آیا هوش مصنوعی “بزرگترین حباب تمام دوران” است؟ مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری اینطور فکر می کند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی آیا “بزرگترین حباب تمام دوران” است؟ مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری اینطور فکر می کند
همراه ما باشید

حباب های رنگارنگ انتزاعی

یوجین میمرین/گتی ایماژ

قبل از ChatGPT و هوش مصنوعی مولد، به نظر می‌رسید که تمام چیزی که در مورد آن می‌شنیدیم، متاورس بود. قبل از آن، بلاک چین، NFT ها، ارزهای دیجیتال، ابر، اینترنت اشیا، تا حباب دات کام و Y2K بود. با این حال، عماد مستق، بنیان‌گذار و مدیر عامل هوش مصنوعی پایداری، گفت که پیش‌بینی می‌کند هوش مصنوعی «بزرگ‌ترین حباب تمام دوران‌ها» در هفته گذشته طی تماسی با تحلیلگران UBS خواهد بود.

Mostaque ادعا می کند که هوش مصنوعی هنوز در مراحل اولیه خود است و “کاملاً آماده نیست” برای پذیرش در مقیاس انبوه در بیشتر صنایع، مانند بانکداری، همانطور که زمینه تماس او با تحلیلگران UBS بود، “اما ما می توانیم ارزش آن را ببینیم.”

همچنین: اینگونه است که هوش مصنوعی مولد اقتصاد گیگ را برای بهتر شدن تغییر خواهد داد

Mostaque با اشاره به حباب دات کام که به عنوان حباب اینترنت نیز شناخته می شود، از اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، توضیح داد: «من آن را حباب «نقطه هوش مصنوعی» می نامم، و حتی هنوز شروع نشده است. حباب دات‌کام شاهد ظهور بسیاری از استارت‌آپ‌های اینترنتی بود، با ارزش‌گذاری بالا و سرمایه‌گذاران خوش‌بین متقاعد شده بودند که اینترنت صنایع مختلف را متحول خواهد کرد. این منجر به افزایش سریع قیمت سهام برای شرکت های مرتبط با اینترنت شد.

حباب دات‌کام بین سال‌های 2000 و 2001 ترکید، زمانی که سود به دلیل ارزش‌گذاری بیش از حد و کسب‌وکارهای ناپایدار محقق نشد، قیمت سهام سقوط کرد و بسیاری از شرکت‌های اینترنتی ورشکست شدند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  متا مدل بزرگ و منبع باز جدیدی با زبان بزرگ هوش مصنوعی منتشر کرد

همچنین: تشخیص عمیق دروغین در زمان واقعی: چگونه آزمایشگاه های اینتل از هوش مصنوعی برای مبارزه با اطلاعات نادرست استفاده می کند

مستاک افزود: “این یکی از بزرگترین موضوعات سرمایه گذاری در چند سال آینده خواهد بود.” به گفته بنیانگذار و مدیرعامل Stability AI، هوش مصنوعی یک فرصت سرمایه گذاری 1 تریلیون دلاری است و شرکت های صنعت خدمات مالی، به ویژه بانک ها، باید از هوش مصنوعی استقبال کنند یا در معرض خطر “مجازات” توسط بازار سهام باشند.

با این بیانیه، Mostaque به طور خاص به راه اندازی اولیه ناامیدکننده Google Bard اشاره کرد، جایی که این شرکت تنها یک روز پس از انتشار ربات چت هوش مصنوعی خود و نمایش اطلاعات نادرست، 100 میلیارد دلار ضرر کرد.

همچنین: این ابزار جدید هوش مصنوعی ابله های شما را به تصاویر باکیفیت تبدیل می کند

در طول این تماس، مستاک دیدگاه خود را در مورد پتانسیل هوش مصنوعی به عنوان یک فرصت سرمایه گذاری و اهمیت آن در صنایع مختلف مانند بانکداری مورد بحث قرار داد. هوش مصنوعی به طور گسترده در پزشکی، حمل و نقل، روباتیک، آموزش و دفاع استفاده می شود.

Stability AI یک شرکت منبع باز است که پشت Stable Diffusion قرار دارد. این سازنده تصویر هوش مصنوعی همراه با استقبال روزافزون رقبایی مانند Bing Image Creator و Midjourney و ربات‌های چت هوش مصنوعی مانند ChatGPT، Google Bard و Bing Chat، محبوبیت زیادی به دست آورده است.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/WYScMw
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *