جذابیت های سفرهای زمینی به ترکیه

زمان مطالعه: 6 دقیقه

 

اصلی ترین دلیل محبوبیت ترکیه برای ایرانیان، این است که برای سفر به ترکیه به ویزا احتیاج ندارند و بدون دردسر اخذ ویزا در کمترین زمان می ‌توانند مورد نظرشان را خریداری کنند. دلیل دیگر آن وجود بازارهای متنوع و مراکز خرید و نزدیکی از نظر مسافت و شباهت فرهنگ و آداب و رسوم این سرزمین است. ترکیه دارای بیش از ده شهر توریستی و بسیار شگفت انگیز است که اگر علاقه‌ مند هستید که به ترکیه سفر کنید و نمی ‌دانید کدام شهر را مبدا خود قرار دهید، با ما همراه باشید تا به شما بگوییم اگر قصدتان از سفر خرید، تفریح و… است، به کدامیک از شهرهای ترکیه سفر کنید.

به طور کلی می ‌توان گفت اگر محدودیت مالی برای تور ترکیه دارید و ترجیح می دهید مقرون به صرفه به این کشور سفر کنید، پیشنهاد نامی گشت به شما انتخاب تورهای زمینی ترابزون و وان ترکیه است. کشور زیبای ترکیه به دلیل نزدیکی به ایران این امکان را دارد که تورهای ترکیه را به صورت زمینی هم برگزار نماید؛ تورهای زمینی ترکیه با اتوبوس ‌های توریستی برگزار می ‌شوند و طیف متنوع تورهای زمینی ترابزون یا وان معمولا در ایام نوروز یا تابستان بیشتر ارائه می شود و شما برای رسیدن به مقصد حدودا 30 ساعت در راه هستید. البته تورهای زمینی وان هم تقریبا در تمام ایام سال از ایران برگزار می ‌شود و هزینه بسیار مناسبی دارند. معمولا تورهای وان از سه مرز بازرگان، رازی و سرو امکان پذیر است. از تهران حدود 10 ساعت تا وان در مسیر هستید.

تور زمینی ترابزون

ترابزون، شهری به قدمتی جاده ابریشم و بندرگاهی به یادگار مانده از روم باستان که همواره یکی از مراکز مهم تجاری در حاشیه دریای سیاه بوده است. همین قدمت و موقعیت، ترابزون را به یکی از مهمترین و جذاب ترین شهرهای تاریخ عثمانی و ترکیه تبدیل کرده است و تور ترابزون را به یکی ازتورهای محبوب و پرطرفدار در بین تورهای ترکیه بدل می ‌کند، توری که با وجود جذاب و خاطره انگیز بودن که یکی از تورهای ارزان ترکیه محسوب می شود. همچنین بالا بودن تورهای هوایی باعث شده است تا با توجه به پایین تر بودن هزینه تورهای زمینی استقبال از این تورها در مقصدهای هم مرز مثل کشوهای ترکیه و ارمنستان و… افزایش یابد و البته که تور زمینی و گروهی از هیجانات خاص به خود برخوردار است. کافیست که مقصد مورد نظر خود را انتخاب کنید البته برای راحت تر شدن و کوتاه تر شدن مسیر می توانید تا شهر نزدیک به مرز مورد نظر را با پرواز های داخلی سفر کنید تا طولانی بودن مسیر باعث اذیت شما نشود. این روزها تور ترابزون ترکیه به یکی از پرطرفدارترین مقاصد خارجی تبدیل شده است که در ادامه شما را جهت رسیدن از راه زمینی به این مقصد راهنمایی میکنیم.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین قیمت تورهای ترکیه در لحظه آخر

  • تور ترابزون زمینی با اتوبوس

تور زمینی ترابزون با اتوبوس از شهرهای مختلف ایران برگزار شده و بسیار کم هزینه است. مسافت تهران تا ترابزون از طریق راه زمینی 1,557 کیلومتر است و حدود ۲۱ ساعت زمان می برد تا با اتوبوس از مبدا تهران به مقصد ترابزون برسید. به دلیل همین طولانی بودن مسافت و زمان سفر، تمامی اتوبوس ‌هایی که در مسیر تور زمینی ترابزون VIP هستند و دارای امکانات رفاهی خوبی هستند. در تورهای زمینی ترابزون از طبیعت زیبای مسیر در طول سفر زمینی به این مقصد نهایت لذت را خواهید برد.

  • تور ترابزون زمینی با خودرو شخصی

سفر زمینی به ترابزون را می ‌توانید با خودرو شخصی خود انجام دهید. ابتدا به شهر تبریز می روید، سپس از طریق یکی از سه مرز بازرگان، رازی یا سرو وارد خاک ترکیه شده و از آن‌ جا هم راهی ترابزون خواهید شد. البته باید توجه داشته باشید که قبل از سفر می ‌بایستی مقدمات اداری ترانزیت خودرو به ترکیه را از طریق آژانس گردشگر انجام بدهید و هزینه‌ های کاپوتاژ خودرو، صدور گواهینامه بین‌ المللی و سایر خدمات مربوط به ترانزیت خودرو را پرداخت کنید. مسیر تور زمینی ترابزون در خاک ترکیه به این صورت است که بعد از مرز بازرگان از شهرهای دوبایزید، حوراسان، پاسینلر، عزیزه، بایبورت، آیدین تپه، سورمنه عبور کرده و در نهایت به ترابزون می رسید.

تور زمینی وان

اگر برای اولین بار قصد سفر به خارج از کشور را دارید و به دنبال یک تور ارزان قیمت و مناسب هستید، آژانس نامی گشت ایرانیان، تور وان ترکیه را به شما پیشنهاد می کند که بهترین انتخاب‌ برای تجربه یک سفر خارجی با یک تور ارزان است. وان، بزرگترین و جذاب ‌ترین شهر شرق ترکیه می باشد که هزینه ‌های سفر به نزدیک ‌ترین شهر توریستی ترکیه مرز ایران پایین است. به علاوه وجود نمایندگی اغلب برندهای معروف در شهر وان فرصت مناسبی برای خرید ارزان از وان را به ‌وجود آورده است و اگر قصد دارید تا با هزینه کمتری سفر کنید، باید به فکر رزرو تور وان نامی گشت باشید. کل مسافت زمینی از تهران تا وان 1,093 کیلومتر و در حدود 13 ساعت بدون در نظر گرفتن معطلی‌ های احتمالی در راه هستید و امکان خرید تور وان زمینی هم با اتوبوس و هم با خودرو شخصی وجود دارد. تور وان از طریق کدام مرز ترکیه انجام می‌شود؟ استان آذربایجان غربی، تنها استان کشور است که با ترکیه مرز مشترک دارد و سه گذرگاه مرزی، راه‌های ارتباطی این دو کشور را به هم متصل می ‌کنند: کاپیکوی – مرز رازی، اسندره – مرز سرو و گورباغ – مرز بازرگان.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  بهترین قیمت تورهای ترکیه در لحظه آخر

  • تور وان با قطار

در حال حاضر تور وان با قطار به صورت مستقیم برگزار نمی ‌شود. چون هیچ قطار مستقیمی از ایران به وان وجود ندارد. اما برای کاهش خستگی ناشی از پیمایش مسیر زمینی با اتوبوس و افزایش رفاه و امنیت در سفر، بهتر است تور وان با قطار تبریز را انتخاب کنید. یعنی تا تبریز با قطار بروید و از آنجا با ون‌ های ترکی به سمت وان حرکت کنید. قطار تهران – تبریز بعد از عبور از شهرهای کرج، قزوین، تاکستان، زنجان، میانه، مراغه و عجب شیر به ایستگاه تبریز خواهد رسید. در نتیجه امکان رزرو تور وان با قطار را از تمامی شهرهای این مسیر وجود دارد.

  • تور زمینی وان با اتوبوس

این روزها با توجه به اینکه تورهای وان تنها به طور زمینی به متقاضیان ارائه میشود، پس دومین راه سفر به وان می ‌تواند استفاده از اتوبوس باشد. اتوبوس‌ های این مسیر طولانی دارای امکانات مناسبی هستند به طوریکه همه روزه از مرز خوی با اتوبوس‌های VIP برگزار می‌ شوند و همچنین ون ‌هایی هستند که به سمت وان حرکت می ‌کنند. مدت زمانی که طول می ‌کشد شما با اتوبوس از مسیر تهران به وان برسید در حدود ۱۸ ساعت بوده که آژانس نامی گشت خدماتی همچون ترانسفر، بیمه رفت و برگشت و صبحانه نیز به مسافرین خود ارائه میکند. حائز اهمیت است که اغلب تورهای زمینی وان ترکیه دارای هتل‌ های ۳ یا ۴ ستاره و حتی ۵ ستاره هستند که بسته به خدماتی که ارائه می ‌دهند قیمت آنها نیز متغیر است.

نتیجه گیری نهایی

در حال حاضر می توانید با انتخاب تورهای ارائه شده برای تورهای زمینی ترابزون، وان و… از سمت مجموعه نامی گشت که شامل تورهای متنوع و مقرون به صرفه است، کیفیت و آرامش را در بالاترین سطح تجربه کنید. البته ناگفته نماند که افرادی که علاقه مند به شرکت در تورهای خارجی بصورت زمینی به ترکیه هستند، می توانند علاوه بر مراجعه به صفحه اصلی سایت نامی گشت به آدرس www.namigasht.com مراجعه کنند و نرخ تورهای وان، ترابزون را مشاهده کنید و بنا به بودجه خود انتخاب های مناسبی را داشته باشید. ضمنا مجموعه نامی گشت سالهاست بعنوان مجری و برگزار کننده اصلی تورهای زمینی داخلی – خارجی در متنوع ترین حالت فعالیت دارد و مژده اینکه شما می توانید در کنار تور مسافرتی خود از پشتیبانی 24 ساعته و در حین سفر آژانس نامی گشت بهره مند شوید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VrL
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *