توسعه دهندگان لینوکس به‌روزرسانی‌های مهمی را برای هسته‌های پایدار منتشر می‌کنند

زمان مطالعه: 2 دقیقه

توسعه دهندگان هسته لینوکس نسخه های جدیدی از هسته های “پایدار” و “طولانی مدت” را منتشر کرده اند. این هسته ها حاوی تعدادی رفع اشکال هستند.


چه چیزی در هسته لینوکس وجود دارد؟

هسته های لینوکس جدید نسخه 6.1.5 هسته “پایدار” و نسخه 5.15.87 هسته “بلند مدت” هستند. همانطور که از نام ها پیداست، stable به عنوان یک هسته برای استفاده روزمره در نظر گرفته شده است، در حالی که نوع “طولانی” برای برنامه هایی طراحی شده است که به زمان زیادی نیاز دارند، مانند سرورها.

وب سایت هسته لینوکس در 12 ژانویه 2023

این هسته‌ها نسبت به رفع پشتیبانی سخت‌افزاری و اشکالات امنیتی، کمتر به ویژگی‌های جدید و جذاب متکی هستند. هسته 6.1.5 با توجه به تغییرات هسته، مشکل هنگ کردن کرنل را هنگامی که سیستم با آداپتورهای Wi-Fi خاصی بیدار می شود، برطرف می کند.

خداحافظی با هسته لینوکس “EOL’d”.

هسته پایدار دیگر، بلندمدت 6.0.19، قبلاً با انتشار خود به وضعیت “EOL” یا پایان عمر رسیده است، به این معنی که پس از آن دیگر به روز رسانی دریافت نخواهد کرد. کاربران ویندوز 7 و 8.1 با وضعیت مشابهی روبرو هستند.

کاربران لینوکس می خواهند در آینده به نسخه های جدیدتر ارتقاء دهند، زیرا هسته ها قلب سیستم عامل هستند و به سخت افزار زیربنایی گره خورده اند. به روز رسانی های امنیتی نیز از طریق هسته ارائه می شود. تعداد بسیار کمی از کاربران عادی هسته را مستقیماً نصب می کنند، اما باید به طور دوره ای مدیر بسته خود را اجرا کنند تا اطمینان حاصل شود که هسته به روز است.

کرنل لینوکس توسعه سیستم عامل را در زمان واقعی نشان می دهد

در حالی که به نظر نمی‌رسد این نسخه‌های کرنل زمینه جدیدی را ایجاد کنند، اما سرعت توسعه سریع و دید عمومی غیرمعمول چنین نرم‌افزار مهمی را نشان می‌دهند.

در حالی که تغییرات در وب‌سایت به زبان فنی نوشته شده‌اند، توسعه‌دهندگان در به‌روزرسانی‌های خود به طرز تازه‌ای در مورد هسته صادق هستند. یکی از توسعه دهندگان، جانی نیکولا، یادداشت مختصری در تغییرات 6.1.5 در مورد رفع «بی‌مزه‌ترین ارتکاب در حافظه اخیر» نوشت.

توسعه هسته لینوکس شروع می شود

با نسخه‌های پایدار جدید، هسته لینوکس با سرعت سرسام‌آوری که پروژه به آن مشهور شده است، ادامه می‌دهد. کسانی که مشتاق آزمایش هسته‌های جدید هستند و نمی‌خواهند منتظر بسته‌بندی توزیع‌هایشان بمانند، می‌توانند مستقیماً آن‌ها را دانلود و کامپایل کنند.

امتیاز بدهید

لینک کوتاه مقاله : https://5ia.ir/FmZ
کوتاه کننده لینک
کد QR :
اشتراک گذاری

شاید این مطالب را هم دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *