مراقب افزایش کلاهبرداری های تلفنی در بریتانیا در تابستان امسال باشید

زمان مطالعه: 3 دقیقه

در حالی که این ماه‌های تابستان ممکن است به گرمای سوزان، آرامش و مسافرت معروف باشند، دمای هوا ممکن است تنها چیزی که در حال افزایش است نباشد – حداقل در بریتانیا بدیهی است، تحقیقات جدید نشان می‌دهد که تعداد کلاهبرداری‌های تلفن همراه در بریتانیا نیز در طول سال افزایش می‌یابد. ماه های تابستان

یک مطالعه اخیر از Uswitch.com به دنبال بررسی این بود که چه زمانی افراد در بریتانیا بیشتر تحت تأثیر کلاهبرداری تلفن همراه قرار می گیرند. کارشناسان تلفن همراه از منبع مقایسه تلفن به تعداد گزارش های کلاهبرداری تلفن همراه در هر ماه از سال 2019 تا 2022 نگاه کردند، داده هایی که از Action Fraud به دست آمده است.

مطالعه ای از Uswitch نشان داد که تعداد کلاهبرداری های تلفن همراه گزارش شده در تابستان در بریتانیا افزایش یافته است.

چیزی که آنها کشف کردند، افزایش موارد کلاهبرداری از تلفن همراه در ماه های تابستان بود. با بیش از 3100 گزارش مستند از کلاهبرداری. منطقی است. همانطور که Uswitch خاطرنشان می کند، بارها ممکن است این اتفاق بیفتد. “تعطیلات جعلی، کلاهبرداری از رویدادها، شبکه های جعلی WIFI هتل ها و جک آبمیوه می توانند در طول تعطیلات تابستان به کلاهبرداری های رایج تر تبدیل شوند.”

اما سنبله تابستان تمام مطالعات کشف شده نیست. ظاهرا، در حالی که گزارش‌های مربوط به کلاهبرداری تلفنی در طول تابستان افزایش می‌یابد، در طول زمان پس از تعطیلات زمستانی به بالاترین حد خود می‌رسد. به ویژه از ژانویه تا مارس، که بیش از 3900 گزارش از کلاهبرداری های تلفن همراه را شاهد بودیم.

این می‌تواند به این دلیل باشد که «کلاهبرداران ممکن است والدین را قبل از نیمه‌ترم فوریه با جعل هویت شرکت‌های تعطیلات هدف قرار دهند، یا درست به موقع برای روز ولنتاین از کلاهبرداری‌های عاشقانه استفاده کنند».

گزارش‌های کلاهبرداری تلفن همراه را بر اساس ماه تغییر دهید
منبع: Uswitch.

این مطالعه چندین بینش دیگر را نشان داد. مانند گروه سنی که بیشترین تأثیر را از کلاهبرداری از طریق تلفن همراه دارد، 50 تا 59 سال است. و همچنین گزارش شده است که Cheshire کانون کلاهبرداری در بریتانیا است. این مطالعه می گوید که بیشترین تعداد کلاهبرداری از طریق تلفن همراه در کشور را دارد.

راه های زیادی برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری های تلفنی مزاحم وجود دارد.

برای محافظت در برابر کلاهبرداری های تلفن همراه، Uswitch به مردم توصیه می کند از دادن اطلاعات شخصی به کلاهبرداران احتمالی خودداری کنند. چنین افرادی «ممکن است از واتس اپ یا اینستاگرام استفاده کنند تا به عنوان یکی از اعضای خانواده یا دوست ظاهر شوند و درخواست پول کنند.»

Uswitch همچنین به مردم هشدار می دهد که از کلاهبرداری های تحویل کالا که به جعل هویت سرویس های تحویل مانند آمازون معروف هستند، آگاه باشند. آگاهی از تاکتیک های رایج مانند بازی با احساسات مردم به همان اندازه مهم است. ایجاد حس کاذب فوریت یا تهدید یک ترفند کلاهبرداری معروف است.

بیش از هر چیز از مردم خواسته می شود که هوشیار باشند. این شامل دانلود فایل ها و برنامه ها از منابع معتبر است. و تأیید از طریق Google هر شماره تلفن یا آدرس ایمیل مخاطبین ناشناس.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bbzvKM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *