پیش نمایش Apple iPhone 15: مشخصات، قیمت، تاریخ عرضه و موارد دیگر

زمان مطالعه: 9 دقیقه

14 اکنون چند ماهی است که عرضه شده است، بنابراین وقت آن رسیده است که توجه خود را به آیفون 15 معطوف کنیم، حتی اگر انتظار نداریم تا سپتامبر 2023 آن را ببینیم. اطلاعات لو رفته برای جدیدترین آیفون اپل آغاز شده است، بنابراین در اینجا هر آنچه باید در مورد آیفون 15 جدید بدانید

در این پیش‌نمایش، می‌خواهیم همه چیزهایی را که در مورد هر جنبه‌ای از آیفون 15 جدید می‌دانیم به شما بگوییم. از جمله مدل‌هایی که عرضه می‌شوند، زمان عرضه، مشخصات و موارد دیگر. ما این را هر چند وقت یکبار که لازم باشد به‌روزرسانی می‌کنیم و تا تاریخ راه‌اندازی سپتامبر 2023 منتهی می‌شویم.

سری آیفون 15 چه زمانی عرضه می شود؟

در حالی که به طور قطع نمی دانیم که آیفون 15 چه زمانی معرفی می شود، اما به احتمال زیاد در نیمه اول سپتامبر رخ خواهد داد. به طور کلی، اولین هفته کامل سپتامبر، پس از روز کارگر. اگرچه در سال 2022، آیفون 14 به جای هفته بعد، دو روز پس از روز کارگر معرفی شد.

با پیش‌سفارش‌ها از جمعه بعد باز می‌شود و جمعه بعد در دسترس است.

بنابراین پاسخ کوتاه اینجاست، سپتامبر 2023.

چه مدل هایی می آیند؟

احتمالاً تا اواخر سال 2023 نمی‌دانیم چه مدل‌هایی عرضه می‌شوند، اما انتظار داریم خط تولید مشابه سری 14 باشد. که شامل:

  • آیفون 15
  • آیفون 15 پلاس
  • آیفون 15 پرو
  • آیفون 15 پرو مکس

آیفون ky2k6x5u6vue og

قیمت آیفون 15 چقدر خواهد بود؟

در سال 2022، با سری آیفون 14، قیمت ها در خارج از ایالات متحده افزایش یافت. با این حال، ایالات متحده همان قیمت ها را حفظ کرد. بنابراین، اگر این روند برای سری آیفون 15 ادامه پیدا کند، قیمت این مدل ها چقدر است.

  • آیفون 15 – 799 دلار
  • آیفون 15 پلاس – 899 دلار
  • آیفون 15 پرو – 999 دلار
  • آیفون 15 پرو مکس – 1099 دلار

مانند هر سال، شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت آیفون 15 توسط اپل در سال جاری به گوش می رسد. اگر اینطور باشد، می‌توانیم شاهد افزایش ۱۰۰ دلاری Proها باشیم و آیفون‌های ۱۵ و ۱۵ پلاس معمولی احتمالاً قیمت‌های موجود خود را به ترتیب ۷۹۹ و ۸۹۹ دلار حفظ خواهند کرد. این همچنین شکاف بیشتری را بین مدل های Pro و غیر Pro ایجاد می کند.

آیفون 15 چگونه خواهد بود؟

آیفون 15، به ویژه مدل پرو، برای یک تغییر طراحی بسیار بزرگ تنظیم شده است. هر دو یک بار دیگر طرف‌های گرد می‌شوند. به مدل های آیفون X، XS و 11 فکر کنید. به هر حال که بسیاری از مردم می‌خواهند شاهد بازگشت آن باشند. نکته ای که در اینجا بسیار مشهود است این است که کناره ها نسبت به سری آیفون 13 و 14 بسیار نرم تر خواهند بود.

حاشیه‌های مدل‌های آیفون 15 پرو امسال بسیار نازک‌تر می‌شوند، که نتیجه آن این است که آیفون 15 پرو در واقع نمایشگر بزرگ‌تری دارد. از صفحه نمایش 6.1 اینچی به صفحه نمایش 6.2 اینچی می رسد. تفاوت زیادی نیست، اما با کاهش بسیار زیاد حاشیه ها، می تواند همان اندازه فیزیکی را حفظ کند و در عین حال اندازه واقعی نمایشگر را افزایش دهد.

دوربین‌های آیفون 15 پرو نیز با مشکل دیگری روبرو شده‌اند. از CADهایی که تاکنون دیده‌ایم، آیفون 15 پرو تقریباً به ضخامت خود گوشی واقعی برآمدگی دوربین خواهد داشت. این نسبتاً دیوانه کننده است، اما انتظار می رود، زیرا امسال یک دوربین پریسکوپ اضافه شده است.

بسیاری همچنین حدس می‌زنند که دکمه‌ها دیگر در آیفون در دسترس نخواهند بود، که از نسخه 15 شروع می‌شود. در این فایل‌های CAD، چیزی را در آنجا می‌بینیم که به نظر می‌رسد می‌توانند دکمه‌های ثابت آماری باشند. اما من جرأت می کنم حدس بزنم که دکمه ها گم شده اند. من واقعاً فکر نمی کنم که اپل آنها را هنوز حذف کند. اگر سوئیچ قطع صدا را هم بردارند، سر و صدای زیادی به پا می شود.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه صفحه نمایش خود را در FaceTime در iPhone، iPad و Mac به اشتراک بگذارید

گزینه های رنگی

انتظار می رود مدل های آیفون 15 در رنگ های صورتی تیره و آبی روشن عرضه شوند. البته گزینه‌های دیگری نیز وجود خواهد داشت، زیرا اپل معمولاً آیفون‌های غیر پرو را در ۶ رنگ عرضه می‌کند. بنابراین می‌توانید انتظار داشته باشید که رنگ‌های Starlight و Black نیز در دسترس هستند. ممکن است یک مدل قرمز (محصول) در زمان عرضه موجود باشد، اگرچه گزینه صورتی تیره در رندرها تقریباً نزدیک به قرمز به نظر می رسد.

ویژگی 2 آیفون 15 فیروزه ای و سرخابی

روی مدل های حرفه ای آیفون 15 پرو و ​​پرو مکس/الترا در رنگ قرمز تیره جدیدی عرضه خواهند شد که رندرهای آن رنگ بسیار خیره کننده به نظر می رسند. این احتمالاً رنگ قهرمان امسال خواهد بود و به رنگ های معمولی سفید، طلایی و سیاه می پیوندد. و ما اخیراً شایعاتی را دیده‌ایم که ممکن است یک گزینه رنگ آبی تیره‌تر نیز در دسترس باشد. بعید است که هر دوی این رنگ ها را ببینیم، زیرا اپل به طور معمول در مدل های Pro به چهار رنگ می چسبد.

55282 112363 آیفون 15 پرو قرمز آبی xl

آیفون 15 چه ویژگی هایی خواهد داشت؟

آیفون 15 قرار است ویژگی های جدیدی را دریافت کند و این به این دلیل نیست که اپل می خواست آنها را اضافه کند. تغییرات زیادی در سال 2023 برای اپل به دلیل اتحادیه اروپا انتظار می رود. به عنوان مثال، اتحادیه اروپا اپل را مجبور می کند تا USB-C را به تمام آیفون های فروخته شده در اروپا تا سال 2024 اضافه کند. همچنین اپل را مجبور می کند تا آیفون را کمی باز کند و به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث اجازه دهد. اگرچه این بیشتر یک ویژگی آی او اس 17 در مقابل یک ویژگی 15 خواهد بود.

اما در اینجا ویژگی هایی است که در حال حاضر برای سری آیفون 15 شایعه شده است.

باتری های بزرگتر

درز خارج از چین نشان می دهد که سری آیفون 15 امسال تا 18 درصد باتری بزرگتر خواهد داشت. افزایش آیفون 15 پلاس و پرو مکس تا تقریبا 5000 میلی آمپر ساعت. که بسیار چشمگیر است و حرکت اپل را ادامه خواهد داد که در هر سال انتشار، عمر باتری بسیار بهبود یافته ای را ارائه می دهد. سری آیفون 13 عمر باتری فوق العاده ای داشت، در حالی که سری آیفون 14 کمی کاهش یافت. و اکنون آیفون 15 باتری بسیار بهبود یافته ای خواهد داشت.

2021 2022 2023
آیفون 13: 3227 میلی آمپر ساعت آیفون 14: 3279 میلی آمپر ساعت آیفون 15: 3877 میلی آمپر ساعت
آیفون 13 مینی: 2406 میلی آمپر ساعت آیفون 14 پلاس: 4325 میلی آمپر ساعت آیفون 15 پلاس: 4912 میلی آمپر ساعت
آیفون 13 پرو: 3095 میلی آمپر ساعت آیفون 14 پرو: 3200 میلی آمپر ساعت آیفون 15 پرو: 3650 میلی آمپر ساعت
آیفون 13 پرو مکس: 4352 میلی آمپر ساعت آیفون 14 پرو مکس: 4323 میلی آمپر ساعت آیفون 15 پرو مکس: 4852 میلی آمپر ساعت

USB-C

زمانی که اپل چند ماه پیش به WSJ تایید کرد که آیفون بعدی آن دارای USB-C خواهد بود، بسیاری از مردم هیجان زده شدند. از جمله مال شما واقعا با این حال، این همه خبر خوب نیست. در حالی که اپل مجبور به استفاده از USB-C است، سرعت داده های سریع تر که معمولاً با USB-C ارائه می شود را شامل نمی شود. در عوض، شما در سرعت USB 2.0، مانند پورت لایتنینگ فعلی، گیر خواهید کرد.

با این حال، به گفته تحلیلگر مینگ چی کو، مدل‌های Pro حداقل USB 3.2 یا Thunderbolt 3 را دریافت خواهند کرد. این یکی دیگر از ویژگی‌های متمایز کردن مدل‌های آیفون وانیلی از مدل‌های Pro است.

پورت USB-C از برنامه MFi استفاده می کند که برنامه Made for iPhone است. این بدان معناست که هر چیزی که با USB-C کار می کند با آیفون جدید کار نمی کند. یا حداقل به طور کامل کار نمی کند.

جزایر پویا تر

در سال 2022، آیفون 14 پرو با یک «بریدگی» جدید عرضه شد که به نوعی نمایشگر سوراخ‌دار بود. شکل قرص آن برش خورده است زیرا Face ID از حسگرهای بیشتری نسبت به تشخیص چهره در اندروید استفاده می‌کند و امنیت آن را بیشتر می‌کند. اما به جای اینکه فقط آن را در آنجا داشته باشد، اپل تصمیم گرفت آن را بپذیرد و نرم افزاری را در آن قرار دهد. آن را جزیره پویا می نامند. همچنین دارای Live Activities است (که با آی او اس 16 در WWDC معرفی شد) و آن را به یک ویژگی نرم افزاری بسیار جالب تبدیل می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  4 روش برتر برای ادغام PDF در iPhone و iPad

اکنون، این فقط در مدل‌های آیفون 14 پرو در دسترس بود. اما در مورد مدل های آیفون 15، شایعات حاکی از آن است که در همه مدل ها موجود خواهد بود. این شایعه از راس یانگ، که با این شایعات کاملاً مورد توجه قرار گرفته است.

دوربین های بهتر، به نوعی

دوربین های آیفون 14 در حال حاضر واقعا خوب هستند. اما اپل به نوعی در سال 2023 آنها را حتی بیشتر بهبود خواهد بخشید. این احتمالاً به دلیل ارتقاء سخت افزاری و نرم افزاری است. انتظار می رود که اپل از سنسور تصویربرداری جدید سونی استفاده کند. این احتمالاً برای مدل های “Pro” محفوظ خواهد بود، همانطور که دوربین جدید 48 مگاپیکسلی در مدل های آیفون 14 وجود داشت.

اما این همه ماجرا نیست، زیرا شایعه شده است که اپل در سال 2023 یک لنز پریسکوپ به آیفون 15 اضافه خواهد کرد. این لنز می تواند زوم اپتیکال 5 یا 6 برابری داشته باشد. این دوربین‌های زوم تاشده مدتی است که در پرچم‌داران رده بالای اندرویدی بسیار محبوب شده‌اند. بنابراین خوب است که این را برای آیفون ببینیم.

هنوز تاچ آیدی وجود ندارد

با وجود افشای اطلاعات و شایعات فراوان پیرامون آیفون 14، آیفون 15 هنوز تاچ آیدی را بازنمی‌گرداند. اگرچه این فناوری هنوز مرده نیست – از آنجایی که در Magic Keyboard و Air وجود دارد – در iPhone 15 در دسترس نخواهد بود.

آیفون 15 اولترا

در سال جاری برخی شایعات از بلومبرگ منتشر شد مبنی بر اینکه اپل ممکن است آیفون 15 پرو مکس را با مدل اولترا جایگزین کند. چیزی که پس از عرضه اپل واچ اولترا در سال 2022 منطقی خواهد بود.

این آیفون 15 اولترای جدید قرار است چیزی بیش از یک آیفون بزرگ‌تر «Pro» باشد. در عوض، از یک روکش تیتانیوم جدید و احتمالاً برخی از قطعات داخلی ارتقا یافته نیز استفاده خواهد کرد. که آن را بسیار سنگین تر و گران تر می کند. پس برای آن آماده باشید.

ویژگی سیلیکونی سیب 3 نانومتری

چیپست و مودم جدید

مدل‌های جدید آیفون 15 می‌توانند اولین مدل‌هایی باشند که از چیپست جدید سری A استفاده می‌کنند که بر روی گره 3 نانومتری نسل بعدی TSMC ساخته شده است. انتظار می رود این چیپست جدید 3 نانومتری عملکرد پردازشی را حدود 10 تا 15 درصد افزایش دهد. ضمن اینکه مصرف برق را تا 30 درصد کاهش می دهد. این به بهبود عمر باتری کمک می کند، و در جایی که اپل به طور معمول یک سال در میان باتری بزرگتری قرار می دهد، عمر باتری آیفون 15 می تواند بسیار چشمگیر باشد.

اپل برای مودم خود در آیفون 15 از کوالکام استفاده خواهد کرد. انتظار می رود که از مودم کوالکام X70 استفاده کند. این باعث بهبود هوش مصنوعی برای سرعت پردازش سریعتر، محدوده پوشش بهتر، سیگنال بهبود یافته، تأخیر کمتر و تا 60 درصد بهبود بهره وری انرژی شده است. اپل در تمام طول عمر آیفون از مودم های کوالکام خاموش و روشن استفاده کرده است. اما از زمان اضافه شدن 5G به آیفون 12، به طور انحصاری از کوالکام استفاده کرده است.

صحبت هایی وجود دارد مبنی بر اینکه اپل می تواند سینی سیم کارت را در کشورهای بیشتری با آیفون 15 حذف کند. با سری آیفون 14، اپل سینی سیم کارت را در ایالات متحده حذف کرد و آمریکایی ها را مجبور کرد که همه چیز را از طریق eSIM استفاده کنند. برخی از مشکلات در راه اندازی وجود داشت، اما از آن زمان، مشکلات زیادی وجود نداشت. و اکنون این ممکن است در فرانسه و چند کشور اروپایی دیگر نیز رخ دهد.

تراشه UWB ارتقا یافته است

به گفته تحلیلگر Ming-Chi Kuo، آیفون 15 قرار است امسال یک ارتقاء بزرگ تراشه Ultrawide Band دریافت کند. این چیپست جدید از فرآیند 16 نانومتری به فرآیند 7 نانومتری منتقل می شود. این به تراشه UWB این امکان را می دهد که انرژی کارآمدتر و همچنین قدرتمندتر باشد. دلیل این تراشه جدید این است که آیفون 15 بتواند بهتر با هدست Vision Pro که اپل در WWDC در ماه ژوئن معرفی کرد، ادغام شود.

آیا باید برای خرید آیفون 15 صبر کنید یا فقط آیفون 14 را تهیه کنید؟

بسته به زمانی که این مطلب را می خوانید، ممکن است منطقی تر باشد که به جای خرید یک مدل آیفون 14، منتظر آیفون 15 باشید. اگر در تابستان 2023 این مطلب را می خوانید، بهتر است منتظر بمانید. حتی اگر آیفون 14 را تهیه کنید، به محض معرفی آیفون 15، قیمت ها کاهش می یابد.

با این حال، اگر فوراً به یک تلفن جدید نیاز دارید، نباید منتظر بمانید. فقط یک آیفون 14 بگیرید. هنوز هم گوشی خوبی است و از آن ناامید نخواهید شد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/bfQklm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *