بهترین افزونه های ChatGPT برای باز کردن قفل چت بات هوشمندتر و توانمندتر

زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

عکس استوک ChatGPT 9

ادگار سروانتس / Android Authority

وقتی دنیا برای اولین بار طعم را چشید، پتانسیل چت بات بی پایان به نظر می رسید. اما طولی نکشید که همه محدودیت های آن را پیدا کردند. به عنوان مثال، ممکن است شنیده باشید که ChatGPT فقط از رویدادهای قبل از سال 2021 اطلاع دارد و نمی تواند در اینترنت برای اطلاعات به روز جستجو کند. در این میان، رقبایی مانند بینگ چت و گوگل بارد سعی کرده‌اند جای خالی را پر کنند. اما با انتشار ویژگی پلاگین ChatGPT، اکنون می‌توانیم اکثر محدودیت‌های چت بات را برطرف کرده و توانایی آن را بیشتر کنیم. بنابراین بدون اتلاف وقت، در اینجا لیستی سریع از بهترین پلاگین های ChatGPT موجود امروز وجود دارد.

بهترین های ChatGPT

ابتدا، ارزش این را دارد که به نحوه فعال کردن و استفاده از افزونه ها در ChatGPT بپردازیم. پلاگین ها در حال حاضر یک ویژگی ارزش افزوده هستند که از نسخه رایگان چت بات حذف شده اند. بنابراین به عبارت دیگر، برای مرور بخش افزونه باید در ChatGPT Plus مشترک شوید. اشتراک همچنین به شما امکان دسترسی به مدل زبان پیشرفته GPT-4 را می دهد که کیفیت پاسخ ها را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

علاوه بر این، شما فقط می توانید تعداد محدودی از افزونه ها را به طور همزمان فعال کنید. این به این دلیل است که ChatGPT سعی می کند در صورت وجود از چندین افزونه استفاده کند، بنابراین هر کدام را غیرفعال کنید

1. پلاگین رسمی ChatGPT Browsing

افزونه مرور chatgpt

OpenAI پلاگین Browsing را به عنوان یک مدل آزمایشی توصیف می کند که می داند چه زمانی و چگونه اینترنت را مرور کند. چرا این مهم است؟ زیرا همانطور که قبلاً اشاره کردم، مدل زبان اصلی ChatGPT بر روی داده‌های سال 2021 و قبل از آن آموزش داده شده است. این بدان معناست که چت بات به سادگی از هیچ رویداد اخیر اطلاعی ندارد. و اگر ChatGPT را ترغیب کنید تا در مورد امور جاری صحبت کند، به سادگی توهم ایجاد می کند یا با اطلاعات ساختگی پاسخ می دهد.

پلاگین رسمی مرور به منظور مقابله با محدودیت دانش ChatGPT در سال 2021 است. این به چت بات اجازه می دهد تا اطلاعات جدیدی را از صفحات وب در اینترنت دریافت کند. از بسیاری جهات، این شبیه به نحوه استفاده من و شما از جستجوی گوگل است اگر نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیزی داشته باشیم.

برای استفاده از افزونه مرور، نیازی به تماس با ChatGPT ندارید. به سادگی آن را فعال کنید و ربات چت در صورت نیاز به طور خودکار اطلاعات خارجی را جستجو می کند.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  رقیب ChatGPT به روز شده Anthropic پاسخ های دقیق تر و کمتر توهین آمیز را ارائه می دهد

2. VoxScript

افزونه voxscript chatgpt

آیا تا به حال با ویدیوی طولانی یوتیوب برخورد کرده اید که نتوانید به طور کامل آن را تماشا کنید؟ VoxScript می تواند در این زمینه کمک کند، حتی محتوای چند ساعته را که اکثر مردم نمی توانند در یک تنظیم هضم کنند، خلاصه می کند. به همین جا ختم نمی‌شود – هنگامی که VoxScript خلاصه‌ای را تولید کرد، می‌توانید سؤالات بعدی بپرسید یا حتی آن را با افزونه دیگری ترکیب کنید تا اطلاعاتی را که در ویدیو وجود ندارد، دریافت کنید.

VoxScript به ویژگی رونوشت YouTube متکی است، که ممکن است برای هر ویدیویی در دسترس نباشد. گفته می‌شود، بیشتر محتوای انگلیسی زبان روی پلتفرم معمولاً دارای زیرنویس‌هایی هستند که به صورت خودکار تولید می‌شوند.

3. ولفرام

افزونه wolfram chatgpt

به عنوان یک مدل زبان، ChatGPT در کارهای خلاقانه مانند نوشتن یک مقاله یا ایمیل برتری دارد. با این حال، برای کارهایی که نیاز به استدلال منطقی دارند تقریباً به خوبی عمل نمی کند. بنابراین ممکن است متوجه شوید که ربات چت وقتی با یک مسئله ریاضی، معما یا سؤال علمی روبرو می شود، به درستی پاسخ نمی دهد. افزونه Wolfram یکی از بهترین راه‌ها برای رفع این محدودیت رایج ChatGPT است، زیرا به ربات چت اجازه می‌دهد مسائل فیزیک، معادلات ریاضی و حتی رسم نمودارها و ارقام را مستقیماً در رابط ChatGPT انجام دهد.

من در دهه گذشته به طور گسترده از Wolfram Alpha استفاده کرده ام، به خصوص در طول تحصیلات مهندسی. ادغام آن در ChatGPT اکنون فقط به آسان‌تر و راحت‌تر کردن استفاده از آن کمک می‌کند.

4. اینستاکارت

افزونه chatgpt instakart

برنامه ریزی وعده غذایی می تواند زمان و تلاش زیادی را ببرد، بنابراین کاندیدای عالی برای اتوماسیون است. این در حال حاضر با Vanilla ChatGPT امکان پذیر است، اما افزونه ها به ما اجازه می دهند تا این ایده را یک قدم جلوتر ببریم. برای مثال، با افزونه Instacart، می‌توانیم از ربات چت بخواهیم که نه تنها وعده‌های غذایی ما را برنامه‌ریزی کند، بلکه همه مواد را نیز خریداری کند.

5. صحبت کنید

افزونه chatgpt speak

قبلاً به این نتیجه رسیده‌ایم که ChatGPT می‌تواند متن را به تنهایی از یک زبان به زبان دیگر ترجمه کند. افزونه Speak این قابلیت ها را یک قدم جلوتر می برد و اساساً یک معلم زبان را به ترکیب اضافه می کند. همانطور که اسکرین شات بالا نشان می دهد، این افزونه به ربات چت این امکان را می دهد تا در مورد نحوه صحبت کردن به زبان دیگر توصیه های عمیق ارائه دهد. Speak به عنوان یک برنامه اندروید در دسترس است، بنابراین شما اساساً یک روش مکالمه برای تعامل با آن از طریق ChatGPT به دست می آورید.

6. GetYourGuide

پلاگین chatgpt getyourguide

همانطور که از نام این افزونه پیداست، GetYourGuide به شما این امکان را می دهد که سفرهای خود را با پیوندهای غنی به مکان هایی که می توانید در سفر ببینید، برنامه ریزی کنید. همچنین می‌توانید پاسخ‌ها را بر اساس عواملی مانند قیمت و مسافت تنظیم کنید، بنابراین می‌توانید «مکان‌های تاریخی را که می‌توانم با بودجه 20 دلاری بازدید کنم» را بپرسید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  19 بهترین بسترهای هوش مصنوعی برای بازاریابان و تحلیلگران بازاریابی در سال 2023

علاوه بر GetYourGuide، تعدادی دیگر از وب سایت های مرتبط با سفر نیز افزونه های ChatGPT خود را توسعه داده اند. برای مثال Expedia و Kayak به شما امکان می‌دهند پروازها و هتل‌ها را با پیوندهایی پیدا کنید که مستقیماً شما را به صفحه رزرو مناسب می‌برد.

7. به من نشان بده

افزونه showmediagrams chatgpt

ChatGPT می تواند متن را تولید کند و حتی تصاویر را با کمک برخی از افزونه ها نمایش دهد، اما اگر به جای آن بخواهید تجسم داده ها را داشته باشید، چه؟ این زمانی است که ممکن است بخواهید از Show Me استفاده کنید، که می تواند دنباله های طولانی را در قالب نمودارها، نمودارها و سایر انواع تجسم نمایش دهد. برای مثال، در اسکرین شات بالا، افزونه Trip.com یک برنامه سفر را برای ایجاد یک نمودار به Show Me می‌دهد. نتیجه نهایی بسیار خواناتر از یک سند طولانی است.

8. تذکرات ارجمند

امروزه با صدها پلاگین موجود برای ChatGPT، پوشش همه آنها در یک لیست غیرممکن است. با این وجود، در اینجا چند افزونه دیگر وجود دارد که فکر می کنیم شایسته توجه شما هستند:

  • OpenTable: به رزرو شام در نزدیکترین رستوران ایتالیایی نیاز دارید اما نمی‌خواهید ده‌ها فهرست را در Google Maps جستجو کنید؟ افزونه OpenTable بسته به معیارهایی که ذکر می کنید می تواند یکی را انتخاب کند و در صورت ارائه تاریخ و زمان، جدولی را نیز برای شما رزرو می کند.
  • چت با پی دی اف: چه این یک مقاله تحقیقاتی باشد یا حکم دادگاه طولانی، ممکن است فایل های PDF در ده ها یا حتی صدها صفحه داشته باشید. پلاگین ChatWithPDF می تواند کار سخت خواندن PDF های کامل را از بین ببرد و به شما این امکان را می دهد که آنها را خلاصه کنید و بر اساس محتوای آنها سؤال بپرسید.
  • Speechki: با افزونه Speechki، می‌توانید هر قطعه متنی را به یک کلیپ صوتی تبدیل کنید – برای مواقعی که برای ارائه یا دلایل دسترسی به صداگذاری نیاز دارید، مفید است.
  • شطرنج: چند وقت پیش، من سعی کردم در مقابل ChatGPT شطرنج بازی کنم، اما طولی نکشید که به این نتیجه رسیدم که تجربه نسبتاً ناخوشایندی بود. خوشبختانه، اگر به سادگی از افزونه Chess ChatGPT استفاده کنید، دیگر اینطور نیست. برخلاف چت بات وانیلی، این افزونه از موتور محبوب شطرنج Stockfish استفاده می کند، بنابراین هیچ حرکت غیرقانونی انجام نمی دهد. همچنین تصویری از یک صفحه شطرنج اضافه می کند که پس از هر حرکت به روز می شود.

سوالات متداول

برای فعال کردن افزونه ها در ChatGPT، باید در ChatGPT Plus مشترک شوید. در مرحله بعد، روی منوی کشویی انتخاب مدل کلیک کنید و “فروشگاه افزونه” را انتخاب کنید.

افزونه‌های ChatGPT فقط در صورتی نشان داده می‌شوند که مشترک ChatGPT Plus باشید. پس از مشترک شدن، به دنبال منوی کشویی مدل در رابط ChatGPT بگردید و “فروشگاه افزونه” را انتخاب کنید.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/lthJUe
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *