اسامی برندگان لاتاری در ایران در کجا منتشر می‌شود؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه

چکیده : لاتاری یک قرعه‌کشی از سوی اداره‌ی مهاجرت آمریکا به‌عنوان ویزای تنوع نژادی است. جواب این قرعه‌کشی معمولا 6 ماه پس از ثبت‌نام در سایت اعلام نتیجه مشخص می‌شود.

 

لاتاری یک قرعه‌کشی از سوی اداره‌ی مهاجرت آمریکا به‌عنوان ویزای تنوع نژادی است. جواب این قرعه‌کشی معمولا 6 ماه پس از ثبت‌نام در سایت اعلام نتیجه مشخص می‌شود. در ادامه به بررسی اطلاعات دقیق‌تری از اعلام اسامی برندگان لاتاری می‌پردازیم، با ما همراه باشید.

اعلام نتایج لاتاری

متقاضیان قرعه‌کشی ویزای تنوع نژادی یا لاتاری، به‌دنبال یافتن تاریخ اعلام نتایج اسامی برندگان این قرعه‌کشی هستند. اسامی برندگان لاتاری یا اعلام نتایج لاتاری، شش ماه پس از ثبت‌نام، یعنی در ماه می مشخص می‌شود. به همین ترتیب، اگر ثبت‌نام شما در سال جاری بوده است، در اردیبهشت، نتایج معلوم می‌شود. اسامی برندگان لاتاری در سایت وزارت امور خارجه اعلام می‌شود. مرجع اصلی اعلام برندگان لاتاری، هیچ‌گونه اعلام مشخصی از طریق ایمیل و یا پیامک برای برندگان ندارد. به همین علت خودتان باید پیگیر اخبار مربوط به لاتاری از یک درگاه معتبر باشید.

مدارک لازم برای اعلام اسامی برندگان لاتاری

در پایان ثبت‌نام لاتاری، در صفحه‌ی اطلاعات هویتی شما، یک کد با نام Confirmation number برای شما تعیین‌شده بود. این کد را برای چک‌کردن نتایج لاتاری به شما اختصاص داده‌اند. باوجود این کد، نام خانوادگی‌تان و سال تولد به میلادی، نیاز به هیچ مدرک دیگری نیست. البته در صورت گم‌ کردن کانفرمیشن نامبر لاتاری، جای نگرانی وجود ندارد. برای بازیابی این کد راه‌حل وجود دارد.

تکلیف برندگان لاتاری

در قانون ملیت و مهاجرت آمریکا تعداد ویزاهای اختصاص‌یافته به لاتاری، برای هرسال 55000 ویزا است. البته در برنامه‌ی لاتاری گرین کارت تعداد 50000 ویزا را بین شرکت‌کنندگان توزیع می‌کنند. به هر کشور در مجموع تعداد حداکثر 7% از کل ویزاهای موجود اختصاص پیدا می‌کند. درواقع برخی کشورها به این تعداد نمی‌رسند، اما ایران سال‌هاست که تمام مجموع  این 7% را (یعنی هرسال 3500 ویزا) دریافت می‌کند. به این نکته نیز باید توجه داشت که هرسال تعداد برنده‌های لاتاری بیشتر از تعداد ویزاهای اختصاص‌یافته به تنوع نژادی است. این تعداد بیشتر برندگان به این دلیل است که اگر کسی واجد شرایط دریافت ویزا نباشد، افراد دیگری برای دریافت ویزا وجود داشته باشند که بتوانند جایگزین آن فرد شوند.

به همین دلیل می‌توان گفت که تکلیف برندگان لاتاری با اعلام نتایج لاتاری مشخص نخواهد شد. درواقع پس از اعلام اسامی برندگان لاتاری آمریکا، این افراد باید حتما مراحل اداری را با موفقیت به انجام برسانند. افرادی که نام آن‌ها در میان اسامی برندگان لاتاری بوده است، در یک مدت محدود یک‌ساله، باید ویزای خود را دریافت کنند.

آمریکا در ایران سفارت ندارد. به همین دلیل انجام امور اداری در یک کشور خارجی و آشنا نبودن به روند اداری و قانون آن کشور، دردسرهای زیادی را برای یک برنده‌ی لاتاری ایجاد می‌کند. این امور در نهایت موجب تأخیر در رسیدگی به پرونده می‌شود. به همین دلیل بهتر است طی روند لاتاری خود را، از مرحله‌ی ثبت‌نام تا دریافت ویزا، به یک مؤسسه‌ی معتبر بسپارید.

مراحل پس از اعلام اسامی برندگان لاتاری

انتخاب‌ شدن در لاتاری تنها 50 درصد از پروسه‌ی مهاجرت به آمریکا را تشکیل می‌دهد. 50 درصد دیگر همان انجام درست مراحل پس از برنده شدن در لاتاری است. این مراحل را در زیر عنوان کرده‌ایم:

  • دریافت کیس نامبر، این کد تا پایان مراحل دریافت ویزا، موردنیاز فرد است.
  • تکمیل فرم درخواست ویزای مهاجرت به آمریکا؛ تکمیل این فرم به زبان انگلیسی است. عدم تکمیل این فرم به معنای انصراف از دریافت ویزا است.
  • ارائه‌ی مدارک لازم جهت دریافت ویزا. این مدارک شامل پاسپورت، شناسنامه، مدرک تحصیلی، مدارک مربوط به سابقه‌ی کار، مدارک عدم سوء‌پیشینه، مدارک ازدواج و یا طلاق و غیره.
  • انجام آزمایشات پزشکی مشخص‌شده از سوی سفارت.
  • ارائه‌ی گواهی تمکن مالی و اسپانسر؛ افراد حاضر در لیست اسامی برندگان لاتاری باید گواهی تمکن مالی خود را همراه با سایر مدارک به سفارت ارائه کنند. تمکن مالی را معمولا از طریق حساب بانکی، پیشنهاد شغلی و یا گرفتن اسپانسر اثبات می‌شود.
  • کارنت شدن برندگان لاتاری؛ این امر بدین معناست که زمان رسیدگی به پرونده و حضور فرد در سفارت برای بررسی مدارک و انجام مصاحبه رسیده است.
  • ثبت‌نام و انجام مصاحبه‌ی حضوری در سفارت آمریکا
  • کلیرنس؛ در این مرحله باید منتظر بررسی سوابق و تأیید صلاحیت‌ها باشید.
  • اخذ ویزای لاتاری آمریکا

تأخیر در پروسه‌ی پرونده، موجب ازدست‌دادن شانس ویزای لاتاری شود. به همین دلیل بسیار مهم است که این مراحل حساس را با کمک مشاوره و متخصصان این امر به‌انجام رسانید.

نحوه‌ی انتخاب برندگان لاتاری

اسامی برندگان لاتاری به‌صورت تصادفی و از طریق قرعه‌کشی مشخص می‌شوند. به‌جز شانس هیچ عامل دیگری در نحوه‌ی انتخاب برندگان لاتاری دخالت ندارد. برخلاف تصور برخی افراد، وضعیت تأهل، تعداد فرزندان، سن، میزان تحصیلات و غیره هیچ تأثیری بر نحوه‌ی انتخاب برندگان نمی‌گذارد.

ثبت‌نام لاتاری و مهاجرت

همان‌طورکه عنوان کردیم، برای ثبت‌نام لاتاری نیاز به کمک مشاوران و متخصصان باتجربه است. اگر برای ثبت‌نام از این طریق اقدام کرده باشید، نتیجه لاتاری را نیز به اطلاع شما می‌رسانند. متخصصانی که در کنار شما از روز ثبت‌نام تا دریافت ویزا هستند. موسسه‌ی کارت سبز باوجود متخصصان توانمند خود در این زمینه، شما را یاری می‌کند.

علاوه‌بر ثبت‌نام لاتاری، برای ارتباط با شرکت‌های بین‌المللی، مهاجرت به کشورهایی نظیر آمریکا و کانادا، داشتن یک رزومه به زبان انگلیسی مطابق با استانداردهای جهانی، ثبت مقالات در ژورنال‌های معتبر، مکاتبه رسمی با اشخاص و یا مراکز به زبان لاتین، ترجمه‌ی متون از انگلیسی‌ به ‌فارسی و بالعکس از فارسی‌ به ‌انگلیسی می‌توانید روی موسسه‌ی کارت سبز، حساب کنید. علاوه‌بر این، در این موسسه طراحی وب به زبان انگلیسی نیز انجام می‌گیرد.

خدمات موسسه‌ی کارت سبز

  • انجام امور مهاجرت و دیگر موارد مربوط به کشورهای خارجی
  • برخورداری از سامانه‌ی آنلاین و درگاه امن بانکی شاپرک
  • امکان وجود پذیرش غیرحضوری و آنلاین
  • برخورداری از مشاوران متخصص، پیش از ثبت‌نام و در زمان برنده‌ شدن
  • بررسی و ترجمه‌ی مدارک توسط کارشناس مهاجرت باتجربه
  • عکاسی و ویرایش عکس طبق قوانین اداره‌ی مهاجرت
  • رفع ایراد و تکمیل مدارک توسط کارشناس ارشد باتجربه
  • طی روند اصولی و افزایش شانس برنده‌ شدن شما و دریافت ویزا
  • پشتیبانی از تلگرام، واتس‌اپ، اینستاگرام
  • تحویل پرینت و تأییدیه‌ی رسمی با کد پیگیری معتبر
  • بررسی و‌ اعلام نتایج به متقاضیان و برندگان
  • تکمیل فرم‌هایی سفارتی و کنسولی برندگان
  • اخذ وقت مدیکال، واکسیناسیون و سفارت بدون دردسر
  • شبیه‌سازی مصاحبه و مشاوره، پیش از وقت سفارت
  • برخورداری از پشتیبانی VIP و کانال اختصاصی
  • پیکاپ پاسپورت و مدارک موردنیاز
  • پیگیری امور برندگان تا دریافت ویزا

سخن آخر

اعلام نتایج قرعه‌کشی لاتاری در ماه می، یعنی در اردیبهشت، از طریق سایت وزارت امور خارجه‌ی آمریکا اعلام خواهد شد. بهتر است کلیه‌ی روند لاتاری را از طریق متخصصان این امر و موسسه‌ای معتبر طی کنید تا در زمان اعلام نتایج، از نتیجه‌ی ثبت‌نام خود از طریق آن موسسه مطلع شوید. از موسسه‌های معتبر در زمینه‌ی لاتاری و دیگر امور بین‌المللی موسسه‌ی کارت سبز است.

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/xDOqef
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *