رفع خطای Plex Playback در رایانه ویندوز

زمان مطالعه: 6 دقیقه

با مجله هشت پیک با مقاله ی رفع خطای Plex Playback در
همراه ما باشید

Plex Playback یک پخش کننده ویدیو و پلتفرم پخش عالی است اما برای همه کاربرانش خوشایند نیست. برخی از آنها گزارش دادند که می گیرند خطاهای پخش در Plex. در این پست در مورد تک تک خطاهای Playback که می توانید در Plex دریافت کنید و راه حل های مناسب آن صحبت خواهیم کرد.

رفع خطاهای پخش Plex در رایانه شخصی ویندوز

خطای پخش Plex می تواند به دلیل عوامل مختلفی مانند خرابی شبکه، عدم بارگیری موارد خاص و موارد دیگر رخ دهد. به همین دلیل است که توسعه دهندگان آنها با پیام های خطای مختلف که خطاهای یک نوع خاص را برطرف می کنند، مشکل دارند. در زیر پیام های خطایی وجود دارد که در این پست درباره آنها صحبت خواهیم کرد.

  • هنگام پخش ویدیو خطایی روی داد
  • تبدیل انجام نشد. رمزگذار به دلیل خطا خارج شد
  • خطای پخش. هنگام بارگیری موارد برای پخش خطایی روی داد
  • لطفاً بررسی کنید که فایل موجود باشد و درایو لازم نصب شده باشد
  • خطای پخش. این سرور برای تبدیل ویدیو به اندازه کافی قدرتمند نیست
  • مشکل پخش غیرمنتظره؛ برنامه Plex در تلویزیون کار نمی کند

اجازه دهید در مورد آنها با جزئیات صحبت کنیم.

هنگام پخش ویدیو در Plex خطایی روی داد

این کد خطا در طول فرآیند رمزگذاری ظاهر می شود. این مربوط به شبکه است و می تواند به دلیل اتصال ضعیف به اینترنت و همچنین برخی از اشکالات شبکه رخ دهد. برای حل آن، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. اول از همه، یک تستر سرعت اینترنت را اجرا کنید و پهنای باند آن را بررسی کنید. اگر سرعت اینترنت شما پایین است، روتر خود را مجددا راه اندازی کنید و اگر کار نکرد، با ISP خود تماس بگیرید.

با این حال، اگر اینترنت مشکلی ندارد، باید این کار را انجام دهید پایگاه داده خراب Plex را تعمیر کنید. برای انجام همین کار، ما نیاز داریم SQLLite3. برای این کار باید آن را از sqlite.org دانلود کنید. پس از دانلود، باز کنید خط فرمان با دسترسی مدیریت و سپس دستورات زیر را اجرا کنید.

copy com.plexapp.plugins.library.db com.plexapp.plugins.library.db.original
sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db "DROP index 'index_title_sort_naturalsort'"
sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db "DELETE from schema_migrations where version='20180501000000'"
sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db .dump > dump.sql
del com.plexapp.plugins.library.db
sqlite3 com.plexapp.plugins.library.db < dump.sql

باید دستورات را یکی یکی اجرا کنید. اکنون فایل های زیر را حذف یا بک آپ بگیرید.

  • com.plexapp.plugins.library.db-shm
  • com.plexapp.plugins.library.db-wal
شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه با Find My Device لپ تاپ سرقت شده ویندوز 11 را پیدا کنیم

در نهایت دستگاه خود را ریبوت کنید. امیدواریم این ترفند را برای شما انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن، به support.plex.com بروید.

تبدیل Plex ناموفق بود. رمزگذار به دلیل خطا خارج شد

رفع خطای Plex Playback در رایانه ویندوز

اگر رمزگذار به دلیل خطا خارج شد، یا کدک مورد نیاز پیدا نشد یا نصب نشد، ممکن است موارد مختلفی وجود داشته باشد. ابتدا باید Plex Player را به آخرین نسخه آن به روز کنیم. اگر هنگام ذخیره چند مورد این خطا را دریافت کردید، مطمئن شوید که آن را در داخل نگه ندارید C:\Program Files (x86) پوشه به عنوان یک پوشه محافظت شده است. به خاطر داشته باشید که ظرف Plex بر روی درایو نصب شده با Exec ذخیره می شود.

خطای پخش Plex. هنگام بارگیری موارد برای پخش خطایی روی داد

اگر Plex Plauer قادر به بارگیری آیتم ها برای بازی نیست، به بالا بروید و نحوه تعمیر پایگاه داده خراب Plex را بخوانید. در صورتی که مشکل ناشی از خرابی پایگاه داده نبود، وضعیت سرور آن را بررسی کنید. شما می توانید وضعیت سرور Plex را با استفاده از یکی از آشکارسازهای Free-down بررسی کنید.

اگر سرور راه‌اندازی است و هیچ خرابی نداشت، Plex Player را تغییر دهید کیفیت ترانسکودر به خودکار. برای انجام همین کار مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. Plex Player را باز کنید و به آن بروید تنظیمات.
  2. به رمزگذار.
  3. و تغییر دهید کیفیت ترانسکودر به خودکار.

در نهایت تنظیمات را تغییر دهید و Plex Player را ریستارت کنید. در نهایت بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر.

لطفاً بررسی کنید که فایل وجود داشته باشد و درایو لازم نصب شده باشد خطای Plex

اگر پیغام خطای زیر را دریافت کردید، Plex Player نصب شده بر روی رایانه شما قادر به یافتن مسیری که درخواست باز کردن آن را داشتید، ندارد.

خطای پخش. لطفاً بررسی کنید که فایل موجود باشد و درایو لازم نصب شده باشد.

این خطا زمانی ایجاد می شود که فایل به مکان دیگری منتقل شود یا نام آن تغییر کند. بنابراین، مسیر رسانه مشکل ساز را بررسی کنید و آن را با مسیر واقعی مقایسه کنید. همچنین، بررسی کنید که آیا مسیر یا پوشه دارای کلمات، نویسه‌های اضافی، اسلش، ارقام یا چیز دیگری است یا خیر. نه فقط این، بلکه کاری کنید که Plex به پوشه رسانه صحیح پیوند داده شود.

خواندن: از Plex Server و تنظیمات سرور قفل شده است

خطای پخش Plex. این سرور برای تبدیل ویدیو به اندازه کافی قدرتمند نیست

اگر با این خطا مواجه شدید یا نCPU کافی برای تبدیل این آیتم، سیستم شما قادر به ارائه ویدیو نیست. این می تواند هنگام پخش یک ویدیوی 4K، هنگام رندر کردن ویدیوی پیچیده MKV، HEVC، یا زمانی که بسیاری از کارهای رمزگذاری در یک جلسه انجام می شود، رخ دهد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  Windows + P در ویندوز 11/10 کار نمی کند [رفع این مشکل]

برای حل این مشکل، چند کار وجود دارد که می توانید انجام دهید. اول از همه، کیفیت پخش را از 4k به شاید 1440p یا 1080p کاهش دهید. در مرحله بعد، مطمئن شوید که تعداد زیادی از کاربران به طور همزمان رمزگذاری نمی کنند. اگر این موارد فایده ای نداشت، مراحل زیر را برای فعال کردن شتاب سخت افزار دنبال کنید.

  1. راه اندازی پلکس پلیر.
  2. حالا برو به تنظیمات > سرور > رمزگذار.
  3. سپس فعال کنید نمایش پیشرفته.
  4. در نهایت، کادر کناری را علامت بزنید هر گاه امکان داشت از شتاب سخت افزار استفاده کنید و کلیک کنید ذخیره تغییرات.

پس از انجام همین کار، پخش کننده را مجدداً راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است.

خواندن: یک سرور رسانه محلی و آنلاین با سرور Plex Media ایجاد کنید

مشکل پخش غیرمنتظره؛ برنامه Plex در تلویزیون کار نمی کند

اگر برنامه Plex روی تلویزیون هوشمند شما کار نمی کند و با مشکلات پخش غیرمنتظره مواجه می شود، باید به اتصالات ناامن اجازه دهید. برای انجام همین کار، برنامه را در تلویزیون خود باز کنید، به تنظیمات > پیشرفته بروید و سپس Allow Insecure Connections را روی Always تنظیم کنید. در نهایت، برنامه را مجددا راه اندازی کنید و بررسی کنید که آیا مشکل حل شده است یا خیر. امیدوارم که این کار را برای شما انجام دهد.

امیدواریم در این راهنما همه مشکلات شما را پوشش داده باشیم و راه حل های لازم برای راه اندازی و راه اندازی Plex Player را داشته باشید.

خواندن: از این پخش کننده ویدیوی رایگان AV1 برای پخش AV1 در ویندوز استفاده کنید

مشکل کدک در Plex چیست؟

کدک چیزی است که فشرده سازی و رفع فشرده سازی فایل های شما را ممکن می کند. به دلیل این فرآیند، یک ویدیو می تواند در چندین دستگاه پخش شود. این کدک ها فایل شما را به یک فرمت سازگار تبدیل می کنند تا بتوان آن را روی سیستم شما پخش کرد. در صورت، شما دریافت کنید تبدیل انجام نشد: کدک مورد نیاز پیدا نشد یا نصب نشد، که Plex کد مورد نیاز برای تبدیل برای پخش شدن رسانه پردازش شده را ندارد. برای حل این مشکل، Plex Player را به آخرین نسخه به روز کنید. اگر آخرین به‌روزرسانی کدک مورد نیاز را ندارد و شدیداً به آن نیاز دارید، کدک را به صورت دستی روی فایل‌های گزارش Plex نصب کنید.

همچنین بخوانید: 12 بهترین برنامه رایگان فروشگاه مایکروسافت برای ویندوز

چرا پخش سرور Plex من مسدود می شود؟

اگر پخش سرور Plex در حین پخش جریانی ثابت یا بافر شد، شبکه خود را قطع و دوباره وصل کنید. گاهی اوقات، به دلیل اشکالات شبکه، Plex نمی تواند ویدیو را بارگیری کند، و فقط قطع و وصل کردن دوباره این کار را انجام می دهد.

خواندن: یک یا چند مورد کدی را پخش نکردند.

امیدواریم از این مقاله مجله هشت پیک نیز استفاده لازم را کرده باشید و در صورت تمایل آنرا با دوستان خود به اشتراک بگذارید و با امتیاز از قسمت پایین و درج نظرات باعث دلگرمی مجموعه مجله 8pic باشید

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/MUOjuM
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *