مانیتور DualUp ال‌جی برای خواندن و نوشتن مناسب است

زمان مطالعه: 7 دقیقه

 

LG DualUp Monitor Ergo 2

خب در این مقاله تخصصی از سایت هشت پیک میخواهیم براتون مانیتور DualUp  با نگاه اول شخص زیر ذره بین ببریم یعنی فردی که خودش این مانیتور رو داشته و باهاش دست و پنجه یا بهتره بگم چشم گرم کرده  . البته فقط زیر ذره بین میبریم و  نه زیر میکروسکوپ چون از وقت و حوصله شما هم ممکنه خارج بشه . پس با مجله هشت پیک همراه باشید :

مانیتور جدید DualUp ال جی حداقل می توان گفت غیر متعارف است. شبیه هیچ مانیتوری که تا به حال استفاده کرده ام نیست، چه رسد به اینکه دیده باشم. ارتفاع صفحه نمایش 28 اینچ با نسبت تصویر 16:18 است. این منظره‌ای است که توقف و خیره شدن در آن را می‌بخشند، اما تصمیم به متمایز شدن با طراحی منحصربه‌فرد در نهایت برای برخی موارد استفاده خاص، به‌ویژه خواندن و نوشتن، جواب می‌دهد. مطمئن نیستید که آیا نمایشگر به صورت عمودی برای شما مناسب است؟ بیایید بررسی کنیم که ال‌جی DualUp کجاست و در کجا ممکن است کوتاه بیاید.

مانیتور DualUp ال جی با پایه Ergo

درباره این مقاله: من مانیتور ال جی DualUp را به مدت یک هفته تست کردم. این واحد توسط ال جی ارائه شده بود، اما ال جی هیچ نظری در جهت یا محتوای منتشر شده نداشت.

استفاده از LG DualUp چگونه است

مانیتور ال جی DualUp Erog

 

بیایید با خوبی ها شروع کنیم. دیگر خبری از پیمایش نیست! خوب، شاید نه به طور کامل، اما من عمدتاً متوجه شدم که از ماوس فقط برای حرکت مکان نما استفاده می کنم. خواندن ایمیل‌هایم بسیار لذت‌بخش‌تر است، زیرا می‌توانم همه چیز را در صندوق ورودی‌ام همانجا ببینم بدون اینکه مجبور باشم برای یافتن چیزی به بالا و پایین بروید. من به سادگی می توانم صفحه را با چشمانم اسکن کنم. به همین ترتیب، من می‌توانم دو برابر بیشتر از مقاله‌ای را که در هر زمان می‌خوانم ببینم، و فضای سفید در دو طرف متن وجود ندارد. اگر تا به حال سعی کرده اید چیزی را روی یک مانیتور فوق عریض بخوانید، می دانید که بیشتر فضای صفحه نمایش به جز وسط خالی است. در اینجا، شما فقط “وسط” بزرگ، جلو و مرکز را دریافت می کنید.

این مانیتور با نسبت تصویر 16:18 برای خواندن و نوشتن عالی است.

به عنوان یک نویسنده، از این طرح قدردانی می‌کنم زیرا به من اجازه می‌دهد کلماتم را همانطور که در دستگاه‌هایی که اکثر مردم معمولاً برای خواندن آنها استفاده می‌کنند، مانند تلفن یا رایانه لوحی، مشاهده کنم. جهت گیری پرتره مانع از کشیده شدن پاراگراف های من به طرفین می شود و اسکن و گرفتن اشتباهات را بسیار آسان تر می کند. در واقع، من این مقاله را با استفاده از LG DualUp نوشتم و آنقدر از این تجربه لذت بردم که تمایلی به ارسال آن نداشتم! پیمایش در وردپرس با گسترش کامل جانبی بسیار مختصرتر بود و در صورت نیاز می‌توانستم یک برنامه ثانویه مانند Slack را در گوشه‌ای قرار دهم.

نسبت تصویر 16:18 نیز به خوبی برای چندوظیفگی بسیار مناسب است، با توجه به این نکته که شما از ویندوز به دلیل ویژگی‌های تعبیه شده در پنجره استفاده می‌کنید. برای مثال، می‌توانید صفحه را به نصف تقسیم کنید تا یک مانیتور عمودی دوگانه سنتی متشکل از دو صفحه نمایش 16:9 روی هم بدون درز قابل توجهی در وسط ایجاد کنید. چنین ترتیبی احتمالاً تنها راهی است که می‌خواهید یک ویدیوی تمام صفحه را روی این مانیتور تماشا کنید تا از داشتن نوارهای سیاه بزرگ در امتداد بالا یا پایین خودداری کنید. اما می‌توانید صفحه را به سه یا چهار بخش با اندازه‌های مختلف تقسیم کنید یا به‌صورت دستی اندازه پنجره‌هایی را که می‌خواهید تغییر دهید.

LG DualUp Monitor Ergo 1

 

در مک، فقط می‌توانید به‌طور طبیعی به سمت چپ و راست صفحه ضربه بزنید، اما می‌توانید از ابزار شخص ثالث مانند Rectangle برای به دست آوردن ویژگی‌های مدیریت پنجره قدرتمندتر استفاده کنید. در هر صورت، من جهت گیری جانبی را برای چندوظیفه مفیدتر یافتم. شما می‌توانید مانیتور را 90 درجه بچرخانید تا ظاهری نسبتاً گسترده‌تر داشته باشید، اما این نوع از هدف کاری که این مانیتور می‌خواهد انجام دهد را شکست می‌دهد: استفاده از فضای سقف عمودی به جای فضای افقی برای آزاد کردن میز خود.

با وجود مزایایی که دارد، DualUp برای هر موردی مناسب نیست، به خصوص ویدیو.

البته، هر حرفه ای عمودی بودن را نمی خواهد. به عنوان مثال، همکار من هارلی را در نظر بگیرید که در کانال یوتیوب ما کار می کند. برای او کمتر عرض به معنای خط زمانی فشرده‌تر در برنامه ویرایش ویدیوی اوست، بنابراین ابزارها و پنجره‌های کمتری برای دسترسی سریع باز می‌شود. علاوه بر این، DualUp همراه است 98٪ فضای رنگی DCI-P3 و پشتیبانی از HDR10، که برای سازندگان محتوا که به دقت رنگ متکی هستند، عالی است، اگرچه این یک پنل 10 بیتی واقعی نیست، بنابراین برای مهم ترین برنامه های درجه بندی رنگ مناسب نیست. اینها فقط چند نمونه برای نشان دهید که چگونه جهت گیری مانند یک دستکش با همه نرم افزارها مطابقت ندارد.

فراتر از استفاده معمولی، DualUp می‌تواند دو منبع را به طور همزمان نمایش دهد: یک رایانه و یک دستگاه پخش جریانی که به ترتیب به USB-C و HDMI متصل شده‌اند، یا هر ترکیب دیگری از ابزارها با درگاه‌های سازگار. می‌توانید حالت تصویر به تصویر را فعال کنید که دو ورودی را روی هم قرار می‌دهد، کدام یک را در بالا قرار می‌دهد، و بین منبعی که می‌تواند صدا را از طریق بلندگوهای DualUp (مناسب اما نه استثنایی) یا جک هدفون منتشر کند، تغییر دهید.

LG DualUp Monitor Ergo 5

 

کمبود پورت نیز وجود ندارد. ال‌جی DualUp دارای دو درگاه HDMI 2.0، یک پورت DisplayPort v1.4، یک پورت USB-C با ویدئو و 90 وات قدرت عبور و دو درگاه USB-A 3.0 پایین‌دستی برای لوازم جانبی است. علاوه بر این، DualUp دارای یک سوئیچ داخلی KVM است که به یک صفحه کلید و ماوس اجازه می دهد تا دو کامپیوتر متصل به مانیتور را از طریق USB-C و DisplayPort کنترل کنند (با کابل USB upstream همراه که از طریق DisplayPort به لپ تاپ متصل است).

چیزی بیش از یک صفحه نمایش عجیب و غریب

LG DualUp Monitor Ergo 3

 

همانطور که می بینید، این مانیتور از بسیاری جهات بسیار جالب است، اما شاید گنج واقعی پایه ارگونومیک آن باشد. بدون شک، این پویاترین و منعطف ترین پایه ای است که تا به حال استفاده کرده ام و یکی از ساده ترین پایه ها برای نصب است. به کنار یا پشت میز شما می‌چسبد، فضای کمی را اشغال می‌کند و a مشخصات بسیار کم پشت مانیتور بلند.

در مقایسه با پایه‌های شخص ثالث، با مدیریت هوشمندانه کابل و تطبیق‌پذیری بیشتر، سختی بسیار کمتری دارد. تقریباً می توانید آن را به هر طریقی که می خواهید حرکت دهید: به جلو یا تا 210 میلی‌متر به عقب فشار دهید، تقریباً 360 درجه به چپ یا راست بچرخانید، یا آن را 35 میلی‌متر پایین بیاورید تا به میز خود نزدیک‌تر و سطح چشم‌هایتان بیشتر شود. همانطور که قبلا ذکر شد، چرخش 90 درجه در خلاف جهت عقربه های ساعت نیز وجود دارد که می توان آن را 25 درجه به بالا یا پایین متمایل کرد.

پنل بسیار باحال است اما گنجینه واقعی پایه ارگونومیکی است که روی آن قرار گرفته است.

ممکن است فکر کنید که انعطاف بازو کمی بیش از حد است، اما باور کنید، تنظیم زاویه در طول روز بسیار مفید است. من در ابتدا مرتکب این اشتباه شدم که مانیتور را بیش از حد بالای میز خود قرار دادم و بعد از یک روز کار، گردنم جرثقیل شد. انگار در ردیف جلوی یک سینما نشسته بودم و به بالا نگاه می کردم تا فیلمی را تماشا کنم. بالا و پایین کردن سر به جای استفاده از یک مانیتور می تواند کمی به آن عادت کند، بنابراین حتماً با گزینه های مختلف پایه بازی کنید تا تنظیماتی را پیدا کنید که احساس درستی داشته باشد.

امیدوارم روزی ال‌جی تصمیم بگیرد که این پایه ارگونومیک را با گزینه نصب جهانی VESA بفروشد زیرا می‌توانم از استفاده از آن با مانیتورهای غیر ال‌جی سود ببرم.

آیا باید LG DualUp را بخرید؟

LG DualUp Monitor Ergo 7

 

در طول مدتی که با آن کار کردم، ال‌جی DualUp چشم نواز و تا حدودی جوجه اردک عجیب و غریب در میان ردیف‌های میز و ایستگاه‌های کاری در دفتر ما بود. و خوب یا بد، درست همانطور که به نظر می رسد عمل می کند، مانند داشتن دو صفحه نمایش 21.5 اینچی QHD که به صورت عمودی روی هم قرار گرفته اند، بدون اینکه درزی قابل مشاهده برای تقسیم آنها باشد. اگر یک ایستگاه کاری چند صفحه‌ای دارید، این می‌تواند یک مکمل عالی برای تکمیل تنظیمات شما برای فعالیت‌های جانبی مانند خواندن یا برنامه‌نویسی باشد.

از بسیاری جهات، این مانیتور مرا به یاد تلویزیون اسپین سامسونگ می اندازد، اما جایگاه بسیار کمتری دارد. در حالی که بسیاری از ما لزوماً نمی‌خواهیم TikTok را روی یک تلویزیون بزرگ تماشا کنیم، فضای صفحه جانبی یک مانیتور مناسب برای برنامه‌های پرتره‌گرا بیشتر است که برای بهره‌وری استفاده می‌شوند، نه فقط رسانه‌های اجتماعی. همه چیز به این بستگی دارد که آیا فضای صفحه نمایش بلند شبیه چیزی است که با نیازهای شما مطابقت دارد یا خیر. به عنوان کسی که برای امرار معاش زیاد می‌خواند و می‌نویسد، دریافتم که این ملک دیجیتال عالی است. همراه با پایه فوق العاده همه کاره Ergo Stand، قیمت درخواستی 699 دلاری قابل هضم تر است.

مانیتور DualUp ال جی با پایه Ergo

مانیتور DualUp ال جی با پایه Ergo

یک مانیتور فوق العاده بلند، مناسب برای خواندن و نوشتن

با این تنظیم انباشته با نسبت تصویر 16:18 که می چرخد، فضای میز خود را آزاد کنید. به دستگاه‌های خارجی متصل شوید یا لپ‌تاپ خود را با راحتی USB-C با توان ۹۰ وات شارژ کنید، یا از ویژگی PBP برای نمایش محتوا از دو رایانه مختلف استفاده کنید و از ویژگی KVM برای مدیریت تمام محتوا با یک صفحه کلید و ماوس استفاده کنید. .

امیدوارم که توضیحات در مورد این مانیتور زیر ذره بینی که براتون گذاشتیم به قدر کافی مفید بوده باشه . شما چطور آیا از این مانیتور خوشتون اومد یا باهاش حال نکردین ؟ نظر شما برای ما مهمه لطفا نظراتتون رو در قسمت پایین این مقاله برای ما درج کنید

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/ZuQgrg
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *