آیا باید منتظر آیفون 15 باشید؟

زمان مطالعه: 9 دقیقه

اپل آیفون 14 پرو هیرو 1

رایان هاینز / Android Authority

اگر آماده ارتقای آیفون قدیمی خود هستید، در سال 2023 چند گزینه دارید. ابتدا، اگر بودجه کمی دارید، می توانید آیفون SE را در نظر بگیرید. برای کسانی که به دنبال یک تجربه برتر هستند، خانواده آیفون 14 ارزش دیدن را دارد. البته، این گوشی ها حدود یک سال از عمرشان می گذرد – بسته به مدل، چند ماه می دهند یا می گیرند. گزینه دیگر منتظر ماندن برای خانواده آیفون 15 آینده است. در این راهنما، نگاهی به آیفون 14 در مقابل آیفون 15 می اندازیم تا به شما در تصمیم گیری کمک کنیم.

اپل A17 Bionic در راه است به مدل های Pro، A16 برای بقیه

Apple Event 2022 A16

Apple A16 Bionic

اپل هر سال سیلیکون جدیدی را برای مدل های Pro خود منتشر می کند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نیست. طبق گزارش ها، A17 نسبت به جانشین خود 15 درصد افزایش سرعت خواهد داشت. در واقعیت، این یک جهش بسیار کوچک به جلو است، اما تراشه های اپل به اندازه کافی سریع و قدرتمند هستند که سال به سال تنها فضای زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

طبق گفته Nikkei، A17 Bionic ممکن است اولین SoC اپل باشد که بر روی فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده است. با این حال، گزارش دیگری از MacRumors ادعا می کند که اپل ممکن است در سال 2024 از فرآیند N3B به N3E برای کاهش هزینه ها تغییر کند. این امر باعث می‌شود تراشه‌های بعدی کمی متفاوت و کارآمدتر از دسته اولیه باشند. آنها هنوز هم به احتمال زیاد در مصرف انرژی برابر یا بیشتر از A16 هستند، حداقل. با این حال، ما فکر نمی‌کنیم که اپل این کار را در میانه چرخه عمر محصول انجام دهد، زیرا سردرگمی زیادی ایجاد می‌کند، اما هر چیزی ممکن است.

در حالی که ما دوست داریم A17 را در تمام مدل های آیفون 15 ببینیم، این احتمال وجود دارد که آیفون 15 و آیفون 15 پلاس از SoC نسل قبلی استفاده کنند. به هر حال، مدل های پایه آیفون و پلاس هر دو از تراشه های A15 در سال گذشته استفاده می کردند. خبر خوب این است که A16 هنوز یک تراشه فوق العاده سریع است و می تواند به راحتی در برابر تراشه های رقیب مانند Tensor G3 مقاومت کند.

جدا از داشتن SoC بهتر، خانواده آیفون 15 پرو شایعه شده است که دارای 8 گیگابایت رم است. این یک ارتقاء قابل توجه نسبت به 6 گیگابایت موجود در خانواده آیفون 14 است. حتی ممکن است یک نوع ذخیره سازی با فضای ذخیره سازی عظیم 2 ترابایت وجود داشته باشد. هیچ اشاره‌ای به این وجود ندارد که آیا این ارتقاء برای مدل‌های ارزان‌تر آیفون 15 نیز وجود خواهد داشت، اما اگر اپل این ارتقا را برای مدل‌های گران‌تر خود حفظ کند، چندان تعجب‌آور نخواهد بود.

اپل یک تراشه UWB نسل بعدی را برای تمام مدل های آیفون 15 خواهد آورد

مطابق با یک شایعه جدید، اپل در حال آماده شدن برای عرضه تراشه نسل بعدی Ultra Wideband (UWB) خود است. این تراشه جدید از فرآیند 7 نانومتری استفاده می‌کند که جهشی از فرآیند 16 نانومتری مورد استفاده در نسل قبلی خود است. این امکان “بهبود عملکرد یا کاهش مصرف انرژی برای تعاملات نزدیک” را فراهم می کند.

برای کسانی که نمی دانند Ultra Wideband چیست، حتما راهنمای UWB ما را بررسی کنید. به طور خلاصه، UWB یک استاندارد ارتباط بی سیم با برد کوتاه است که اغلب توسط دستگاه هایی مانند Apple AirTag استفاده می شود. همچنین گزارش شده است که می تواند در آینده برای ارتباط با Vision Pro استفاده شود.

طراحی آیفون 15 اپل این بار شاهد تغییرات اندکی خواهد بود

سری مدل های ساختگی آیفون 15 1

اپل در سال های اخیر طراحی آیفون خود را تغییر چندانی نداده است، اما خانواده آیفون 15 می توانند حداقل چند تغییر قابل توجه در فرمول مشاهده کنند. ابتدا، به نظر می‌رسد که شیشه مات ممکن است برای همه مدل‌های آیفون 15 بیاید، در حالی که قبلاً برای سطح Pro در سال گذشته رزرو شده بود.

اندازه صفحه نمایش نیز برای مشاهده برخی تغییرات، حداقل برای مدل پایه تنظیم شده است. طبق گزارش ها، آیفون 15 دارای صفحه نمایش 6.2 اینچی با حاشیه های کمی کوچکتر از نمایشگر 6.1 اینچی سال گذشته خواهد بود. انتظار می‌رود همه گوشی‌های دیگر تا حد زیادی اندازه صفحه‌نمایش و ردپای یکسانی داشته باشند، اگرچه اپل ممکن است دوباره از منحنی‌ها استقبال کند.

خانواده آیفون 15 ممکن است با الهام گرفتن از طراحی آیفون 5C، دوباره منحنی ها را بپذیرند.

به گزارش لیکر ShrimpApplePro، جلوی گوشی احتمالا صاف باقی می ماند، اما قسمت پشتی می تواند در اطراف لبه های آن خمیده باشد. این شبیه به آیفون 5C در سال 2013 خواهد بود. چرا اپل این کار را انجام می دهد؟ برای یک، آنها قبلاً کاری مشابه با قاب پایین خانواده مک بوک انجام داده اند. اپل تمایل دارد عناصر طراحی یکنواخت را در بسیاری از محصولات خود معرفی کند. کمتر مشخص است که آیا این تغییر طراحی روی تمام مدل‌های آیفون 15 تأثیر می‌گذارد یا فقط انواع مختلفی مانند خانواده Pro را انتخاب می‌کند.

علاوه بر تغییر قسمت پشتی با افزودن شیشه مات و طراحی منحنی، اپل ممکن است تغییراتی مختص به خانواده آیفون 15 پرو نیز ایجاد کند. این شامل یک ماژول دوربین توسعه یافته در پشت، بدنه کمی ضخیم تر و سوئیچ به یک قاب تیتانیومی است. مورد دوم ممکن است فقط به گران ترین نوع آیفون برسد.

دو تغییر دیگر در طراحی آیفون 15 به اندازه‌ای قابل توجه هستند که بحث خود را تضمین می‌کنند. لغزنده بی صدا ممکن است راه دایناسور را در مدل های انتخابی آیفون طی کند و با یک دکمه اکشن جدید جایگزین شود. طبق گزارش ها، همه مدل های آیفون 15 در حال حرکت به سمت پورت USB-C هستند.

آیفون 15 ممکن است یک دکمه اکشن قابل تنظیم جدید دریافت کند

سوئیچ بی صدا از سال 2007 یکی از ویژگی های نمادین آیفون بوده است، اما خانواده آیفون پرو ممکن است به طور کلی آن را کنار بگذارند. خانواده آیفون 15 پرو در عوض یک دکمه اکشن قابل تنظیم را ارائه می دهد.

دقیقاً مشخص نیست که این عملکرد چقدر قابل تنظیم است. اگر مجبور بودیم حدس بزنیم، می‌توانیم بگوییم که مطمئناً می‌توان آن را سفارشی کرد تا همچنان به‌عنوان یک دکمه بی‌صدا عمل کند. این کار کسانی را که عاشق دکمه بی‌صدا هستند راضی می‌کند و در عین حال راهی جدید برای شخصی‌سازی تجربه تلفن خود به دیگران می‌دهد.

خانواده آیفون 15 ممکن است بالاخره به USB-C تغییر کنند

پورت لایتنینگ در مقابل USB C

رابرت تریگز / Android Authority

مدتی است که می دانیم که اپل باید به لطف تغییر در قانون اتحادیه اروپا، در نهایت کانکتور لایتنینگ خود را به نفع USB-C کنار بگذارد. این فرمان در واقع تا سال 2024 شروع نمی شود، اما شایعه شده است که اپل این تغییر را زودتر از موعد مقرر با خانواده آیفون 15 انجام می دهد. این موضوع با تصاویر فاش شده از گوشی که دارای پورت USB-C است، تایید می شود.

هنوز یک سری ناشناخته در اینجا وجود دارد. این امکان وجود دارد که بتوانیم USB-C را فقط در چند مدل مانند سطح Pro ببینیم. این امکان وجود دارد که اپل بتواند USB-C را در مناطقی مانند اتحادیه اروپا تنها در حالی که پورت قدیمی خود را برای مناطقی مانند ایالات متحده حفظ کند، حرکت دهد.

انتقال به USB-C ممکن است برای کاربران فعلی اپل دردسرساز باشد زیرا نیاز به سرمایه گذاری روی آداپتورها یا همه لوازم جانبی جدید دارد. با این حال، در دراز مدت، چیز خوبی خواهد بود. USB-C در حال حاضر استاندارد تمام گوشی های دیگر موجود در بازار و اکثر قریب به اتفاق تبلت ها است. این بدان معناست که لوازم جانبی اپل در آینده به جای اینکه فقط برای کاربران آیفون کار کنند، می توانند با چندین پلتفرم بهتر بازی کنند. همچنین به این معنی است که بسیاری از لوازم جانبی اندروید ممکن است در آینده با آیفون کار کنند.

انتقال به USB-C همچنین می‌تواند شاهد جهش به Thunderbolt 3 باشد که می‌تواند سرعتی تا 40 گیگابیت در ثانیه ارائه دهد. این یک جهش بزرگ از سرعت 480 مگابیت بر ثانیه در پورت لایتنینگ اپل است. البته ممکن است اپل از معرفی این افزایش سرعت به مدل های پایه خود خودداری کند و به سرعت USB 2.0 برای آیفون 15 و 15 پلاس پایبند باشد.

Dynamic Island ممکن است به همه مدل‌های آیفون 15 بیاید

Dynamic Island اولین بار در خانواده آیفون 14 پرو معرفی شد، اما یک شایعه جدید نشان می‌دهد که سوراخ‌های جدیدتر به شکل قرص و نرم‌افزار Dynamic Island برای همه نسخه‌های آیفون 15 عرضه خواهد شد.

نمی دانید جزیره پویا چیست؟ به طور خلاصه، بریدگی دوربین اکنون با اطلاعاتی مانند تماس ها، موسیقی، اعلان ها و موارد دیگر احاطه شده است. می‌توانید در راهنمای جزیره پویا درباره آن اطلاعات بیشتری کسب کنید.

خداحافظ آیفون 14 پرو مکس، سلام آیفون 15 اولترا

پشتی بنفش آیفون 14 پرو مکس اپل

رابرت تریگز / Android Authority

ممکن است نام آیفون پرو مکس به نفع نام آیفون 15 اولترا حذف شود. این شایعه کمی کمتر واضح است، اما با برند اولترا اپل برای Watch Ultra مطابقت دارد. همچنین به اپل این فرصت را می‌دهد که قیمت Ultra را بدون مقایسه مستقیم با برچسب قیمت آیفون 14 پرو مکس افزایش دهد.

صرف نظر از اینکه با نام Pro Max یا Ultra عرضه می شود، انتظار می رود بالاترین سطح آیفون چند پیشرفت داشته باشد. قبلاً به قاب تیتانیومی اشاره کردیم، اما صفحه نمایش Max نیز به 2500 نیت روشنایی ارتقا یافته است. متأسفانه، ممکن است به نرخ تازه سازی کمتر از چشمگیر 60 هرتز خود پایبند باشد.

جانشین آیفون 14 پرو مکس نیز قرار است شاهد ارتقاء چشمگیر دوربین باشد.

بهبود دوربین

دوربین اپل آیفون 14 پرو مکس بسته شد

رابرت تریگز / Android Authority

اپل همیشه در تلاش است تا دوربین‌های خود را بهبود بخشد، اما تغییرات ممکن است برای اکثر مدل‌های آیفون 15 کمی کمتر باشد. این بسیار ممکن است که فقط مدل های Pro شاهد ارتقاء قابل توجهی باشند.

در حالی که آیفون 15 و 15 پلاس احتمالاً به همان تنظیمات دوربین دوگانه سال گذشته خواهند ماند، انتظار می‌رود که خانواده آیفون پرو شاهد ارتقای جدی باشد. طبق شایعات، خانواده آیفون 15 پرو دارای جدیدترین و بهترین سنسور تصویربرداری سونی است که می تواند نور بیشتری را جذب کند و دارای دو برابر میزان سیگنال اشباع در هر پیکسل است.

طبق اطلاعات فاش شده از MacRumors، سونی همچنین حسگر بهبود یافته LiDAR را برای مدل‌های iPhone 15 Pro ارائه خواهد کرد.

آخرین ارتقا به طور انحصاری برای آیفون 15 پرو مکس یا اولترا است، بسته به اینکه اپل به کدام نام بچسبد. طبق گزارش ها، گران ترین آیفون اپل یک لنز پریسکوپ با زوم اپتیکال 5 یا 10 برابر خواهد داشت. این یک جهش بزرگ به جلو نسبت به زوم اپتیکال 3 برابر در آیفون 14 پرو مکس است.

دلایلی که باید منتظر ماندن برای خانواده آیفون 15 بود

رندرهای آیفون 15 CAD

آیفون 14 هنوز در سال 2023 بسیار قدرتمند است. اگر اکنون واقعاً به یک گوشی نیاز دارید، احتمالاً از خرید آن پشیمان نخواهید شد. با این حال، اگر بتوانید چند ماه دیگر گوشی خود را نگه دارید، ممکن است ارزش صبر کردن را داشته باشد. دو دلیل اصلی وجود دارد که می خواهید صبر کنید:

  • تخفیف آیفون 14. حتی اگر تاکنون تحت تاثیر خانواده آیفون 15 قرار نگرفته اید، ورود یک مدل جدید به این معنی است که قیمت ها کاهش می یابد و شما معامله بهتری خواهید داشت. در حالی که تلفن‌های اپل هرگز به اندازه رقبای اندرویدی خود کاهش نمی‌یابند، بهترین زمان برای خرید یک آیفون قدیمی‌تر معمولاً نزدیک پنجره راه‌اندازی آیفون بعدی است.
  • خانواده آیفون 15 قرار است ارتقاهای بزرگی را ارائه دهند. خانواده آیفون 15 طراحی های بهبود یافته ای دارند، به سمت USB-C حرکت می کنند و رم و SoC را ارتقا داده اند. اگر می‌خواهید با آخرین نوآوری‌ها همراه باشید، باید مدل جدیدتری را در نظر بگیرید.

دلایلی برای انتخاب یکی از اعضای خانواده آیفون 14 در حال حاضر

پشتی های سری آیفون 14 اپل

رابرت تریگز / Android Authority

آیا اکنون باید آیفون 14 تهیه کنید؟ صادقانه بگویم، این واقعا بستگی به این دارد که چقدر آن ارتقاها را می خواهید یا اینکه مایلید منتظر تخفیف های احتمالی در مدل های قدیمی باشید. شایعه شده است که آیفون 15 شاهد افزایش قیمت های عمده ای خواهد بود، به خصوص در قسمت Pro. ما حداقل یک گزارش شنیده ایم که ادعا می کند قیمت تا 200 دلار افزایش یافته است.

در اینجا دلایلی وجود دارد که باید به جای صبر کردن، آیفون 14 را تهیه کنید:

  • اکنون به یک تلفن نیاز دارید. اگر تلفن شما به سختی نگه داشته شده یا کاملاً خراب است، ممکن است حتی 3 ماه دیگر منتظر بمانید.
  • افزایش قیمت شما را خاموش می کند. اگر اپل واقعاً قیمت های خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد، ممکن است شاهد تخفیف های بزرگی در خط آیفون 14 نباشیم. اپل ممکن است چیزها را در جایی که هستند نگه دارد تا از مزایای کسانی که توانایی پرداخت هزینه بیشتر برای یک پرچمدار را ندارند، استفاده کند. این امر همچنین می‌تواند منجر به کمبود مدل‌های قدیمی‌تر در صورت عرضه و فروش شود. خرید در حال حاضر ممکن است مطمئن ترین شرط باشد.
  • شما آماده نیستید که پورت لایتنینگ را رها کنید. انتقال به USB-C بیشتر چیز خوبی است، اما اگر مقدار زیادی روی لوازم جانبی سرمایه‌گذاری کرده‌اید، ممکن است هنوز آماده رها کردن آن نباشید. یک آیفون 14 به راحتی چندین سال برای شما دوام می آورد و به شما زمان بیشتری برای انتقال می دهد.

اگر علاقه ای به انتظار ندارید، می توانید یکی از اعضای خانواده آیفون 14 را از طریق ویجت های زیر انتخاب کنید.

اپل آیفون 14 پرو مکساپل آیفون 14 پرو مکس

اپل آیفون 14 پرو مکس

پشتیبانی بی نظیر از نرم افزار • SoC قدرتمند • جزیره پویا

گوشی برتر اپل با صفحه نمایش بزرگ

آیفون 14 پرو مکس دارای صفحه نمایش بزرگ 6.7 اینچی است که برای مصرف محتوا عالی است. همچنین دارای دوربین های چشمگیر، برش جالب Dynamic Island و پشتیبانی نرم افزاری عالی است.

قیمت را در بهترین خرید ببینید

اپل آیفون 14 پلاس

اپل آیفون 14 پلاس

سیستم ماهواره ای SOS
دوربین 12 مگاپیکسلی آپدیت شده
آیفون مدل پایه صفحه نمایش بزرگ

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/evHJvJ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *