مایکروسافت سه گانه هوش مصنوعی Azure را در Inspire 2023 معرفی کرد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی مایکروسافت سه گانه Azure را در Inspire 2023 معرفی کرد
همراه ما باشید

ساختمان اداری مایکروسافت

اتحاد تصویر / مشارکت کننده / گتی ایماژ

مایکروسافت امروز در کنفرانس Inspire 2023 مجموعه ای از قابلیت های جدید خود را معرفی کرد. در میان آنها سه قابلیت جدید هوش مصنوعی وجود دارد که مستحق کاوش عمیق تر است.

این قابلیت‌ها به دنبال تعداد قابل توجهی از نسخه‌های هوش مصنوعی مبتنی بر Azure در سال جاری توسط شرکت مستقر در ردموند است.

همچنین: بهترین چت ربات های هوش مصنوعی

جان مونتگومری، معاون پلتفرم هوش مصنوعی شرکت مایکروسافت، به مجله هشت پیک گفت: “شرکت ها به طور فزاینده ای به دنبال ابزارهایی برای سفارشی سازی ساخت های هوش مصنوعی و متناسب با نیازها و بودجه سازمان خود هستند. هدف ما این است که برای هر سازمانی نوآوری با هوش مصنوعی برای چیزها را آسان کنیم. مانند ساخت ربات‌های چت با استفاده از داده‌های سازمانی و تغییر اطلاعات جستجو و اسناد برای به دست آوردن بینش‌های ارزشمند و تصمیم‌گیری‌های تجاری بهتر.»

بیایید شیرجه بزنیم

پیش نمایش جستجوی بردار هوش مصنوعی Azure

همانطور که ما با قابلیت‌های مدل‌های زبان بزرگ (LLM) مانند آشنا شده‌ایم، یکی از شگفت‌انگیزترین (و بحث برانگیز) ویژگی‌ها، توانایی آن‌ها برای یافتن و توصیف داده‌ها در پاسخ به یک پرس و جو یا یک درخواست است. انجام تجزیه و تحلیل مجموعه داده های عظیم نیاز به قابلیت های جستجوی بسیار قدرتمندی دارد.

اکثر مردم با جستجوی کلیدواژه سنتی آشنا هستند، جایی که یک کلمه یا عبارت به عنوان کلید جستجو برای داده های به دست آمده استفاده می شود. اما مهندسان هوش مصنوعی با نوع دیگری از جستجو به نام جستجوی برداری کار می کنند.

همچنین: 7 نکته پیشرفته برای نوشتن سریع ChatGPT که باید بدانید

جستجوی برداری نه تنها به متن نگاه می کند، بلکه می تواند انواع رسانه ها مانند تصاویر، ویدئو و صدا را نیز جستجو کند. این نمودار یک نمای کلی از تفاوت جستجوی کلیدواژه با جستجوی برداری ارائه می دهد:

ویژگی

جستجوی برداری

جستجوی کلمات کلیدی

روش

نمایش عددی داده ها، جستجو بر اساس شباهت

کلمه رشته متن مطابقت دارد

انواع داده ها

متن، تصویر، صدا، ویدئو

متن

نتایج جستجو

نمایش برداری پرس و جو و محتوا را با هم مقایسه می کند

رشته پرس و جو را با محتوا مقایسه می کند

درک معنایی

می تواند “معنا” محتوا را به دست آورد و سطحی از درک مبتنی بر زمینه را فراهم کند

منطبق بر روی رشته است، بنابراین جستجو در “صندلی” به معنای تقریباً یکسان برای موتور است، خواه در جستجوی صندلی میز یا صندلی کمیته.

انعطاف پذیری

بسته به نیاز پروژه می توانید از هر دو مدل از پیش آموزش دیده و سفارشی استفاده کنید.

متکی به تطابق کلمه/عبارت است که ممکن است چندان انعطاف پذیر نباشد.

جستجوی برداری به جای استفاده از کلمات کلیدی، یک نمایش عددی از داده ها ایجاد می کند (به نام جاسازی های برداری).

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  هوش مصنوعی چیست و چگونه کار می کند
جاسازی وکتور

مایکروسافت

جستجوی برداری بخشی از پیشنهاد جستجوی شناختی Azure است که دارای تعدادی مکانیسم جستجو است. برنامه های کاربردی جستجو می توانند مجموعه ترکیبی از این گزینه های جستجو را برای انجام جستجوهای داده های بزرگ فراخوانی کنند و یک محدوده عمیق از قابلیت های جستجو را فراهم کنند.

جستجوی برداری

مایکروسافت

امروز، در مایکروسافت Inspire 2023، مایکروسافت اعلام کرد که جستجوی برداری اکنون در پیش‌نمایش عمومی است و توسعه‌دهندگان می‌توانند شروع به گنجاندن این قابلیت در پروژه‌های خود کنند.

پیش نمایش Azure Al داکیومنت Intelligence

چت ربات های هوش مصنوعی مانند ChatGPT مزایای بهره وری قابل توجهی را ارائه می دهند. اما هنگامی که تلاشی برای استفاده از آنها در محیط شرکت وجود دارد، به سرعت به دیوارها برخورد می کنند.

همچنین: هک های بهره وری ChatGPT: پنج راه برای استفاده از چت بات ها برای آسان تر کردن زندگی شما

در حالی که LLM ها تجزیه و تحلیل دانش فوق العاده ای را ارائه می دهند (و کمی پرکننده توهم تولید شده به طور تصادفی)، آنها فاقد توانایی پردازش اطلاعات شرکت هستند.

این عدم توانایی ناشی از سه عامل کلیدی است:

  1. داده ها در LLM های عمومی (به ویژه ChatGPT) دارای محدودیت های زمانی هستند. به عبارت دیگر، ChatGPT بعد از سال 2021 از هیچ چیز اطلاعی ندارد.
  2. LLM های عمومی قطعاً از اطلاعات شرکت شما، چه محتوای کتابچه راهنمای کاربر و دفترچه راهنمای تعمیر، یا اسناد برنامه ریزی مالی و استراتژی، اطلاعی ندارند.
  3. خوشبختانه هیچ راهی برای درج اطلاعات عمیق شرکتی در مجموعه داده های عمومی LLM وجود ندارد، زیرا شما قطعاً نمی خواهید همه آن اطلاعات اختصاصی به صورت عمومی وجود داشته باشد.

اما پتانسیل بسیار زیادی در ترکیب قابلیت‌های چت ربات‌های هوش مصنوعی با داده‌ها و اسناد عمیق سازمانی وجود دارد. تصور کنید که با کتابچه راهنمای کاربر اختصاصی خود در تعامل هستید، یا می توانید بر اساس یادداشت های جلسات مربوط به سال ها قبل سؤال بپرسید. پتانسیل کشف، و همچنین پتانسیل یکپارچه سازی دانش بین بخشی، بسیار زیاد است.

اسنادی از Azure OpenAI و Cognitive Search

مایکروسافت

اینجاست که داکیومنت Generative AI، که همکاری بین Azure AI داکیومنت Intelligence (Azure Form Recognizer سابق) و Azure OpenAI Service است، وارد می شود. این قابلیت که به تازگی در Inspire 2023 معرفی شده است، پشتیبانی از چندین نوع سند، OCR (با هوش مصنوعی) را فراهم می کند. تصحیح خطای محور)، و استخراج اطلاعات.

علاوه بر همه اینها، همه امنیتی است که مایکروسافت و آزور برای همه پیشنهادات مبتنی بر ابر خود به ارمغان می آورند، بنابراین می توانید داده های اختصاصی خود را آپلود کنید و مطمئن باشید که قفل شده و تحت کنترل شما باقی خواهند ماند.

همچنین: هوش مصنوعی مولد برای کار شما می آید. در اینجا 4 دلیل برای هیجان زده شدن آورده شده است

فراتر از آن، کلید واقعی راه حل مبتنی بر Azure مقیاس پذیری است. اسناد منفرد می توانند کوچک تا بزرگ باشند و کتابخانه اسناد نیز می تواند در مقیاس سازمانی باشد. مایکروسافت امروز اعلام کرد که می‌توانید این سرویس را از طریق این مخزن GitHub امتحان کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Microsoft's Inspire 2023: 10 اطلاعیه سریع هوش مصنوعی و مشارکت که باید بدانید

پیش نمایش مدل Whisper

سومین اعلامیه اصلی AI Azure AI که توجه ما را به خود جلب کرد، مدل جدید Whisper این سرویس است که رونویسی صدا را در مقیاس سازمانی انجام می دهد. این نیز یک همکاری با OpenAI است که خدمات OpenAI را در بالای Azure ارائه می دهد.

Whisper Model توانایی درک 57 زبان را دارد. این برنامه از چیزی که مایکروسافت آن را «خوانایی پیشرفته» می‌نامد، پشتیبانی می‌کند، که اساساً به این معنی است که هوش مصنوعی می‌تواند آنچه را که در متن گفته می‌شود درک کند و در صورت لزوم می‌تواند رونویسی‌هایی با عبارات محاوره‌ای بیشتری ایجاد کند.

همچنین: ChatGPT vs Bing Chat در مقابل Google Bard: بهترین چت ربات هوش مصنوعی کدام است؟

یک ویژگی بزرگ در اینجا مقیاس پذیری است. حالت Whisper در Azure می تواند صدها یا حتی هزاران سند را رونویسی کند. برای مثال، می‌تواند هزاران مکالمه خدمات مشتری را رونویسی کند و با استفاده از برخی از ابزارهایی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم، آنها را فهرست‌بندی کند.

این همچنین به جنبه های سفارشی سازی و ادغام Azure سرویس مربوط می شود. همانطور که دیدیم، هوش مصنوعی Azure طیف گسترده ای از پیشنهادات را دارد و مدل جدید Whisper با آن پیشنهادات ادغام می شود و به کاربران امکان می دهد برنامه های بسیار سفارشی سازی شده را بسازند.

لازم به ذکر است که IBM گفتار به متن واتسون را ارائه می دهد، گوگل نیز راه حل گفتار به متن مبتنی بر هوش مصنوعی دارد. آمازون. اکثر آنها قابلیت های مشابه Whisper Mode در Azure را ارائه می دهند.

عامل تمایز واقعی با پیشنهاد Azure/OpenAI این است که چقدر با سایر راه‌حل‌های Azure ادغام می‌شود و قابلیت‌های امنیتی Azure را شامل می‌شود، که آن را به یک جزء بسیار طبیعی برای افزودن به سایر جنبه‌های برنامه‌های کاربردی سفارشی تبدیل می‌کند.

همچنین: ChatPT واقعا چگونه کار می کند؟

مدل Whisper در Inspire 2023 معرفی شد. هنگامی که در پیش نمایش در دسترس قرار گرفت، کاربران می توانند برای دسترسی به سرویس Azure OpenAI درخواست دهند، که سپس در را برای تست Whisper باز می کند.

هوش مصنوعی بیشتر از Inspire 2023

مونتگومری مایکروسافت گفت: «از زیرساخت‌های ابررایانه‌ای و قابلیت‌های ابری مورد اعتماد ما گرفته تا مدل‌های پیشرفته هوش مصنوعی و ابزارهای قوی هوش مصنوعی، ما بر ادامه ساختن Azure به بهترین مکان برای آموزش، استقرار و مقیاس‌بندی مدل‌های هوش مصنوعی متمرکز شده‌ایم. باز کن.”

در این مقاله، سه فناوری هوش مصنوعی اعلام شده در Inspire 2023 را مورد توجه قرار دادیم. مایکروسافت به وضوح زمان و سرمایه گذاری زیادی را برای ارائه ابزارهای هوش مصنوعی برای مشتریان Azure خود گذاشته است. به خواندن مجله هشت پیک برای پوشش مداوم Inspire 2023 و همچنین سایر ابتکارات هوش مصنوعی که مایکروسافت اعلام کرده است، ادامه دهید.


می توانید به روز رسانی های روزانه پروژه من را در رسانه های اجتماعی دنبال کنید. حتماً در خبرنامه به‌روزرسانی هفتگی من در Substack مشترک شوید و من را در توییتر دنبال کنید @DavidGewirtz، در فیس بوک در Facebook.com/DavidGewirtz، در اینستاگرام در Instagram.com/DavidGewirtz و در YouTube در YouTube.com/DavidGewirtzTV.



امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/KzgqCs
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *