مایکروسافت هنوز در حال بررسی نحوه دسترسی هکرها به ایمیل هایش است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی مایکروسافت هنوز در حال بررسی نحوه دسترسی هکرها به ایمیل هایش است
همراه ما باشید

پس از اینکه هکرهای چینی توانستند به حساب‌های ایمیل مایکروسافت دسترسی پیدا کنند، این غول فناوری همچنان در حال بررسی این پرونده برای شناسایی حفره‌ها در سیستم‌های خود است. منابع ادعا می کنند هکرها تقریباً یک ماه قبل از دستگیری و بیرون رانده شدن به سرورهای شرکت دسترسی داشتند.

هفته گذشته، مایکروسافت فاش کرد که برخی از بازیگران بد چینی می توانند به بیش از دوجین حساب ایمیل خود دسترسی پیدا کنند. طبق گزارش‌ها، حساب‌های تحت‌تاثیر متعلق به برخی از سازمان‌های برجسته، از جمله سازمان‌های دولتی است.

بررسی‌های بیشتر مایکروسافت نشان داد که کمپین هک با نام “Storm-0558” از اواسط ماه مه امسال آغاز شده است. و حساب های ایمیل 25 سازمان را هدف قرار داد. این شرکت بعدا توضیح داد که هکرها از طریق Outlook Web Access در Exchange Online (OWA) و Outlook.com با جعل توکن‌های احراز هویت برای دسترسی به ایمیل کاربر، به حساب‌ها دسترسی پیدا کردند.

هکرهای چینی به سرورهای مایکروسافت نفوذ کردند و به ایمیل های دولت آمریکا دسترسی پیدا کردند

مایکروسافت اکنون می‌گوید روشی که هکرها برای دسترسی به سرور استفاده می‌کردند هنوز “موضوع تحقیقات مداوم” است. طبق توضیحات این شرکت، مشکلی در کلید امضای حساب کاربری مایکروسافت (MSA) به هکرها اجازه می‌داد تا حساب‌های ایمیل را در معرض خطر قرار دهند. موضوع اصلاح شده است.

البته، مایکروسافت هنوز درباره دامنه آسیب و دزدیده شدن داده ها صحبت نکرده است. این شرکت افزود که آنها با مشتریان هدف تماس گرفته اند تا پاسخ مناسبی به آنها بدهند. این شرکت گفت: “اگر با شما تماس گرفته نشده است، بررسی های ما نشان می دهد که شما تحت تاثیر قرار نگرفته اید.”

مایکروسافت می‌گوید هیچ کاری نباید توسط کاربران انجام شود و آنها در حال رسیدگی به پرونده برای شناسایی ریشه‌ها هستند. با این حال، برخی از حساب‌های ایمیل به خطر افتاده به نظر می‌رسد متعلق به دولت ایالات متحده است، به این معنی که برخی از اطلاعات بسیار محرمانه دولتی ممکن است توسط هکرهای چینی گرفته شود.

با این حال، هیچ سرنخی برای تایید رابطه Storm-0558 با دولت چین وجود ندارد. به هر حال، تجربیات قبلی نشان می دهد که اکثر گروه های هکر چینی تحت نظارت دولت کار می کنند. در ماه های اخیر تنش ها بین آمریکا و چین به اوج خود رسیده است. چنین اقدامات جاسوسی توسط دولت چین می تواند به آتش تنش بین کشورها بیافزاید.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/HGXgAo
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *