه داشته باشد. البته این لزوما تضمین نمی کند که بازیکنان پول بیشتری را در بازی های رایگان خرج کنند. اما مطمئناً بازیکنان در صورتی که در دریافت چیزی که برای آن پول پرداخت کرده‌اند مشکلی وجود نداشته باشد، مطمئناً این کار را انجام می‌دهند.

انتشار بازی روان تر

برای بازی‌های رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها، یک CDN خوب همچنین کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که توسعه‌دهندگان می‌توانند روی کارهای مهم در روزهای انتشار بازی تمرکز بیشتری داشته باشند. دانلود فایل‌های بزرگ پر از دارایی‌های تصویر با وضوح بالا، مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند. و اگر تا به حال یک بازی بزرگ را در روز انتشار دانلود کرده باشید، پس می‌دانید که اگر تجربه ضعیفی داشته باشد، چگونه است. دانلود طولانی، فایل های خراب و موارد مشابه. این فقط منجر به زمان دانلود طولانی تر و تجربه لذت کمتری می شود.

البته، همیشه به یاد داشته باشید که روزهای انتشار بازی احتمالاً برای سرورها شلوغ خواهد بود. آنها همیشه برای عناوین آنلاین صاف نیستند. و هنگامی که آنها هستند، این احساس مانند یک معجزه است. بازیکنان همچنین باید انتظار داشته باشند که ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد. زیرا این روزها ماهیت دانلود بازی ها همین است. اما یک CDN خوب می تواند تا حدی به کاهش آن کمک کند.

به طور کلی، یک CDN خوب می‌تواند تفاوت را در نحوه عملکرد یک بازی از همان ابتدا ایجاد کند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ASglCf
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *