جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مدعی هستند که FTC در حال آزار و اذیت ایلان ماسک است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان از ایلان ماسک دفاع می‌کنند و لینا خان، رئیس کمیسیون تجارت فدرال را زیر پا می‌گذارند و ادعا می‌کنند که تحقیقات آژانس در مورد توییتر مرز «وسواس» با این پلتفرم است.

همه اینها در جلسه استماع کمیته قضایی مجلس نمایندگان که بر کار آژانس تحت رهبری خان نظارت می کرد، به نتیجه رسید. جردن که رئیس کمیته است، فوراً لحن را تنظیم کرد و رهبری خان را “فاجعه” خواند و پیشنهاد کرد که تحقیقات آژانس در مورد توییتر انگیزه سیاسی دارد.

نماینده جردن از خان پرسید “چرا توئیتر را اذیت می کنی؟”

این جلسه فقط چند ساعت پس از آن برگزار شد که ماسک از یک دادگاه فدرال خواست تا به تحقیقات FTC در مورد توئیتر به دلیل نقص در حفظ حریم خصوصی پایان دهد و به توافقی که سال گذشته با این آژانس منعقد کرده بود خاتمه دهد. شرکت ایکس ماسک در این پرونده اظهار داشت که این تحقیقات “از کنترل خارج شده و به سوگیری آلوده شده است.”

توییتر موظف است FTC را از نحوه محافظت از داده های مصرف کننده مطلع کند

مدت کوتاهی پس از اینکه ماسک مدیریت توییتر را به دست گرفت و شروع به اخراج هزاران کارگر کرد، FTC شروع به بررسی این شرکت کرد. به دنبال این بود که ببیند آیا توییتر منابع لازم برای حفظ حریم خصوصی کاربران خود را دارد یا خیر. این به دلیل موافقتنامه ای است که توییتر در سال 2011 با FTC منعقد کرد (بعداً در سال 2022 گسترش یافت)، که در آن لازم است FTC را در مورد نحوه محافظت از داده های مصرف کننده و هماهنگی ممیزی های امنیتی منظم اطلاع دهد.

خان خاطرنشان کرد که FTC این محدودیت‌های حریم خصوصی را که ماسک بسیار از آن متنفر است، بیش از یک دهه پیش اعمال کرد. با بیان اینکه “تویتر سابقه سیاست های امنیتی و حریم خصوصی ضعیفی دارد.”

در یادداشت دیگری، جمهوری خواهان نیز از خان و FTC به دلیل ناکامی های اخیر دادگاه در به چالش کشیدن ادغام ها انتقاد کردند. البته جدیدترین مورد به مایکروسافت اجازه می دهد تا Activision Blizzard را خریداری کند. جمهوریخواهان معتقدند که این ترفندی بود که کنگره را مجبور به تصویب قوانین ضدتراست جدید کرد. نماینده کوین کیلی از خان پرسید: “آیا عمداً می‌بازی؟” و سپس ادامه داد: “شما در حال شکست دادن هستید زیرا اختیاری را که از کنگره می خواهید ندارید.”

5/5 - (1 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/RtaJjz
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *