جزئیات «Apple GPT» ظاهر می‌شود، به ما ایده می‌دهد که انتظار چه چیزی را داشته باشیم

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش مجله هشت پیک به نقل از Android Authority اندروید اتوریتی

لوگوی Apple Macbook air m2

الیور کرگ / Android Authority

گزارشی از مجله هشت پیک :

  • گزارشی جزئیاتی را در مورد یک چت ربات جدید هوش مصنوعی ارائه کرده است که در داخل با نام “Apple GPT” شناخته می شود.
  • ظاهراً اپل هنوز در تلاش است تا مشخص کند این سیستم چگونه در محصولات خود یکپارچه خواهد شد.
  • این شرکت احتمالاً اولین اعلامیه خود را در ربات چت در سال 2024 اعلام خواهد کرد.

پس از اینکه ربات چت هوش مصنوعی ChatGPT امسال در صحنه منفجر شد، گوگل برای این وضعیت “کد قرمز” نامید. در عرض چند ماه، این شرکت با عجله Google Bard را راه‌اندازی کرد که پاسخ آن به آن سیستم بود. در همین حال، ما یک ربات چت مایکروسافت را در بینگ چت دیده‌ایم و متا حتی در حال راه‌اندازی یک مدل زبان بزرگ منبع باز (LLM) است.

اما در مورد آن شرکت بزرگ فناوری دیگر اپل چطور؟ تا کنون به طور آشکار در گفتگوی ربات چت هوش مصنوعی وجود نداشته است. بر اساس گزارش جدید از بلومبرگبا این حال، این شرکت به طور خصوصی روی ربات چت خود کار می‌کند که برخی از توسعه‌دهندگان آن آن را «Apple GPT» می‌نامند.

طبق این گزارش، اپل پلتفرم LLM خود را بر اساس Google JAX توسعه داده است، سیستمی که گوگل برای برنامه های یادگیری ماشین ایجاد کرده است. به دلیل اتصال آن به JAX، LLM ساخت اپل در حال حاضر “Ajax” نامیده می شود.

منابع در حال صحبت با بلومبرگ بپذیرید که چندین تیم در حال کار بر روی “Apple GPT” هستند. این تیم ها توسط کریگ فدریگی، یکی از اعضای اصلی اپل و جان جیانانندرا، کارمند سابق گوگل هدایت می شوند.

Apple GPT: چه خواهد بود؟

مانند ChatGPT و همکاران، چت ربات اپل به درخواست های متنی برای انجام عملکردها پاسخ می دهد. با این حال، اپل هنوز نمی داند با آن چه کند. هیچ برنامه ای برای انتشار این سیستم برای عموم ندارد و نحوه ادغام این فناوری در مجموعه بزرگتر خود را مشخص نکرده است.

این شرکت همچنین عجله ای برای کشف هر یک از این موارد ندارد. مطلعین در حال صحبت با بلومبرگ گفت که اپل احتمالاً در سال 2024 “اعلامیه مهم مرتبط با هوش مصنوعی” را ارائه خواهد کرد. به عبارت دیگر، اپل به وضوح تحت فشاری برای پیوستن به این مکالمه مانند گوگل در اوایل امسال نیست.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/VBjCTR
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *