پورت USB-C آیفون ۱۵ مانند لایتنینگ دارای محدودیت خواهد بود

زمان مطالعه: 4 دقیقه

پورت USB-C که احتمالا همراه با سری آیفون ۱۵ ارائه خواهد شد، احتمالا با کابل شارژی ارائه می‌شود که مجهز به تراشه احراز هویت لایتنینگ خواهد بود. این موضوع سبب می‌شود که به‌طور بالقوه، عملکرد این کابل‌ها با لوازم جانبی تایید نشده توسط اپل دچار محدودیت شوند. این چیزی است که در گزارش Weibo به آن اشاره می‌شود. گویا اپل نسخه مخصوص خود از USB-C را با خرید گوشی آیفون ۱۵ امسال توسعه می‌دهد. گویا متخصصی که روی پیاده سازی این پورت کار می‌کند، ۲۵ سال سابقه کار روی پردازنده‌های پنتیوم اینتل را دارد و اپل با دید باز نسبت به پیاده سازی این پورت جلو می‌رود.

رابط‌های مدار مجتمع (IC) همان تراشه‌های نیمه هادی هستند که برای مدیریت اشتراک گذاری اطلاعات بین دستگاه‌ها استفاده می‌شوند. از زمان معرفی آن‌ها در سال ۲۰۱۲، پورت‌ها و کانکتورهای لایتنینگ دارای گواهی MFi بوده و از یک آی سی کوچک اختصاصی هم استفاده می‌کنند که صحت قطعات درگیر چنین اتصالی را تایید می‌کنند. به‌طور مثال، کابل‌های شارژ سوم شخص فاقد گواهی MFi، این تراشه را ندارند و همین سبب می‌شود که هشدار با مضمون «این وسیله جانبی پشتیبانی نمی‌شود» در دستگاه‌های متصل اپل دیده شود. تراشه احراز هویت به اپل این امکان را می‌دهد که مشتریان را به خرید لوازم جانبی اصلی آیفون تشویق کند.

محدودیت پورت USB-C با خرید گوشی آیفون

به این ترتیب صاحبین خرده فروشی‌های اپل هم که این قطعات و محصولات را ارائه می‌کنند، می‌توانند پورسانت مخصوص خودشان را در قبال ارائه لوازم جانبی دارای گواهی MFi داشته باشند و اپل هم می‌تواند لوازم جانبی تقلبی و خطرناک را از کاربران خود دور کند. به نظر می‌رسد که آخرین شایعات در مورد این پورت، حاکی از آن است که اپل یک آی سی مشابه برای پورت‌های USB-C آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پرو در نظر گرفته است و احتمالا کابل‌های شارژ گوشی آیفون را هم توسعه می‌دهد. علاوه بر سری آیفون ۱۵، آی سی جدید ظاهرا برای تجهیزات جانبی جدید دارای گواهی MFi هم استفاده می‌شود.

شایان ذکر است که پورت USB-C که در حال حاضر توسط اپل در نسل دهم آیپد، آیپد مینی، آیپد ایر و آیپد پرو استفاده می‌شود، فاقد تراشه آی سی برای احراز هویت بوده و این بدان معنی است که این اولین مورد برای پورت‌های این نوع ارائه شده توسط شرکت هستند. مشخص نیست که آیا این مورد اضافه می‌تواند پیامدهای عمده‌ای برای عملکرد دستگاه‌های جدید داشته باشد یا خیر. اما ممکن است اپل به همین واسطه بتواند ویژگی‌هایی مانند شارژ سریع و انتقال داده با سرعت بالا را به کابل‌های دارای گواهی اپل و MFi محدود کند.

نحوه پیاده سازی پورت جدید آیفون

به گفته مینگ چی کو تحلیل‌گر اپل، پورت USB-C در آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس به سرعت USB 2.0 محدود خواهد بود که در واقع همان سرعت پورت لایتنینگ است. ظاهرا تنها مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس سرعت انتقال داده بالاتری خواهند داشت. در نتیجه، تنها تفاوت عمده بین لایتنینگ و USB-C در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ می‌تواند به سادگی شکل فیزیکی کانکتورها باشد. این گزارش از آن‌جایی قابل باورتر می‌شود که به‌طور موثر، منعکس کننده شکافی بین آیپد پایه و آیپد پرو است. هر دوی این مدل‌ها از پورت USB-C استفاده می‌کنند، اما آیپد نسل دهم به سرعت ۴۸۰ مگابیت بر ثانیه محدود شده و آیپد پرو با پورت تاندربولت خود دارای سرعت انتقال داده ۴۰ گیگابیت بر ثانیه‌ای است.

با توجه به اجبار اتحادیه به استفاده از پورت USB-C در تمامی دستگاه‌های ارتباطی همراه، اپل از همین امسال مجبور می‌شود که پورت USB-C را با سیستم اختصاصی لایتنینگ خود تعویض کند. این روند یقینا به مذاق اپل خوش نمی‌آید. اما در نهایت مجبور می‌شود که به این سمت حرکت کند. حال نحوه پیاده سازی این پورت هم سبب شده است که کارشناسان دید جالبی نسبت به این موضوع داشته باشند. آن‌ها می‌گویند که اپل شاید در ظاهر از این قانون تبعیت کند، اما در باطن در واقع همان مسیر همیشگی خود را می‌رود. باید منتظر مانده و ببینیم که آیا در نهایت اتحادیه اروپا در این مورد هم تحقیقات خود را انجام داده و دوباره اپل را جریمه می‌کند یا اینکه اپل می‌تواند با همین شیوه پیاده سازی پورت USB-C خود را انجام دهد.

بررسی قیمت گوشی سامسونگ از مقداد آی تی

فروشگاه مقداد آی تی با سابقه درخشان در زمینه ارائه محصولات، عالی‌ترین منبع برای ارائه به‌روزترین قیمت گوشی سامسونگ و سایر مدل‌ها است. می‌توانید خرید گوشی آیفون در آخرین مدل‌ها را از فروشگاه مقداد آی تی دنبال کرده و به پیکربندی‌های مختلف در کنار طرح‌های رنگی متنوع دسترسی داشته باشید. بیاد داشته باشید که جدیدترین سری گوشی سامسونگ یعنی S23 هم معرفی شده است و می‌توانید با قیمت مناسبی به سراغش رفته و پرچم‌دار امسال سامسونگ را داشته باشید. قیمت گوشی سامسونگ یقینا نسبت به پرچمدارهای اپل در ایران قیمت مناسب‌تری داشته و به بهترین نمونه از یک گوشی اندرویدی دسترسی خواهید داشت.

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HAm
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *