خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot توسط آمازون توسط کمیسیون اروپا در دست بررسی است

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر کسی پوشیده نیست که تلاش برای تسلط بر تقریباً تمام بخش‌های خانه‌های هوشمند، این شرکت را به طور منظم با مشکل مواجه کرده است. اکنون، در توسعه اخیر، خرید 1.7 میلیارد دلاری iRobot توسط آمازون تحت نظارت نهاد نظارتی اتحادیه اروپا، کمیسیون اروپا قرار گرفته است. بیم آن می رود که این خرید منجر به رقابت محدود در بازار جاروبرقی های رباتیک، نه تنها در ایالات متحده بلکه در اروپا شود.

یکی از نگرانی‌های اصلی کمیسیون از این واقعیت ناشی می‌شود که آمازون، به‌عنوان کنترل‌کننده بزرگ‌ترین بازار، می‌تواند رقبای iRobot را از فروش جاروبرقی ربات خود بر روی پلتفرم آن دستکاری کند. علاوه بر این، کمیسیون همچنین می‌ترسد که آمازون بتواند نتایج جستجو را، چه پولی و چه بدون پرداخت، به نفع محصولات iRobot دستکاری کند و هزینه‌های تبلیغاتی بسیار بالاتری را از محصولات رقیب دریافت کند، و موانعی برای ورود ایجاد کند و انتخاب مصرف‌کننده را محدود کند.

محدود کردن دسترسی به الکسا

در عصر حاضر محصولات خانه های هوشمند، لوازم خانگی با صدا به یک پدیده رایج تبدیل شده اند. با این حال، با این خرید جدید، کمیسیون مشکوک است که آمازون ممکن است دستیار صوتی محبوب خود، الکسا، را فقط به خانواده‌های iRobot محدود کند و رقابت را خفه کند و در نهایت منجر به فروش بهتر برای iRobot شود.

علاوه بر این، سابقه حریم خصوصی داده‌های آمازون نیز برای کمیسیون نگران کننده است، زیرا این ادغام به شرکت اجازه دسترسی به داده‌های iRobot را می‌دهد، که می‌تواند منجر به استفاده آمازون از آن برای افزایش تبلیغات شخصی‌شده شود، و مزیت ناعادلانه دیگری نسبت به رقبا به آنها بدهد و به طور بالقوه حریم خصوصی مصرف‌کننده را به خطر بیندازد.

شاید این مقاله را هم دوست داشته باشید :  نحوه بستن یا حذف اکانت آمازون

اگرچه این موضوع همچنان در دست بررسی فعال است، اما کمیسیون تا 15 نوامبر تصمیم نهایی را در مورد ادغام خواهد گرفت. با این حال، در صورت موفقیت، iRobot به بخشی از خانواده خانه هوشمند در حال رشد آمازون، که شامل Ring، Blink و Eero می‌شود، تبدیل می‌کند.

پاسخ آمازون

الکساندرا میلر، سخنگوی آمازون، هنگام صحبت در مورد این تحقیقات گفت: “ما به کار در طول این فرآیند با کمیسیون اروپا ادامه می دهیم و روی رسیدگی به سوالات و هرگونه نگرانی شناسایی شده در این مرحله متمرکز هستیم.”

iRobot که با رقابت شدید سایر تامین کنندگان جاروبرقی مواجه است، محصولات کاربردی و مبتکرانه ای را ارائه می دهد. ما معتقدیم آمازون می تواند به شرکتی مانند iRobot منابعی را برای سرعت بخشیدن به نوآوری و سرمایه گذاری در ویژگی های حیاتی و در عین حال کاهش قیمت ها برای مصرف کنندگان ارائه دهد.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/uLI
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *