رفع مشکل کندی سایت وردپرسی در زمان اختلال و فیلترینگ اینترنت بین الملل

زمان مطالعه: 3 دقیقه

رفع مشکل کندی وردپرس در زمان قطعی اینترنت بین الملل

 

سلام یاران هشت پیک

احتمالا شما هم یک سایت وردپرسی دارید که در زمان قطعی اینترنت بین الملل و اختلال اینترنت کشوری ، سایتتان چه در سمت کاربر و چه در سمت ادمین وردپرس دچار کندی شدید میشود و بعضا باز نمیشود

حتی ممکن است در زمانی که میخواهید پستی را در وردپرس انتشار دهید در ویرایشگر وردپرس با پیام :

اتصال برقرار نیست. ذخیره‌سازی تا هنگام اتصال دوباره، غیرفعال شد. ما از این نوشته، در صورت نیاز، در مرورگر شما پشتیبان تهیه می‌کنیم.

روبرو شده باشید

دلیل آن این است که زمانی که اینترنت ملی میشود و پورتهای اینترنت بین الملل بسته یا دچار محدودیت و اختلال میشود سایت وردپرسی شما که از قالب و افزونه ها و پلاگینهای مختلف تشکیل شده بخشی از منابع خود را از سرورهای خارج از کشور تغذیه میکند و به دلیل بسته بودن یا اختلال و کندی این پورتها سایت شما نیز دچار مشکل میشود

 

هاست سایت شما در ایران هست یا خارج از ایران ؟

کاربرانی که وب سایت آنها خارج از کشور میزبانی می شود، نباید مشکلی از لحاظ سرعت داشته باشند، اما ممکن است سرعت پیشخوان وردپرس آنها کند باشد که به دلیل کندی اینترنت شما در ایران است، در اغلب موارد با استفاده از برنامه های ضد مشکل باید حل شود اما برای رفع دائمی این مشکل می بایست دسترسی منابعی که به خارج متصل می شوند را قطع کنید.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  چگونه تصاویر اینستاگرام را ویرایش کنیم؟

همچنین کاربرانی که از هاست داخل کشور استفاده می کنند، ممکن است از سمت پیشخوان وردپرس با خطاهای زیادی از جمله 500 مواجه شوند که استفاده از برنامه های ضدفیلتر هم راهگشا نیست و جهت رفع مشکل باید نسبت به قطع دسترسی منابع خارجی اقدام کنند.

 

چگونه این مشکل را حل کنیم ؟

بهتر است پس از انجام هر یک از راهکارهای زیر، وردپرس خود را تست کرده و از صحت عملکرد آن اطمینان حاصل کنید. در صورتی که بخشی از سایت شما با مشکل مواجه شد کافیست تنظیمات را به قبل برگردانید. توصیه می شود از اطلاعات سایت خودبکاپ گیری کنید تا در مواقع لزوم بتوانید استفاده کنید.

 1) قطع دسترسی به منابع خارجی

شما می توانید با قطع کردن دسترسی منابع یا Source های خارجی، سرعت وردپرس خودتان را افزایش دهید. برای این کار از کد زیر استفاده کنید :

;define( 'WP_HTTP_BLOCK_EXTERNAL', true )

کافیست کد بالا را در فایل wp-config.php وردپرس خودتان قرار داده و سپس ذخیره کنید.

 2) غیرفعال کردن آپدیت های وردپرس

با غیرفعال کردن بروزرسانی وردپرس می توانید به افزایش سرعت آن در مواقع خاص کمک کنید. برای این کار می توانید کدهای زیر را در فایل wp-config.php قرار دهید :

;define( 'AUTOMATIC_UPDATER_DISABLED', true )
;define( 'WP_AUTO_UPDATE_CORE', false ) 

 3) غیرفعال کردن ویرایشگر وردپرس و بروزرسانی توسط کاربر

;define( 'DISALLOW_FILE_EDIT', true )
;define( 'DISALLOW_FILE_MODS', true )

 4) مینیمال کردن وردپرس

کد زیر موارد اضافی در وردپرس را برای شما غیر فعال کرده و باعت بهبود سرعت وردپرس شما خواهد شد، اگر با قرار دادن این کد در فایل wp-config.php، مشکلی برای سایت شما پیش آمد آن را حذف کنید :

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  پس از شکستن فیلترها، کاربران مایکروسافت اوت لوک پر از هرزنامه شدند
;define( 'SHORTINIT', false )

پیشنهادهای مهم مجله هشت پیک به شما :

همانطور که قبلا هم اشاره شد، بعضی افزونه ها باعث کاهش سرعت سایت می شوند. بهتر است در زمان کندی اینترنت، استفاده از افزونه های لیست زیر خودداری کنید :

  • Wordfence Security Premium
  • Jetpack
  • WP Statistics
  • itheme securitcy
  • UpdraftPlus

همچنین در لیست زیر، افزونه هایی که به سایت های خارج از کشور متصل می شوند و در زمان اختلال یا کندی اینترنت، موجب کاهش سرعت سایت های وردپرسی می شوند معرفی شده اند :

  1. wp rocket
  2. elementor
  3. woocommerce
  4. gravity from
  5. yoast seo
  6. rank math

البته حق دارید اگر بگوید مگر میشود سایت من که با المنتور طراحی شده و فروشگاهش ووکامرس است و سئو آن با yoast انجام شده اینها را غیر فعال کنم ؟

در این مورد میتوانید یک هاست خارج از کشور تستی تهیه کنید . اما مشکل در اینجاست که اگر اینترنت ملی شده باشد کلا دسترسی به سایت شما میسر نخواهد شد

در اینجاست که ما پیشنهاد میکنیم همواره دو نسخه از سایت خود یکی نسخه کامل و دیگری نسخه وردپرسی سبک داشته باشید که در زمان قطعی اینترنت بین الملل بتوانید نسخه سبک وردپرسی خود را اجرا کنید تا این مشکلات را هرگز نداشته باشید

در آخر مجله هشت پیک به شما توصیه میکند از نصب هر افزونه ای از جمله افزونه Google Captcha و سایر افزونه هایی که به منابع خارجی متصل هستند خودداری کنید. همچنین سعی کنید خطاهای سایت خود مانند خطای 404 و … را برطرف سازید تا وب سایت شما به یک سرعت منطقی و مناسب برسد.

امیدواریم این مطلب کاربردی برای شما مفید واقع شده باشد. در صورت تمایل می توانید آن را برای دوستان تان هم به اشتراک بگذارید تا آنها هم اطلاع پیدا کرده و استفاده کنند. موفق و پیروز باشید… 🙂

 

با سپاس ، مدیریت تیم تهیه محتوای سایت 8pic

4.6/5 - (10 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/jSk
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *